Hae Anna.fi-sivustolta

Töihin kreikkaan

Viestiketju osiossa 'Ulkosuomalaisena' , käynnistäjänä yo tyttö, 06.10.2011.

1. yo tyttö Vierailija

Osaisiko kukaan neuvoa miten pääsis helposti töihin kreikkaan. Vaikka saarille tai ateenaan? Ajattelin että vois vuoden tai pari siellä asua ja katsella vähä maailmaa ennenkun tulis opiskelemaan suomeen. Paljon vuokrat siellä maksavat entä ruoka suhteessa palkkaan?

2. no johan Vierailija

vitsin murjasit. Ei sinne ulkomaalaisia töihin oteta kun töitä ei ole oman maan ihmisillekään. ja jos sieltä jonkun siivoojan tai astianpesijän duunin sattuisit saamaan, se olisi sitten rankkaa työtä aamusta iltaan pienellä palkalla ilman vapaapäiviä. Illalla maksettaisiin palkka käteen ja kerrottaisiin samalla tarviiko tulla seuraavana päivänä töihin. Ei siellä mitään työsopimuksia tehdä edes.
    Havaintojeni mukaan mm. Rodoksella on ulkomaalaiset, jotka ovat asuneet siellä jo pitkään, menetttäneet työpaikkansa, töissä oli kreikkalaisia niiden sijasta. Et varmaan osaa kreikkaa, sekin jo vaikeuttaa.

3. Ex-Ateenan tyttö Vierailija

Suosittelen Ateenaa. Siellä ei ole pakko osata paikallista kieltä, vaan ihan englannilla pärjäsin. Ruoka ja asuminen ovat halpoja. Jos on säästöjä, niin kannattaa ostaa oma asunto. Niitä saa nyt tosi halvalla ihan keskustastakin.

4. dd Vierailija

Oltiin Rodoksella lomalla. Siellä oli kaikki ison hotellin työläiset ulkomaalaisia, kai jostain Ukrainasta tms.

5. voi jösses Vierailija

Voiko joku vähäksi aikaa Ateenaan mennä ja ostaa sieltä asunnon? Nuori ylioppilas siis? Kirjoitat nyt paikkaansapitämättömiä juttuja.

6. Kajsa Vierailija

Perhetuttava osasi antaa hyvän neuvon. Mene Kreikassa jollekin uimarannalle ja loikoile siellä. Varsin pian sinua aivan varmasti saapuu jututtamaan ystävällinen ja komea kreikkalaismies. Nämä kreikkalaiset ovat erittäin ystävällisiä ja avuliaita. He neuvovat sinulle parhaimmat työpaikat ja auttavat asunnon löytämisessä.

Tuttavan tuttavalle oli käynyt juuri näin. Hän oli Kreikassa töissä pari vuotta. Häntä aluksi auttanut adonis oli nimeltään Kamakis.

7. mutta sitä ennen Vierailija

piti tietenkin avata reisiä, ehkäpä mielellään niin tekikin.

8. nni Vierailija

Minulle tuli mieleen, että hakisit matkaoppaaksi jollekin suomalaiselle matkatoimistolle. Oppaiden palkat eivät kuulemani mukaan ole päätä huimaavia, mutta käsittääkseni työnantaja järjestää asumisen jne. niinsanotusti työsuhde-etuna. Tai sitten johonkin hotelliin asiakaspalvelijaksi.
    Toinen vaihtoehto olisi au pair. Mol:in sivuilta tai mitä näitä järjestöjä nyt on, voi etsiä, onko paikkoja auki.

9. EP Vierailija

Matkaoppaan tulisi tuntea kohdemaansa, sen kieli ja kulttuuri. Eivätpä taida täyttyä vaatimukset kysyjän kohdalla.

10. Kristiina Vierailija

Eihän nyt oppaaksi sovi edes ajatella kun ei tiedä maasta mitään.

11. Hohhoijaa Vierailija

Vai että ei Kreikasta saa töitä, edes natiivit? Hain Kreetalle töihin viiden tähden hotelliin ja he ottivat yhteyttä kahdessa tunnissa. Asuminen sekä ruoka kuuluvat työsopimukseen ja liksa on hyvä. Jos haluat töitä, saat töitä.

12. vierailija Vierailija

13. vierailija Vierailija

14. vierailija Vierailija

Hei! kuka minulle auttaisi löytämään kreikassa asuntoja tai vaikkapa vuokra asuntoja ja työpaikka. Minä pyytäisin vain.:)

15. vierailija Vierailija

Hei! Minä pyytäisin että joku auttaisi minua löytämään Kreikassa asuntoja tai vaikkapa vuokra asuntoja ja työpaikka. Minä pyytäisin:)

16. vierailija Vierailija

voisiko joku
    Auttaa minua löytämään kreikassa asuntoja tai vaikkapa vuokra asuntoja ja työpaikka. Minä pyytäisin kovasti:)

17. vierailija Vierailija

Mun puh 0442379182

18. vierailija Vierailija

19. vierailija Vierailija

Voitko neuvoa minua

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome