tissuttelusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ilona"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ilona"

Vieras
Hei.
Kommentoikaa ihmeessä onko tämä vielä normaalissa rajoissa vai olenko vaan itse tiukkis.
Alkanut harmittaa todella miehen tissuttelu viikonloppuisin (pe- ja la -ilta) kun tissuttelee aina ja toisinaan hiprakan puolelle menee. Meillä kaksi pientä lasta ja itse en juo lasten ollessa kotona ollenkaan. Miehen käytös muuttuu juotuaan ja ongelmia tullut esiin muutoinkin arkeen. Olen sanonut juomisesta monesti, mutta hermostuu tästä eikä välitä mun tunteista tässä asiassa. En muista milloin olis ollut koko viikonloppua juomatta yhtään olutta. En edes tiedä montako pullollista kiskoo illassa, (mut ainakin enemmän kuin pari) kun sitä kysyn, saan paskaa niskaan.

Pelkään että vaan lisääntyy toi juominen...

Kuulostaa liialta. Meillä mies kyll juo pari olutta harva se ilta, muttei koskaan enempää. Joskus viikonloppuisin voi mennä lisäksi punaviiniä lasi tai pari. Itse otan yhden tai pari yleensä lauantaisin saunan jälkeen. Minusta tuossajust menee raja että käytös muuttuu ja pn pöhnässä, eikä se niinkäänole olennaista, kuinka monta juo. Varsinkin kunsinäet juo ollenkaan.

Homma on vaan niin, että kaikki, joille alkoholi on jonkinlainen ongelma, hermostuvat kun asia otetaan puheeksi. Miksi? Siksi koska se alkoholi on niin tärkeää ja siitä saatu humalatila. Ehkä miehesi käyttö ei vielä ole liikakäyttöä, mutta toleranssin kasvaessa humalan saavuttamiseen vaaditaan enemmän ja enemmän alkoholia.

Ei tietenkään voi sanoa, miten asiat juuri teidän kohdallanne menevät. Olen itse ollut töissä päihdeklinikalla. Sieltä on paljolti peräisin negatiivinen suhtautumiseni jatkuvaan viikonloppujuomiseen. Kukaan ei päätä alkoholisoitua, se vain tapahtuu. Myös lähisukulaisiani on menehtynyt juomisen seurauksiin ja aina sama tarina, pienestä lähti.

Ja siis oon ollut tän ukon kanssa yli 10 vuotta, eikä todellakaan ole aina juonut tällä tahdilla.. oikeastaan tänä vuonna tuntuu että mua on ruvennu harmittaa toi tissuttelu. Kumma kun sen harrastuskin on pitänyt pilata tolla tissuttelulla! Käy golfaamassa ja sielläkin on AINA juotava sitä hiton kaljaa. Vaikka on porukalle kuskina kentälle, niin pestaa jonkun toisen sitten ajamaan autonsa kotiin kun tulee otettua pari liikaa, noh, onneks ei kännissä aja, huoh... Itselle ei tulis mieleenkään käydä pyörälenkillä parilla kaljalla terassilla.

Se kuulostaa ongelmalta, että käytös muuttuu (etenkin negatiiviseen suuntaan).
Sinänsä en pidä viikottaista tissuttelua pahana, mutta joo jos käytös muuttuu ja henkilö suutahtaa aiheesta puhuttaessa, niin jotain mätäähän siinä on.

Tän ukon kanssa ei muutenkaan voi puhua vaikeista asioista sen suuttumatta. Jostain jos sanoo mikä harmittaa, se suuttuu ja kääntää keskustelun mua vastaan. Ei siis osaa osaa myöntää MITÄÄN ongelmia omassa käytöksessään ja heittäytyy marttyyriksi. Senpä takia oon ollu luovuttamassa sen suhteen ja katon kauanko jaksan kattella ennenkun sen tekemiset on mulle ihan yhdentekeviä. Sitä mä tässä pelkäänkin, että kohta mua ei enää kiinnosta olla huolissaan sen tissuttelusta.

No mikä sitten? Lapset? Sikäli kyllä että jälkikasvun asiat pitää huolehtia siten,että heilläkin riittää massia ja seksiä. Siinä ne on kuule eväät suvun menestymiseen ja viihtymiseen, kaikki muu on toisarvoista ja suoraa seurausta edellä mainituista.

Yhteistyössä