Tissistä vierotus kertaheitolla vai vähitellen?

Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:
Kumpaa suosittelette omien kokemustenne perusteella? Nuorin pitäisi alkaa vieroittamaan tissistä, ja mietin, kumpi olisi parempi vaihtoehto.

Me hoidettiin homma vähitellen 4vkossa. Hienosti meni, eikä ollut mitään ongelmia.

Vähitellen, se on addiktoiva aine toi tissimaito -sama melkein kun syötettäs suklaata viikkotolkulla ja sitten otettais pois. :'( Itkuhan siinä tulis. Meillä tehtiin niin, että vähennettiin mielenkiintoisimmasta päivänosasta ensin (eli muuta ruokaa valveillaolon aikoihin) ja lopulta jäi ilta ja yösyöntikin pois. Noin 4vk. Omat tissitkin kerkes tajuta.

No mä oon lasteni kanssa tehnyt rinnasta vieroittamisen vähitellen.. ensin antanut vaan iltatissiä enää jonkin aikaa - en muulloin - ja siitä sitten jättänyt senkin jossain vaiheessa pois. :)

Ok, meillä on jo nuo päiväimetykset vähentyneet hurjasti, jätetään ne nyt sitten seuraavaksi kokonaan pois, sitten jää vielä ilta-ja aamuimetykset. Esikoinen vieroittui vauvana sairaalassa, ja keskimmäinen vieroitti itse itsensä kun tulin raskaaksi, eikä suostunut enää tissiä syömään, niin tää on mulle ihan uus juttu!!! Ei tuo tyttö onneksi kovinkaan vaadi rintaa itse, eli eiköhän me aika hyvin tästä selvitä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
minä olen 1-vuotiaat vieroittanut kertaheitolla.ja tosi hyvin meni.ei mitään itkuja,oltiin jo vähän totuteltu lehmänmaitoon ruokailuissa.

Meillä on kanssa jo lehmänmaitoa juotu lisäksi pieniä määriä ja viilit ja jogurtit ja raejuustotkin on jo ruokavaliossa.

Yhteistyössä