Töihin meno ja kotitöiden jako

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TämäTyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TämäTyttö

Vieras
Mies ehdotti jäävänsä kotiin hoitamaan lapsia (tuleva eskarilainen ja 3v.) ja minä menisin töihin. Hän tekis sitten silloin tällöin satunnaisesti muutaman päivän veljensä firmassa töitä, mutta minä olisin se kokopäivätyöläinen ja "leivän tienaaja" kuitenkin.
Tähän asti mä oon tehnyt aina töistä palaavalle miehelle ruoan ja eväät, käyny yksin kaupassa, hoitanut pyykit ja siivoukset ja lapset aikalailla täysin. Eli miehellä ei oo ollut mitään kotihommia kontollaan jotain nurmikonleikkausta tms. lukuunottamatta. Hän on kyl tehny pitkää päivää, joten en ole sitä odottanutkaan.
Minun työni tulee olemaan fyysisesti melko raskasta, joten oon varmaan aika poikki päivän jälkeen. Ja edelleen huolehtisin varmasti aika paljon lapsista, siis vaatehuoltoa ja muuta heihin liittyvää... Niin olisko se "liikaa" vaadittu, että pääsisin vuorostani ite valmiiseen pöytään, eikä mun tarttis enää seurustella imurin ja vessaharjan kanssa? :) Siis minkä verran teidän mielestä kokopäivätöissäkäyvän kuuluis tehdä kotitöitä iltaisin?

Niin mäkin ajattelin, että ruoan varmaan tekee ym. mutta tuskin voin ihan odottaa että yhtä paljon tekee kuin minä oon tehny... Kun ei hän taida edes ihan ymmärtää, miten paljon loppujen lopuksi kotona on hommaa.
Ja pelkään vähän sitä, etten osaakaan jättää hommia miehelle, vaan teen itse liikaa ja uuvun. Kun tiedän, että toi mun tuleva työ jo vie aika paljon voimia.
Pitäis kai selkeesti sopia ja laittaa yhdessä ylös, kumpi tekee mitäkin. :)

Yhteistyössä