toi koira ei oikeasti ole tuhonnut mitään suurempaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
kuten seiniä tai ovia niinkun mua peloteltiin sillon kun sen otin.. sanottiin et sen suihin menee sitten kaikki kengistä pakastimiin ja se syö seinät ja listat jnejne..

ton suurin intohimo on roskikset, lapsen lelut ja sanomalehdet ( on muuten kuttumaista keräillä sanomalehtisilppua mikä ei mee imuriin :xmas: )

mutta nyt se on tän viikon aikana syöny kahteen mun paitaan reiän |O
jumalauta en oo koskaa ollu niin vihanen kun tänään kun näin et mun lempipaidassa on perkele REIKÄ |O

ei se toinen paita niin, mutta tää... :kieh:

otin sen paidan käteen kun tulin kotiin, tutkin sitä ja hälytyskellot alko soimaan kun koiran häntä alko mennä koipien väliin ja se yritti luimistella pois paikalta... sanoin sille, et kulta, MIKSI MUN LEMPIPAIDASSA ON REIKÄ??!! |O

sillon se raasu meni maahan häntä koipien välissä ja korvat luimussa ja katso mua ilmeellä: anteeks äiti, mä en pystyny estään mun hampaita kun ne repi sun lempipaitaas :saint:

sanoin sille matalalla äänellä paitaa näyttäen, että "häpeä" ja toinen meinas oikeesti tukahtua siihen tuskaansa, se oli niin sen näkönen et se OLI VAHINKO usko jo!! :D

mut perhana, on tässä se etu että nyt voi hyvällä omallatunnolla lähtee shoppaamaan vaatteita, selittää vaan miehelle et sori mut koira söi mun vaatteet :xmas:

Mulla oli kesällä sukkapuoli heikoilla, kun koira niitä mutusteli jatkuvasti. Tuhojakin on tehnyt aika paljon. Jalkalistaa on rouskuttanut, lasten leluja on pureskeltu, muutamat postit revitty ja pari kengät on menneet roskiin. Kännykän laturista puri johdon. Koira on nyt 8 kk ja toissa päivänä keksi sitten nakertaa olkkarin tapettiin reiän. Vähän harmittaa, kun jo tietää ettei vuokravakuutta takaisin saa, kun muuttaa pois, mutta on tuo otus niin ihana :heart:

Meillä pentuna ei syönyt ikinä mitään. Mutta nyt alkoi katoamaan lapsen likaiset sukat.. joskus jäi joku puolikas jäljelle..

Ja ne vaipat. Ai että mää vihaan sitä kun on vaipan levittänyt roskiksesta lattialle....roskien kanssa :kieh:

Meillä on mennyt reppu, oven alareuna, nalle, kännykkä ja kaksi digikameraa. Nyt taitaa olla aikuistumassa, kun ei ole osoittautunut tuhoamishaluja vähään aikaan.

Ja mikä hienointa, mie olen keksinyt miten tuon saa kulkemaan hihnassa nätisti. Melkein kaksi vuotta siihen meni. Mutta hitsi mie oon ylpeä itestäni, kun jaksoin yrittää ja nyt näyttäs vihdoinkin siltä, että onnistuttiin. Lenkit on hirmu paljon mukavampia, kun voi kävellä rennosti hihna löysällä :D Kylähullun maineen oon varmaan tässä sivussa saanu, mut mitäs siitä... koira kävelee lenkillä hienosti!!! (en väsy hehkuttamiseen ;) )

Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Ja mikä hienointa, mie olen keksinyt miten tuon saa kulkemaan hihnassa nätisti. Melkein kaksi vuotta siihen meni. Mutta hitsi mie oon ylpeä itestäni, kun jaksoin yrittää ja nyt näyttäs vihdoinkin siltä, että onnistuttiin. Lenkit on hirmu paljon mukavampia, kun voi kävellä rennosti hihna löysällä :D Kylähullun maineen oon varmaan tässä sivussa saanu, mut mitäs siitä... koira kävelee lenkillä hienosti!!! (en väsy hehkuttamiseen ;) )

Millä tyylillä? :)

toi meidän tanskandoggi (rodun mainitsin että saatte käsityksen siitä minkä kaliiberin huulista mä puhun.. :D) tuli kerran herättään mua.. mä tunsin kuinka sen naama oli ihan mun naamalla ja se hengitti suoraa mun naamalle. raotin toista silmää ja mitä näin: piskillä on käytetty pikkuhousunsuoja toisessa poskessa / huulessa ja toisesta suupielestä roikkuu vessapaperia... :xmas:
laitoin silmät takas kiinni, käänsin kylkee, laskin noin 500839752908475298 ja nousin siivoamaan vessan roskiksen jäämät kämpän lattioilta :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Minnie-:

http://www.kumikana.org/koulutus/vetaminen.htm
Ideana on, ettei koiraa opetetakaan kulkemaan vetämättä hihnassa, vaan koiralla opetetaan kulkemaan ihmisen rinnalla. Siinä oli se pieni ero joka teki tuosta tyylistä toimivan. Mie oon vaikka mitä muita keinoja kokeillut (pysähtymistä, nykimistä, riimupantaa....) ja ne ei tuolle toiminut.

