Tilasin tänään yli 8000 euron kalusteet ja koneet keittiöön

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tuhlaajatyttö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Keittiö on kooltaan 14 neliötä. Kaappeja tulee paljon ja ne on suomalaiselta valmistajalta. Puuviiluovet. Täyspuisena olisi maksanut 4000 euroa enemmän. Saatiin edullinen kodinkonepaketti ja siihen sisältyy uuni, induktioliesi, liesituuletin ja astianpesukone. Merkki AEG. Kylmälaitteita ei uusita.

Hintaan sisältyy lisäksi välitilan lasit, laminaattitaso ja led-valot, rahti ja vakuutus. Osa kalusteista tehdään mittatilaustyönä, koska emme halunneet turhia hukkatilanurkkauksia keittiöön. Ns. halpakeittiötoimittajilta tämä ei olisi onnistunut. Eikä niiden hinta loppupeleissä olisi oikeastaan edes tullut edullisemmaksi, kun mukaan lasketaan kaikki, mitä tähän tarjoukseen sisältyi.

Hinta on edullinen siihen nähden, että kallein firma olisi pyysi samasta paketista 5000 euroa enemmän.

Mun mielestä ihan normi hinta tai siis keskihintanen, meillä 12 neliötä ja sähkötöineen tuli maksamaan 11000 €. Itse tehtiin loput kun mies ja veli on rakennusmiehiä.

Neliöhintaa keittiössä on aika turha katsoa koska materiaalit ja ratkaisuthan enemmän vaikuttaa.
Itse olen keittiösuunnittelija ja kotimainen keittiö koneineen, puuviiluovet, erikoismittakaappeja jne jne on mielestäni todella edullisen kuuloinen.
Sitä en toki tiedä mitä tavaraa ap on todellisuudessa tilannut.

Neliöhintaa keittiössä on aika turha katsoa koska materiaalit ja ratkaisuthan enemmän vaikuttaa.
Itse olen keittiösuunnittelija ja kotimainen keittiö koneineen, puuviiluovet, erikoismittakaappeja jne jne on mielestäni todella edullisen kuuloinen.
Sitä en toki tiedä mitä tavaraa ap on todellisuudessa tilannut.

Kiva tietää, että olen saanut edullisen hinnan keittiölle. Toinen keittiömyyjä tarjosi samaan hintaan vastaavaa pakettia myös suomalaisen keittiövalmistajan kalusteista. Kolmaskin (suomalainen) firma vaikutti hinnaltaan kohtuulliselta, mutta en saanut myyjältä muutosten jälkeen koskaan lopullista tarjousta. Harmi sille firmalle, koska mies olisi valinnut sen ovimallin. Myyjällä oli kiire jonkun rivitaloprojektin kanssa. Jos olisi ollut reilu, niin olisi sanonut asian heti, jotta olisin voinut pyytää tarjousta toiselta myyjältä.

Viimeistä lausettasi en ymmärtänyt. Käsittääkseni kaikki suomalaisten keittiövalmistajien tuotteet ovat korkealaatuisia. Ainakin remonttimiehemme (yli 20 vuoden kokemuksella) on kehunut kovasti niiden runkoja, koska ne on valmiiksi koottu, eivät hajoa kuljetuksissa ja niissä on mm. takana tilaa sähköjohdoille yms, toisin kuin ns. halpafirmojen keittiöillä, joilla taustalevyt on niitattu suoraan rungon päälle.

[QUOTE="aapee";25882930]Kiva tietää, että olen saanut edullisen hinnan keittiölle. Toinen keittiömyyjä tarjosi samaan hintaan vastaavaa pakettia myös suomalaisen keittiövalmistajan kalusteista. Kolmaskin (suomalainen) firma vaikutti hinnaltaan kohtuulliselta, mutta en saanut myyjältä muutosten jälkeen koskaan lopullista tarjousta. Harmi sille firmalle, koska mies olisi valinnut sen ovimallin. Myyjällä oli kiire jonkun rivitaloprojektin kanssa. Jos olisi ollut reilu, niin olisi sanonut asian heti, jotta olisin voinut pyytää tarjousta toiselta myyjältä.

