Todella kipeä häntäluu ja loppuraskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

-vierailija

Vieras
Onko ihan normaalia? Muilla ollut? Aivan kamalaa...panadolilla saan pahimman kivun pois,mutta pysyy vain noin tunnin siedettävänä. Tuntuu jokaisessa asennossa. Vatsa toimii normaalisti eli mistään pukamista ei ole kyse vaan kipeä kohta on selkeästi häntäluu. Häntäluu on selvästi turvonnut kun sitä kokeilee (mitä nyt pikkuisen kestää koskea kun on niin kipeä? Mulla on neuvola perjantai aamuna,yritän sinnitellä sinne...Mutta yritän nyt tässä miettiä että vauvako se siellä painaa vai mitä ihme tämä kipu on. Vauvan pää on kiinnittynyt jo reilu viikko sitten. laskettuun aikaan 2 vkoa-

En tiedä mistä johtuu, mutta veikkaisin tuota laskeutumista..
Mulla kans pari viikkoo vielä ennen la ja sama vaiva :(

Viimeks eilen kävelylenkillä (siis hiippailulla..) piti oikein miettiä, miten selviää takaisin kotiin. Joka askel oli ihan tuskaa juurikin häntäluussa! Levossa mulla ei tota vaivaa ookaan..

Mulla vauva ollut alhaalla todella pitkään,ja alaselässä on ollut muutenkin ongelmaa. Mutta ei kyllä ikinä ennen ole ollut häntäluussa kipua. Kestikö sinulla kipu ihan synnytykseen asti?? Huh jos tätä joutuu vielä viikkoja kestämään. Kun tosiaan jokainen asento sattuu :( Mietin että onkohan häntäluu taipunut jotenkin ja se tuottaa kipua, Luin netistä että pahimmassa tapauksessa joutuu leikkaamaan jos häntäluu on tiellä?

Minulla ei noin paha häntäluu ollut raskauden aikana kuin sinulla, mutta kipeä se oli. Pitkiä aikoja ei pystyny istumaan ja luulen, että se sai siipeensä vielä synnytyksessä, koska en saanut alaselkää vuorokauteen kunnollaa suoraan synnytyksen jälkeen, kun häntäluu juili niin pahoin. Noin vuoden se vaivaisi vielä enemmän ja vähemmän, nyt en enää juuri muista koko häntäluuta ja lapsi on 4v.:D

Minulla oli molemmissa raskauksissa puolesta välistä loppuun asti sama vaiva, liikkumisesta ei tullut mitään oikeastaan. En tiedä, mikä sen aiheutti mutta kipeä se on edelleen esim. lattialla maatessa ja vauva on jo 10kk. Minulla siis vaivaa ollut jo ennen raskauksia mutta ymmärrän että kipu on kamalaa.

Tukiliivejä silloin minulle ehdoteltiin ja Panadolin napsimista mikä ei auttanut ollenkaan. En osaa muuta neuvoa antaa kuin että lepää mieluummin kuin rehki. Ja kovasti tsemppiä loppumetreille ja hali :hug: kipujen takia :)

Yhteistyössä