Nyt oon viisi päivää kävelly meitin pururadalla eestaas ja tänään me mentiin koko lenkki toosi nätisti. Vain pari kertaa tarvi namilla palauttaa koira omalle paikalleen kävelemään. Sitkeä tuossa sai kyllä olla. Ekana päivänä 10 min lenkkiin meni 80min ja toisena päivänä päästiin puolessa tunnissa 50 metrin päähän kotoa :laugh: Mutta hitsi vie se on kannattanut. Ja kivointa tuossa on se, ettei tarvi käyttää käskysanaa tai kieltoja. Sitä vain kehutaan ja namitetaan, pysyy omakin mieli hyvänä. Ja kun koko ajan kuitenkin ollaan liikkellä (vaikkakin ei mihinkään edetä) niin ei tuo koirakaan turhautunut. Koira on oppinut seuraamaan miun kävelyvauhtia (hidastaa jos mie hidastan) ja seuraamaan mihin päin ollaan menossa. Kulkee siis minun kanssani, eikä minä hihnan perässä jotenkuten. Mutt kylähullun maineen tai ainakin ihan päättämättömän maineen siinä ainakin saa :D

Ideana on, ettei koiraa opetetakaan kulkemaan vetämättä hihnassa, vaan koiralla opetetaan kulkemaan ihmisen rinnalla. Siinä oli se pieni ero joka teki tuosta tyylistä toimivan. Mie oon vaikka mitä muita keinoja kokeillut (pysähtymistä, nykimistä, riimupantaa....) ja ne ei tuolle toiminut.

Nyt oon viisi päivää kävelly meitin pururadalla eestaas ja tänään me mentiin koko lenkki toosi nätisti. Vain pari kertaa tarvi namilla palauttaa koira omalle paikalleen kävelemään. Sitkeä tuossa sai kyllä olla. Ekana päivänä 10 min lenkkiin meni 80min ja toisena päivänä päästiin puolessa tunnissa 50 metrin päähän kotoa :laugh: Mutta hitsi vie se on kannattanut. Ja kivointa tuossa on se, ettei tarvi käyttää käskysanaa tai kieltoja. Sitä vain kehutaan ja namitetaan, pysyy omakin mieli hyvänä. Ja kun koko ajan kuitenkin ollaan liikkellä (vaikkakin ei mihinkään edetä) niin ei tuo koirakaan turhautunut. Koira on oppinut seuraamaan miun kävelyvauhtia (hidastaa jos mie hidastan) ja seuraamaan mihin päin ollaan menossa. Kulkee siis minun kanssani, eikä minä hihnan perässä jotenkuten. Mutt kylähullun maineen tai ainakin ihan päättämättömän maineen siinä ainakin saa :D

Kuulostaa hyvälle.
Tuo voi jo näyttää ja tuntuu siltä että ollaan koiran kaa yhdessä kävelyllä,eikä et sä oelt ulkoiluttamsaa koiraa.
Pitää alkaa opettaan tuota meidänkin koiruutta.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Meillä pentuna ei syönyt ikinä mitään. Mutta nyt alkoi katoamaan lapsen likaiset sukat.. joskus jäi joku puolikas jäljelle..

Ja ne vaipat. Ai että mää vihaan sitä kun on vaipan levittänyt roskiksesta lattialle....roskien kanssa :kieh:

Meillä toi syö puhtaatkin vaipat, jos sattuu edestään löytämään. Ja ovilistat. Ja yhtään vauvakirjaa, siis sellasta kovasivuista kirjaa, ei taida olla enää ehjänä. Kynät on ihan ehdottoman herkullisia, eikä sohvan päälliskankaassakaan ilmeisesti ole mitään vikaa... :/

meillä toi 7kk kulkee hihnassa tosi nätisti ja pystyy ohittaan ainakin jotenkuten jalankulkijat, mutta auta armias jos jollain on fillari tai kävelysauvat :kieh:
kaksinkäsin pitelen sitä kiinni, ei onnistu mikään herkkupalan avulla huomaamaton ohitus ilman et siitä tekee numeroo :xmas:

Onko sulla siis taskut täynnä namia ja koko ajan annat niitä koiralle?

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
meillä toi 7kk kulkee hihnassa tosi nätisti ja pystyy ohittaan ainakin jotenkuten jalankulkijat, mutta auta armias jos jollain on fillari tai kävelysauvat :kieh:
kaksinkäsin pitelen sitä kiinni, ei onnistu mikään herkkupalan avulla huomaamaton ohitus ilman et siitä tekee numeroo :xmas:

Meillä taas on unohtunut kaikki nätisti kävelyt ihan totaallisesti, joten me ollaan palattu siihen tunti/ metri vauhtiin kun aina pysähdytään ja palautetaan ja uudestaan...

meilläkin asuu täystuho... seinät ja listat on toistaiseksi ehjinä paikoillaan, mutta pari kännykän laturia on katkonut, lämpömittarin johdon puri poikki ohi kulkiessaan, kirjoja, kenkiä kalunnut (luvan kanssa ja ilman). sukat ja alusvaatteet lussutetaan märiksi ja oksentihan tuo kerran pikkuhousunsuojankin, lelut, säärisuojat ym. saaneet muos uusia muotoja ja reikiä.

edellinen oli kova roskisdyykkari ja kerran yöllä heräsin kamalaan kolinaan ja vanha koira heiluikin olohuoneessa koko roskiskehikko päässä (sellanen metallinen kiskoilla kulkeva), roskat pitkin lattioita... kaikki syötäväksi kelpaava oli tietysti jo syöty...

