Tiskikone rikki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä veikkaatte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä veikkaatte

Vieras
Muutettiin just vuokralle tähän asuntoon ja tänne on edellinen asukas jättänyt tiskikoneen jonka on itse hankkinut. Oli sanonut sen olevan rikki. No kokeiltiin kuitenkin että mikäs siinä on vikana niin kone kyllä pesee tiskit mutta pesun jälkeen koneen pohjalle jää vettä (5 litraa, mittasin samalla kun niitä sieltä kauhoin pois). Ne "suodattimet" jotka lähtee koneen pohjalta irti on putsattu eikä mitään muutakaan omituista näy koneessa. Mieheni siirsi pesukonetta poispäin seinästä pesun jälkeen niin silloin jostain pesukoneen takana olevasta letkusta valui vettä lattialle (ei paljoa mutta jonkin verran kuitenkin).

Enää tota ei siis uskalla kyllä päälle laittaa ettei mitään vesivahinkoa tule mutta onkohan tuota edes järkevää käskeä korjaajan katsomaan vai pitäisköhän vaan hankkia uusi tai kysyä josko vuokranantaja hankkii tai mitä pitäis tehdä? Mikä luulette että on vikana ja kuinkahan kalliiksi tulisi korjata? On siis aika vanhan näkönen pesukone, joku Siemensin "Lady 45".

Kannattaa selvittää mistä se vesi tuli. Luulen että koneen poistoletku on ollut puristuksissa jonka vuoksi kone ei poista kaikkea vettä. Puristuksissa ollut kohta on haurastunut ja nyt konetta siirrettäessä poistoputkeen on tullut halkeama. Uusi poistoiletku ei paljoa maksa ja näppärä tee-se-ihan-itse-tyyppi vaihtaa sen itse.

Tuttu romu :xmas: Poistoputki rikki, onki mielenkiintosempi operaatio sitte... Poistoputken välissä on semmonen mutikka ja se ainaki meijän mökkikoneesta hajos jotenki niin että se putki halkesi (vedenotto ja poisto mennee yhen putken sisällä, mitä lie sen mutikan sisällä) ja siihen ei uutta putkea niin vaan hommattukkaan... Nykyään erikokoset tms. Pienellä mielenkiintosella patentilla hoitu ongelma.

Viimeksi muokattu:
Joo ei ole mikään putkimies tuo mun mies eikä kumpikaan meistä sille mitään osaa tehä enempää ku mitä ollaan yritetty. Meillä ei ennen oo tiskikonetta edes ollut joten eipä oo tuo pahemmin niitä tarkastellukaan

Kumpikaan meistä ei myöskään tajunnu miten sen poistoletkun saa edes irti siitä pesukoneesta :D se kun menee johonkin sinne sisälle siellä takana

Alkuperäinen kirjoittaja mitä veikkaatte;25869218:
Joo ei ole mikään putkimies tuo mun mies eikä kumpikaan meistä sille mitään osaa tehä enempää ku mitä ollaan yritetty. Meillä ei ennen oo tiskikonetta edes ollut joten eipä oo tuo pahemmin niitä tarkastellukaan

Kumpikaan meistä ei myöskään tajunnu miten sen poistoletkun saa edes irti siitä pesukoneesta :D se kun menee johonkin sinne sisälle siellä takana

Se on sen verran räpsy laite muutenki että jos ei oo kykyä korjata niin ei kannata ees yrittää :D Kestävä kyllä, vuosikausia toiminu ja toimii vieläki meillä sen pienen korjauksen jälkeen vaikka oisin ihan mielellään lampsinu ostaan uuen... Ihan kiva pikkunen tiskari.

Yhteistyössä