Tissilakko?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono imettäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono imettäjä

Vieras
Ihan ekaksi tähä ketjuun ei tarvitse tulla haukkumaan että mitäs annoit lisä maitoa!!!

Eli olen joutunut antamaan vauvalle lisä maitoa pullosta kun oma maito ei riitä,tänään sitten vauva ei ole huolinut rintaa vaan huutaa vaan jos tissiä yritän tarjota.Nostan vauvan välillä ylös että rauhottuu mutta heti kun laitan tissin huulille alkaa huutaa raivona :( Onko peli menetetty?? eikö vauva suostu enäää ollenkaan tissille?? ei siellä kyllä tunnu maitoakaan olevan kun lypsää yritän niin mitään en saa tulemaan :(

Minkäikänen vauva?
Itsekin annoin ensimmäisenä kuukautena pullosta lisää. Sitten systemaattisesti lopetin pulloruokinnan ja aloin lisäämään omaa maidon tuotantoa = istuin ja imetin, imetin, imetin imetin..... !! Huh! oli kyllä raskas aika, mutta meillä kannatti ja auttoi.
Meillä ei tosin lakkoiltu tissillä missään vaiheessa..
Ja välttämättähän ei lypsämällä tulekaan vaikka maitoa kuitenkin on..

Mulla ollut 1kk tytön kanssa samoja ongelmia välillä. Sillä erolla, etten ole antanut lainkaan pullosta, eli ei se välttämättä johdu siitä. Olen itse huomannut, että lapsi ei aina ole nälkäinen ja suuttuu kun tarjoan rintaa, vaikkei tarvitse sitä. Omani kanssa huomasin, että tarvitsee tutin ja sylin nukahtaakseen, ei aina rintaa. Ja tuosta lypsämisestä, eräs ystäväni imetti lapsen 6kk täysin ja yli yhden vuoden ikäiseksi osittain, eikä koskaan saanut pumppaamalla pisaraakaan tulemaan, että pumppaussaalis ei kerro maidon määrästä.

Jälleen kerran suosittelen tutustumista imetystukilistan sivuihin. Imulakot ja rintaraivarit sekä toisaalta tiheän imun kaudet ovat vauvoille hyvin tyypillisiä. Meniköhän se niin, että herkimillään vauva on 5-6 viikon iässä, kolmen kuukauden iässä ja puolivuotiaana.

Älä anna vauvalle nyt maitoa tuttipullosta, sillä vauva on viisas ja juo kyllä siitä, mistä maitonsa helpoimmin saa. Jos haluat jatkaa imetystä, eikä vauva suostu tissille, niin anna vaikka lusikalla tai hörpyttämällä maitoa, jos tuntuu ettei vauva muuten maitoa saa. Moni vauva suostuu unisena imemään helpommin, eli kun vauva vähänkään unissaan havahtuu hereille, niin kannattaa yrittää rintaa tarjota. Meiän esikoisella kun oli imulakko eka kertaa pahimmillaan, niin rakensin meille yhteisen pesän sänkyyn. Nukuin ilman paitaa vauvan vieressä, siitä oli helppo sujauttaa rinta sitä tarvitsevalle. Hereillä ollessaan oli hirveä raivari, jos vain rinnan näki. Pari päivää tuo imulakko kesti, sen jälkeen imetys jatkui rauhallisissa merkeissä.

Että ole huoleti, kyllä se siitä taas :)

Alkuperäinen kirjoittaja M:
Mulla ollut 1kk tytön kanssa samoja ongelmia välillä. Sillä erolla, etten ole antanut lainkaan pullosta, eli ei se välttämättä johdu siitä. Olen itse huomannut, että lapsi ei aina ole nälkäinen ja suuttuu kun tarjoan rintaa, vaikkei tarvitse sitä. Omani kanssa huomasin, että tarvitsee tutin ja sylin nukahtaakseen, ei aina rintaa. Ja tuosta lypsämisestä, eräs ystäväni imetti lapsen 6kk täysin ja yli yhden vuoden ikäiseksi osittain, eikä koskaan saanut pumppaamalla pisaraakaan tulemaan, että pumppaussaalis ei kerro maidon määrästä.

TÄhän mäkin yhtyisin,eli jos se ei itke nälkäänsä,niin sitten ei huoli....Älä lannistu,ei sun imetys ole ohi...

Ja se osoite imetystukilistan sivuille on:
imetystukilista.net

Ilman www:tä. Ja sieltä imetystietoa. Mun mielestä loistavat sivut heille, jotka haluat jatkaa imetystä ongelmista huolimatta.

Yhteistyössä