Tohtiiko raskaanaoleva syödä Virossa kaikkea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vesijohtovettä ei suositella koskaan juotavaksi vieraassa maassa kenellekään, olipa ihminen raskaana tai ei. Itse olen saanut vatsavaivoja Suomessa toisen kaupungin vesijohtovedestä.

Mutta ihmettelen kyllä miten et voisi syödä noita muita elintarvikkeita. Virolaisia elintarvikkeita myydään laajasti suomen kaupoissa ja virolaisilla kaupoissa puolestaan puolet tuotteista on suomalaisia.

Mitä kuvittelet virolaisten raskaana olevien naisten syövän ? Hakevatko kaiken esim. Suomesta?

No kyllä minä Virossa vähän tarkemmin katsoisin kuin Suomessa mitä suuhuni pistän. Erityisesti juustojen kanssa tarkkana. Ja muutenkin, hygieniataso ei joka paikassa ole ihan sama mitä meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja vee:
No kyllä minä Virossa vähän tarkemmin katsoisin kuin Suomessa mitä suuhuni pistän. Erityisesti juustojen kanssa tarkkana. Ja muutenkin, hygieniataso ei joka paikassa ole ihan sama mitä meillä.

öh, olisko jotain tarkempia perusteluita tai todistusaineistoa tästä olemassa?
Rajoittuuko sun kokemus virolaisiin elintarvikkeisiin johonkin SadaMarketin likatunkio-ruokatiskeihin?

Meinasin noilla kasviksilla+muilla, että sillä raanavedellähän ne on kuitenkin huuhdeltu. "Normaalitilassa" olen syönyt ihan kaikkea ja hampaiden pesussa käyttänyt raanavettä. Jääpalatkin olen antanut juomissa olla. Täällä kotona en ole syömisten kanssa ollut tarkkana, kaikki on mennyt. Mutta nyt mietityttää, että kantsiiko reissussa tälläkertaa olla tarkempana. Hepatiittirokotusta mulla ei ole.

Yhteistyössä