[quote="Toivoliini] Onko sulla siis taskut täynnä namia ja koko ajan annat niitä koiralle?[/quote]

Tasku täynnä :D Käytän koiran omia ruokanappuloita. Tuolla ei ole taipumusta lihoa, joten ei haittaa vaikka saisikin normaalia enempi päiväannokseen nähden. Varmaan voi päiväannoksesta sitten vähentää käytetyt, jos alkaa vyötärön seutu näyttää siltä :) Koirien ja ihmisten ohittamiseen mulla on ekstranamit, kuivattua lihaa. Nillä houkuttelen koiran huomion itseeni, jotta päästään ohi nätisti. Nillä tuon saa "nenästä vedettyä" vastaantullijoiden ohi.

Ihan koko aikaa en koiralle niitä syötä. Alussa annoin tiheämpään ja houkuttelin namien avulla oikealle paikalle kävelemään. Muuten oltas vain pyöritty paikoillaan, kun koira on tottunut aikasemmin edellä menemään. Nyt annan aina, jos on menossa edelle mutta hidastaakin ja katsoo minuun. Eli palkaan kontaktista. Ja lisäksi namitan satunnaisesti vierellä kulkemisesta. Kehuja käytän paljon.

[quote="Toivoliini] Onko sulla siis taskut täynnä namia ja koko ajan annat niitä koiralle?

Tasku täynnä :D Käytän koiran omia ruokanappuloita. Tuolla ei ole taipumusta lihoa, joten ei haittaa vaikka saisikin normaalia enempi päiväannokseen nähden. Varmaan voi päiväannoksesta sitten vähentää käytetyt, jos alkaa vyötärön seutu näyttää siltä :) Koirien ja ihmisten ohittamiseen mulla on ekstranamit, kuivattua lihaa. Nillä houkuttelen koiran huomion itseeni, jotta päästään ohi nätisti. Nillä tuon saa "nenästä vedettyä" vastaantullijoiden ohi.

Ihan koko aikaa en koiralle niitä syötä. Alussa annoin tiheämpään ja houkuttelin namien avulla oikealle paikalle kävelemään. Muuten oltas vain pyöritty paikoillaan, kun koira on tottunut aikasemmin edellä menemään. Nyt annan aina, jos on menossa edelle mutta hidastaakin ja katsoo minuun. Eli palkaan kontaktista. Ja lisäksi namitan satunnaisesti vierellä kulkemisesta. Kehuja käytän paljon.
[/quote]

Minä yritin tuota keinoa, mutta koin sen hankalaksi, sillä jos taskut jäi täyttämättä niin meni homma ihan pieleen. Nyt sitten ollaan muutama päivä kävelty sitten ihan etananvauhtia eli kävellään tosi hitaasti ettei koira tohota ja tempoile remmin päässä koko ajan. Jos koira vetää niin sitten pysähdytään. Tuntuu, että tuloksia tulee. Itse en halua pitää koiraa vierellä koko ajan, vaan koira saa vapaasti kävellä edessä, sivulla tai takana, mutta matka pysähtyy heti, jos remmi kiristyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Minä yritin tuota keinoa, mutta koin sen hankalaksi, sillä jos taskut jäi täyttämättä niin meni homma ihan pieleen. Nyt sitten ollaan muutama päivä kävelty sitten ihan etananvauhtia eli kävellään tosi hitaasti ettei koira tohota ja tempoile remmin päässä koko ajan. Jos koira vetää niin sitten pysähdytään. Tuntuu, että tuloksia tulee. Itse en halua pitää koiraa vierellä koko ajan, vaan koira saa vapaasti kävellä edessä, sivulla tai takana, mutta matka pysähtyy heti, jos remmi kiristyy.

Meillä koira hermostui tuosta tyylistä aivan liikaa. Mutta pääasia on löytää se itselle ja omalle koiralle toimivin vaihtoehto. Ja en minäkään vaadi jatkuvaa vierellä kävelyä. Koira saa kulkea sivusuunnassa ja takana juuri niin pitkällä kuin hihna antaa myöten. Näihin suuntiin ei vetäminen ole ollut ongelma. Mutta kun koiran häntä menee miusta ohi, on koira liian edellä. Minusta tuo meidän toohotin on kaikista parhaiten hallinnassa kun kulkee rinnalla, eikä edellä. Edellä mennessään kohtasi aina kaikki vastaantulijat ekana ja onnistui kiihdyttämään itseään aivan älyttömästi, miun rinnalla ottaa asiat hiukan hillitymmin.

Yhteistyössä