Todella kuivat kädet :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mitähän näille voisi tehdä? Mulla on aina ollut tosi kuiva iho ja kädet näyttävät vanhan mummon käsiltä... Ovat siis ryppyiset ja karhean tuntuiset. Olen saanut tästä kuullakin ja uskokaa tai älkää mutta näinkin pieni asia vaikuttaa itsetuntoon! Mietin aina esim töissä että katsookohan asiakkaat mun käsiäni...

Tuntuu että rasvaaminen ei auta :( pitääkö näiden kanssa vaan oppia elämään. Kauhistuttaa ajatus, että joskus menen naimisiin ja häissä kaikki pyytävät näyttämään sormusta ja näkevät mun mummokädet :D

Alkuperäinen kirjoittaja irtosora:
kokeile l'occitanen käsivoidetta, se on taivaallista, oikeen mähnää, joka ei sit kuitenkaan tunnu pian enää rasvaiselta ja tuoksuu todella hyvältä.

Luin tästä jostain ja tämä sopisi kuulemma paremmin puolikuiville käsille..ei siis todella rutikuiville. En sitten tiedä...

Mulla on kuiva iho, tosi kuiva iho. Varsinki talvisin, niinpä vaan ihan reilusti käytän vauvaöljyä rasvauksen lisäksi, ja mikäs sen kivempaa ko antaa öljypurkki miehelle ja pyytää sitä levittään sitä selkään ja jaloille, saa samalla hieronnanki. Rasvaukseen käytän essexiä tai aqualan ällää... ja jos iho on ehtiny oikein pahaksi ostan apteekista hyvä salvaa.

tämä on hyvä: Hand Treatment mask. käsihoitonaamio.Kosteuttaa 24h, tekee käsistä joustavat ja pehmeät. Lisäksi laitat käsiin kosteuden säilyttävät hanskat johan pehmenee kädet. Tämä toimii parhaiten k yötä vasten.

Te joilla on myös tosi kuiva iho, missä kunnossa teillä on kantapäät? Mulla on ne myös todella kauheat, halkeilee jatkuvasti. Rasvauksesta on hieman apua, pitäisi tehdä sitä kyllä säännöllisemmin...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Te joilla on myös tosi kuiva iho, missä kunnossa teillä on kantapäät? Mulla on ne myös todella kauheat, halkeilee jatkuvasti. Rasvauksesta on hieman apua, pitäisi tehdä sitä kyllä säännöllisemmin...

Mulla oli nuorempana ongelmana kuivat kantapäät, harrastin jalkakylpyjä paljon nii tais auttaa, lisäsin sinne kylpyyn jotaki öljyä jota apteekista suosittelivat... Ei ole ennää nykyään sitä ongelmaa.

Täällä kanssa yksi erittäin kuiva ihoinen. Hyvin ymmärrän miltä ap:sta tuntuu. Itse mietin pitäiskö opiskella kokonaan uusi ammatti jossa iho kestäisi parempana. Ei siis ihan mikään pieni ongelma. Helposti iho menee rikki ja tulehtuu. Lisäksi olen allerginen monille aineille niin että jos käsittelen tulee kutinaa ja paukamia. Muiden kommentit ei myöskään aina ole kovin kivoja. Mietin myös usein mitäköhän muut ajattelee.

Kyllä rasva lopulta auttaa. Mulla oli mukulana ihan hirveet kädet, mutta tajusin 15 vuotiaana alkaa rasvata niitä. Niistä lähti aina rasvatessa paljon kuollutta ihoa ja vasta kun se kuollut solukko oli lähtenyt, se rasva alkoi auttaa. Kannattaa rasvaa käsiä monta kertaa päivässä, aina käsienpesun jälkeen.

Yhteistyössä