Viimeistä lausettasi en ymmärtänyt. Käsittääkseni kaikki suomalaisten keittiövalmistajien tuotteet ovat korkealaatuisia. Ainakin remonttimiehemme (yli 20 vuoden kokemuksella) on kehunut kovasti niiden runkoja, koska ne on valmiiksi koottu, eivät hajoa kuljetuksissa ja niissä on mm. takana tilaa sähköjohdoille yms, toisin kuin ns. halpafirmojen keittiöillä, joilla taustalevyt on niitattu suoraan rungon päälle.[/QUOTE]

Suomalainen firma ei takaa laatua automaattisesti. Mä olen nähnyt niin paljon niin luokatonta suunnittelua ja varsinaista jälkeä että oksat pois. Huonoa kestävyyttä, muutaman vuoden vanhat kaapistot jo aivan romuna ja toimittajana kotimainen firma.
Aluksi näihin hommiin alkaessa kuuntelin korvat verillä vanhojen ukkojen Serla-keittiöt vikinää että joo joo, hyvät kaapit varmaan kunnes näin niitä oikeasti. Ja ne oli vielä 30 vuoden jälkeen ihan pelikunnossa. Sellaista vaan ei oikein enää ole.
Eli laatua on niin monenlaista ja sitä vielä myydään aivan pokkana asiakkaille ja täpätään armottomasti lisähintaakin vielä päälle.
Puusepän tekemä keittiö saa heti hälytyskellot soimaan, ne on yleensä täytepala täytepalan päällä- settiä mutta sitä on asiakkaan itsensä vaikea tajuta.
Tuolla viimeisellä lauseellani tarkoitin vain sitä että toivottavasti olet saanut juuri sitä mitä halusitkin ja oletit saavasi koska kilpailu on kovaa alalla ja suomessa ei vielä olla valmiita maksamaan kunnon tavarasta joten myyjätkin sitten myy sitä halvempaakin välillä.

Tuolla viimeisellä lauseellani tarkoitin vain sitä että toivottavasti olet saanut juuri sitä mitä halusitkin ja oletit saavasi koska kilpailu on kovaa alalla ja suomessa ei vielä olla valmiita maksamaan kunnon tavarasta joten myyjätkin sitten myy sitä halvempaakin välillä.

Sitä minäkin toivon. Koskaan ei asiakas voi tietää, jos myyjä onkin kusettanut. Tosin minä valitsin keittiöni lähinnä ulkonäön ja omien mieltymysteni mukaisesti. Onko siis saman firman sisällä eri ovimalleissa suuriakin laatueroja? Eikös rungot ole aina samaa tavaraa?

Nyt kun sain keittiömyyjän linjoille, niin kerropa, haluatko tehdä keittiösuunnitelman oman pääsi mukaan vai annatko tarjouksen mukisematta asiakkaan ehdotuksen mukaisesti?

Mitkä nykypäivän (tai menneiden aikoijen) muotiilmiöt ovat mielestäsi huonoja ratkaisuja keittiössä ja mitkä hyviä? Itse ihmettelen sitä, että monelle ulkonäkö on käytännöllisyyttä tärkeämpää.

[QUOTE="aapee";25883198]Sitä minäkin toivon. Koskaan ei asiakas voi tietää, jos myyjä onkin kusettanut. Tosin minä valitsin keittiöni lähinnä ulkonäön ja omien mieltymysteni mukaisesti. Onko siis saman firman sisällä eri ovimalleissa suuriakin laatueroja? Eikös rungot ole aina samaa tavaraa?[/QUOTE]

Rungot on yleensä aina samaa tavaraa firmassa. Ovimalleja saattaa olla joa 10 eri toimittajan kautta. Toiset on hyviä ja toiset..ei niin hyviä. Hinta kyllä valitettavasti kertoo paljon.
Ja myyjä ei välttämättä itsekään tiedä mikä on hyvä ja mikä ei, mallistot muuttuu todella paljon, tulee ja menee mallia ja kaikkihan ne siinä myymälän seinällä toimii kun niille ei tule rasitusta.
Ja kun sitten vielä lisätään soppaan selkeät virheet eli väärä materiaali väärään paikkaan ja väärällä saranalla ja mielellään muutaman asennusvirheen kanssa niin se on siinä.

ei vaan..mä vaan olen myyjä. Mua ketuttaa ihan sikana kun asiakkaat vertaa kahta täysin eri tuotetta paperilla keskenään ja siinä pitäis sitten koittaa kertoa ketään haukkumatta että mistä tulee ongelmia ja mitä papereissa oikeasti on.

Meillä koko talon kalusteet maksaa 17000e, neliöitä reipas 200. Keittiö 14m2, kivitasolla ja kaikilla herkuilla. Rakentajamessuilta saatiin kaikki kodinkoneet (kylmälaitteet, pesukoneet, induktioliesi, uuni, kuuppa) kolmella tonnilla. Mielestäni kaikki nämä siis edullisesti :)

[QUOTE="aapee";25883237]Nyt kun sain keittiömyyjän linjoille, niin kerropa, haluatko tehdä keittiösuunnitelman oman pääsi mukaan vai annatko tarjouksen mukisematta asiakkaan ehdotuksen mukaisesti?

