tili tuli, tili meni...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anni köyhänä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anni köyhänä

Vieras
voihan harmitus, normaalistikaan käteen ei juuri jää mutta jotenkin nyt tuntuu että KAIKKI mahdolliset laskut pakkautui tähän marraskuun loppuun/ joulukuun alkuun. mätkyt mm. myös... joten nyt käteen jäi palkasta plus miinus nolla :( :(
onneks on vielä yks tili ennen joulua mutta aikastelailla minibudjetilla tässä mennään.
onneks lasten talvikamppeet, lääkkeet ym. suuremmat ostokset on hoidettu joten tää jää vaan omaks harmitteluks, mutta ei tuo työnteko kovin kannattavaa oikeasti ole: minäkin olen ihan normaalipalkkaisessa työssä ja minimi menot päiväkodin ym. suhteen, ei shoppailua eikä lomareissuja, ja silti eletään taas kk ilman rahaa, huoh ja anteeksi vuodatus!

Saat anteeksi :) Aika monilla on jossain vaiheessa vuotta se kuukausi, milloin pukkaa eniten laskuja. Mulla se on elokuu. Tytär sai kans mätkyt, joten sovittiin, että mun joululahjani hänelle tänä vuonna on, että maksan ne mätkyt. Kun rahaa on vähän, kannattaa sytyttää vaan kynttilöitä ja nauttia sohvalla telkkariohjelmista ja viettää harmitonta aikaa rakkaidensa kanssa. Mulle tuo iloa elämään, kun menen oman koirani, tyttäreni ja tyttäreni koiran kanssa koirapuistoon. Ilmaista ja ihanaa :)

Tiedän tunteen, sama minulla. Tympäsee kun mulla on todella hyvä ja arvostettu työpaikka, vaaditaan myyntiä, tuloksia, neuvottelutaitoja, asiakkaaseen vaikuttamista mutta todellisuudessa palkkaus on jäänyt auttamattomasti jälkeen. Ei laskut yllätyksenä tule. Meille ei tule mitään lehtiä, ei maksullisia kanavia telkkariin tai muutakaan ylimääräistä. Ei lomamatkoja. Ostappa itselle uudet toppahousut tms. niin johan on talous kuralla. Kituutetaan seuraavaan tilipäivään ja taas sama alkaa. Päivähoitomaksut minimit. Ja miehenikin on töissä mutta tienaa vielä vähemmän kun minä. Työnteko on yliarvostettua.

[QUOTE="vierailija";29233503]Tiedän tunteen, sama minulla. Tympäsee kun mulla on todella hyvä ja arvostettu työpaikka, vaaditaan myyntiä, tuloksia, neuvottelutaitoja, asiakkaaseen vaikuttamista mutta todellisuudessa palkkaus on jäänyt auttamattomasti jälkeen. Ei laskut yllätyksenä tule. Meille ei tule mitään lehtiä, ei maksullisia kanavia telkkariin tai muutakaan ylimääräistä. Ei lomamatkoja. Ostappa itselle uudet toppahousut tms. niin johan on talous kuralla. Kituutetaan seuraavaan tilipäivään ja taas sama alkaa. Päivähoitomaksut minimit. Ja miehenikin on töissä mutta tienaa vielä vähemmän kun minä. Työnteko on yliarvostettua.[/QUOTE]
Jos mä olisin vielä nuori tai edes terve, niin luultavasti perustaisin jonkun kommuunin jonnekin maaseudulle, missä voisi porukalla ryhtyä omavaraistalouteen ja haistattaa pitkät oravanpyörälle.

onhan se idea että palkalla ne menot maksetaan, mutta MILLOIN olisi se aika kun jäisi vaikkapa sen verran ylimääräistä kuussa käteen että pääsis hierojalle tai kasvohoitoon tai voisi ostaa itselleen vaikka uudet kengät ihan ilman sen suurempia suunnittelemisia?? tai vaikka voisi tehdä ex-tempore matkan tallinnaan tai käydä hammaslääkärissä tai jotain...niin milloin?!!

Talouden tasapainottaminen vaatii melkoista ennakkosuunnittelua - sitä enemmän mitä vähemmän on pelivaraa. Itse olen jo toistakymmentä vuotta antanut pidättää kuukausipalkastani 2-3 % liikaa veroja. Sitä ei kuukausittain huomaa paljonkaan, mutta joulukuun veronpalautus tuo aina väljyyttä jouluhankintoihin.

[QUOTE="piuke";29233542]Talouden tasapainottaminen vaatii melkoista ennakkosuunnittelua - sitä enemmän mitä vähemmän on pelivaraa. Itse olen jo toistakymmentä vuotta antanut pidättää kuukausipalkastani 2-3 % liikaa veroja. Sitä ei kuukausittain huomaa paljonkaan, mutta joulukuun veronpalautus tuo aina väljyyttä jouluhankintoihin.[/QUOTE]
Jos tekee paljon pätkiä ja osan freelancerina, niin kyllä ne mätkyt voi yllärinä tulla. Ja myös silloin, jos käy kysymässä neuvoja verovirastosta ja saa virheellisiä neuvoja (kuten tyttäreni sai). Koskaan ei tietty pitäisi luottaa viranomaisen sanaan, mutta valitettavasti moni luottaa. Mä tytärtäni taanoin ohjeistinkin , että "soita ensin äidille ja vasta sitten poliisille" :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29233469:
Saat anteeksi :) Aika monilla on jossain vaiheessa vuotta se kuukausi, milloin pukkaa eniten laskuja. Mulla se on elokuu. Tytär sai kans mätkyt, joten sovittiin, että mun joululahjani hänelle tänä vuonna on, että maksan ne mätkyt. Kun rahaa on vähän, kannattaa sytyttää vaan kynttilöitä ja nauttia sohvalla telkkariohjelmista ja viettää harmitonta aikaa rakkaidensa kanssa. Mulle tuo iloa elämään, kun menen oman koirani, tyttäreni ja tyttäreni koiran kanssa koirapuistoon. Ilmaista ja ihanaa :)

Sä olet Keittis niin :heart: En tiedä mikä on mutta tää sai mulle vedet silmiin... Jotenkin herkillä ehkä niin on ihana lukea täällä välillä oikeasti kivaa, leppoisaa, välittävää ja sydämellistä tekstiä. Ei mulla muuta...

Niin, paitsi ap:lle tsempit! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29233539:
Jos mä olisin vielä nuori tai edes terve, niin luultavasti perustaisin jonkun kommuunin jonnekin maaseudulle, missä voisi porukalla ryhtyä omavaraistalouteen ja haistattaa pitkät oravanpyörälle.

Seki vaatis rahaa. Täytys ottaa lainaa jotta vois ostaa paikan ja lainan maksuun tarvii rahaa. Sitä saa työstä ja oravanpyörä taas valmis.

[QUOTE="vierailija";29233595]Seki vaatis rahaa. Täytys ottaa lainaa jotta vois ostaa paikan ja lainan maksuun tarvii rahaa. Sitä saa työstä ja oravanpyörä taas valmis.[/QUOTE]
Pah, sen rahan sais myymällä tän mun asunnon :)

Yhteistyössä