Tissivoiteet ja viimehetken hankinnat.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hilppa86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hilppa86

Jäsen
21.02.2010
467
0
16
Eli otsikon mukaisesti ois hyvä tissivoide haussa, siis ajatellen imetystä ja mahdollisia haavaumia yms. Mitä merkkiä olette käyttäneet?

Ja nyt kun esikoista odotan, niin mitkä ois tärkeimmät tarvikkeet? Mitä ilman ette ois tullu toimeen? Kaipaan niitä ns. sisäpiirin vinkkejä :saint:

Äh, nimeä en muista, mutta se purkki oli violetti. Tosin mä sain synnäriltä pikkupurkillisen sitä mukaani ja riitti hyvin. Turhaan olin hankkinut koko purkin. Tosi sottaavaa rasvaa ja siis sellaista että kun vaatteelle osuu niin siinähän on vaikka kuinka pesis.

Mä en olis tullut toimeen ilman imetystyynyä. Se oli niin monitoiminen. Sen avulla sai muksun tissille oikeaan asentoon, sen sai muokattua hyvin itselle päätyynyksi kun makas sohvalla ja kattoi telkkaria, sen sai muokattua vauvalle hyväksi pediksi ym.

Se selkäreppu-kantokoppa ja kantoliina oli myös ehdottomia kun halus tehdä ruokaa ja vauva oli vaativa eikä pysynyt sitterissä rauhassa.

Lansinoh tuntuu olevan erittäin suosittua voidetta. Itse ajattelin tilata Iherbistä purkin lanoliinia. Lanoliini on siis oleellisena osana myös Lansinohissa. Lanoliinia ei myöskään tarvitse pyyhkiä pois ennen imetystä, esim. Bepanthen pitää. En nyt muista mitä kaikkea Lansinoh sisältää, mutta suositusten mukaan sitäkään ei siis tarvitse pestä pois.

Lansinoh on näyttänyt maksavat pyöreesti jonkun 8e/tuubi, ei musta mitään hirveen hintasta. Lanoliini vielä halvempaa.

Kantoliinoista trikoinen on tosi pehmoinen ja joustava ja suurin osa tykkään käyttää just sitä ensiliinana vastasyntyneen kanssa :) Meille on tulossa Kimperin liina. Kudottu hankitaan sitten kun vauva on saanut vähän enemmän kokoa ja minä taitoa liinan sitomiseen ;)

Mä oon ostanu kaappiin valmiiksi lasinohia. On just sellanen (himputin pieni) liila paketti. Maksoi babystylessä 7.10€, mut näytti löytyvän myös apteekista, mut oli huomattavasti kalliimpaa (reilu10€) jaon siis tosi pieni paketti, vähän isompi ku joku zovirax. Mut on kuulemma ihan mielettömän riittoisaa. JA HYVÄÄ!

Hyviä vastauksia olet saanut mutta jos lähdet ostamaan imetystyynyä niin Pikku Piian oli
mielestäni todella hankala.....pitäisi olla sellainen että menee oman kropan ympärille ja
varmaan vielä joku "sidontamekanismi"....tavalliset tyynytkin aika hyviä

Mulla oli esikoisen aikaan bepanthen, en kyllä tarvinnu sitä kovin usein kun ei tullut haavaumia.
sunflower20 millanen/minkä merkkinen imetystyyny sulla oli?, kun niitä on niin paljo eri mallisia. Oon katellu niitä, kun esikoista imetin vain makuulta.
Onko kellään ollu semmosta kantopussukkaa?

Movicolia tai jotain vastaavaa kannattaa hankkia varalta, ettei mene vatsa kovaksi.. Ainaki itse seuraavan lapsen kohdalla hommaan lääkekaapin täyteen sitä.. on nimittäin ihan mahtavaa epparihaavan/pukamien kanssa vääntää kovaa kakkaa..:(

Mä ainakin käytin bepanthenia enkä pyyhkiny pois koska mulle sanottiin ettei tarvii. Toki en tiedä kannattaako ihan heti sen laittamisen jälkeen imettää. Mulla meni rinnanpäät ihan rikki ja ei auttanu kyl lansinoh voide bepanthenilla parani sitten. Myös rintakumit on erittäin hyvä hankinta maksaa vajaan kympin saa ainakin isoimmista elintarvikekaupoista. Ja ne kannattaa kyl ostaa jo laitokselle mukaan mulla ei ollu ja siksi meni sit rinnat rikki. Ilman niitä olis varmaan imetys loppunu tuli niin kipeetä. Mä imetin niillä pari viikkoa ja välillä ilman et vauva tottui pelkkää rintaa imemään.

bebanthenia EI TARVI pyyhkiä pois ennen imetystä! sitä mie käytin säännöllisesti, mutta haavoille ei koskaan menny joten en tiiä mikä sitten on hyvä. sitä voi käyttää niin momeen muuhunki, huulirasvana käytän itse.

[QUOTE="mamm";22883201]bebanthenia EI TARVI pyyhkiä pois ennen imetystä! sitä mie käytin säännöllisesti, mutta haavoille ei koskaan menny joten en tiiä mikä sitten on hyvä. sitä voi käyttää niin momeen muuhunki, huulirasvana käytän itse.[/QUOTE]

En kyllä yhtään muista enää, että mihin tuo on perustunut kun jostain olen lukenut... (Ei ole jäänyt mieleen, kun bepanthen sisältää noin muuten kaikenlaista mitä en itse halua iholleni enkä kyllä myöskään vauvan suuhun.)

Lansinohin sisältöäkään en yhtään muista, löysinköhän sitä edes... Että en sinänsä kyllä osaa sanoa, mitä oleellista eroa on Lansinohilla ja Bepanthenilla. Samaa lampaanvillarasvaa taitaa Bepanthenissakin olla. Ainakin siinä punaisessa on reilustikin.

Yhteistyössä