Mitkä nykypäivän (tai menneiden aikoijen) muotiilmiöt ovat mielestäsi huonoja ratkaisuja keittiössä ja mitkä hyviä? Itse ihmettelen sitä, että monelle ulkonäkö on käytännöllisyyttä tärkeämpää.[/QUOTE]

Tarjouksen annan totta kai asiakkaan ehdotuksen mukaan kun olemme sen yhdessä läpikäyneet. Mutta yleensä kerron myös oman versioni asiasta jos se mielestäni tuo jotain lisäarvoa asiaan ja kerron senkin hinnan. Ja koska keittiö on kuitenkin asiakkaan niin myynhän minä. Mutta jos asiakkaan suunnitelmassa on joku moka, pyrin sen niin perhanan tarkkaan selittämään asiakkaalle että hän ymmärtää ja korjaamme sen TAI ottaa sen omaan piikkiinsä että mun ei tarvitse sitä sitten surra.

Vanhaa kunnon tiskipöytää mä arvostan. Sellanen pieni pyöreä kikkare keskellä puu tai laminaattitasoa ei vaan toimi pitemmällä ajalla. Vesi ei kuulu tasoille mutta sitä vaan siihen menee. KAIKILLA, vaikka kuinka tiskattais käsin.
Laatikostot on pop. Ne säästää selkää, pysyy siistinä, imee tavaraa itseensä.
Kalvopintaovet on loistava keksintö mutta vaatii vielä kehittelyä ja laatuerot on isoja.
Laatikkoon taitettava silityslauta..en kommentoi.

[QUOTE="rakentaja";25883306]Meillä koko talon kalusteet maksaa 17000e, neliöitä reipas 200. Keittiö 14m2, kivitasolla ja kaikilla herkuilla. Rakentajamessuilta saatiin kaikki kodinkoneet (kylmälaitteet, pesukoneet, induktioliesi, uuni, kuuppa) kolmella tonnilla. Mielestäni kaikki nämä siis edullisesti :)[/QUOTE]

Ei ole paha hinta mutta 200 neliön taloon 14 neliön keittiökoppero? :D:D Mistä saitte halvalla kivitasoa kun hinta kiintokalusteista kuulostaa halvalta? Tietenkään en tiedä mitä se pitää sisällään...

Vanhaa kunnon tiskipöytää mä arvostan. Sellanen pieni pyöreä kikkare keskellä puu tai laminaattitasoa ei vaan toimi pitemmällä ajalla. Vesi ei kuulu tasoille mutta sitä vaan siihen menee. KAIKILLA, vaikka kuinka tiskattais käsin.
Laatikostot on pop. Ne säästää selkää, pysyy siistinä, imee tavaraa itseensä.
Kalvopintaovet on loistava keksintö mutta vaatii vielä kehittelyä ja laatuerot on isoja.
Laatikkoon taitettava silityslauta..en kommentoi.

Tiskipöytäasiassa olen samaa mieltä, mutta nyt annoin miehelle periksi tyhmyyksissäni. Saa nähdä, kuinka tullaan pärjäämään yhdellä jätti-isolla upotettavalla tiskialtaalla. Meillä ei käsin tiskata muuta kuin paistinpannut. Voi olla, että tulen kiroamaan ratkaisua vielä moneen kertaan.

Pomppumekanismeja en uskalanut ottaa yläkaapin oviin, kun kuulin, että niitä voi olla rasittavaa painella ja ovien pinta saattaa kärsiä.

Tuollainen laatikkosilityslauta minulla oli aikoinaan yhdessä kodissa ja se oli epäkäytännöllisyyden huippu. En ymmärrä, miksi sellaisia yleensäkään on vielä markkinoilla.

[QUOTE="vieras";25883546]Ei ole paha hinta mutta 200 neliön taloon 14 neliön keittiökoppero? :D:D Mistä saitte halvalla kivitasoa kun hinta kiintokalusteista kuulostaa halvalta? Tietenkään en tiedä mitä se pitää sisällään...[/QUOTE]

Tuo koppero voi olla ihan avoin olohuoneeseen vaikka... tai sen lisänä voi olla joku ihana ruokailutila. Naurattaa, kun teitä aina naurattaa omat suppeat mielikuvanne :D

[QUOTE="rakentaja";25883306]Meillä koko talon kalusteet maksaa 17000e, neliöitä reipas 200. Keittiö 14m2, kivitasolla ja kaikilla herkuilla. Rakentajamessuilta saatiin kaikki kodinkoneet (kylmälaitteet, pesukoneet, induktioliesi, uuni, kuuppa) kolmella tonnilla. Mielestäni kaikki nämä siis edullisesti :)[/QUOTE]

Mitä tarkoittaa kaikki herkut?

Tarkoitatko kuupalla sellaista isoa liesituuletinhuuvaa? Mielestäni se on järkyttävän ruma ja vie hukkatilaa säilytyksestä. Muutaman hienon design-mallin olen kyllä nähnyt, mutta hinta on suolainen.

Yhteistyössä