Töihin menosta kun kolme pientä lasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras äiti

Vieras
Ihan mielenkiinnosta kyselen että kannattaako (rahallisesti) mennä töihin jos tilanne on tämä: kolme lasta joista yksi eskarissa/koulussa, kaksi alle 3-vuotiasta lasta. Isän bruttopalkka 1800?/kk ja äidin palkka 1500-1700?/kk (en ihan varma mitä lähihoitaja tienaa kun tekee päivätyötä) . Paljonko olis noin hoitomaksut lapsista jos 5xvk ois 8 tuntia päiväkodissa? Toisen auton hankinta pakollinen, ei kallis auto mut auto kuitenkin +vakuutukset +bensat.

Iltapäivätoimintaa järjestetään koulupäivinä kello 12-17. Aamutoimintaa järjestetään kello 8-10, jos kysyntää on riittävästi kerhopaikkoja haettaessa ja tilat järjestyvät. Kerhon aikana lapset saavat välipalan noin kello 14.

Lyhennettyyn iltapäivätoimintaan osallistuva lapsi on kerhossa enintään 3 tuntia päivässä tai enintään 3 iltapäivänä viikossa.

Lukuvuonna 2008 - 2009 koululaisen osallistuminen aamu- ja iltapäivätoimintaan tai ainoastaan iltapäivätoimintaan maksaa 95,00 euroa kuukaudessa. Elokuun maksu on kuitenkin 47,50 euroa. Vain aamutoimintaan osallistuvan maksu on 35 euroa kuukaudessa, elokuulta maksu on silloin 17,50 euroa. Lyhennettyyn iltapäivätoimintaan osallistuvalta maksu on 60 euroa kuukaudessa, elokuulta kuitenkin 30 euroa.

http://www.tampere.fi/koulutus/aamujailtapaivatoiminta/index.html

Olikin 95e eikä 90e.

Meillä menee kahden lapsen päivähoitomaksuihin + esikoisen ip-kerhoon yhteensä 509?/kk. Minä opiskelen (tulot noin 1000?/kk) ja vain mies töissä (brutto noin 3500?/kk). On kaksi autoa ja talolaina. hyvin pärjätään :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras äiti:
Mitäs muita kuluja tulee kun lähtee töihin mitä ei olis kun on kotihoidontuella? Ainakin se auto+vakuutukset+bensat, mitä muuta?

Ihan uteliaisuudesta, kyseletkö siksi ettet halua töihin, ja nyt haluat sille aiheelle kannatusta?

Ei tarvitse suuttua, tällaisen vaikutelman sain, ja se voi olla vääräkin.

Mutta tietysti työpaikkaruokailusta tulee kuluja (eväät ehkä), ehkä työvaatteista jos ei valmiiksi löydy, toisaalta kotona ei tarvitse laittaa ruokaa niin usein kun kaikki syö päivällä muualla. Työmatkakuluja saa verotuksessa pois.

Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras myös:
Itsekin tuota katsoin niin meillä maksaisi 2 lapsen hoitomaksut 125e/kk per lapsi.
Ja iltäpäiväkerho sen 60e.

Miten noin vähän päivähoitomaksuja :o

No sehän riippuu perheen tuloista...

Likasta ei mene hoitomaksua, mutta mä olenkin tulollinen tässä perheessä ja olen opiskelija.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Mitäs muita kuluja tulee kun lähtee töihin mitä ei olis kun on kotihoidontuella? Ainakin se auto+vakuutukset+bensat, mitä muuta?

Ihan uteliaisuudesta, kyseletkö siksi ettet halua töihin, ja nyt haluat sille aiheelle kannatusta?

Mutta tietysti työpaikkaruokailusta tulee kuluja (eväät ehkä), ehkä työvaatteista jos ei valmiiksi löydy, toisaalta kotona ei tarvitse laittaa ruokaa niin usein kun kaikki syö päivällä muualla. Työmatkakuluja saa verotuksessa pois.

Meillä on miehen kanssa "sovittu" että hoidetaan lapset kotona 3v asti (jompi kumpi hoitaa) mut ihan mielenkiinnosta vaan aloin kyselemään ja laskemaan kun kaveri sanoi et sais paljon enemmän rahaa jos menisi töihin ja sitä kävin ihmettelemään mut voi olla et sillä on jonkun verran parempi palkka, sitä en tiedä. Töitä meinasin kyl tehä viikonloppusin aina silloin tällöin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras myös:
Itsekin tuota katsoin niin meillä maksaisi 2 lapsen hoitomaksut 125e/kk per lapsi.
Ja iltäpäiväkerho sen 60e.

Miten noin vähän päivähoitomaksuja :o

Pienemmät tulot?Miehellä noin 1900e ja mulla noin 1400e.

Minä opiskelen (tulot noin 1000?/kk) ja vain mies töissä (brutto noin 3500?/kk).

Teillä vähän isommat tulot kuin meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja No:

Meillä on miehen kanssa "sovittu" että hoidetaan lapset kotona 3v asti (jompi kumpi hoitaa) mut ihan mielenkiinnosta vaan aloin kyselemään ja laskemaan kun kaveri sanoi et sais paljon enemmän rahaa jos menisi töihin ja sitä kävin ihmettelemään mut voi olla et sillä on jonkun verran parempi palkka, sitä en tiedä. Töitä meinasin kyl tehä viikonloppusin aina silloin tällöin.

Mulle jää noin 200e enemmän rahaa töissä ollessa kuin kotihoidontuella :headwall:
Tuosta siis vähennetty päivähoitomaksu,bussimatkat.

mulla on 3 alle kouluikäistä ja teen vkl satunnaisesti töitä, kun mies on vapaalla. On siis töissä virka-aikana. Nostan kotihoidontukea ja rahallisesti kannattavampaa kuin maksaa 3sta (täydet) hoitomaksut ja tehdä kokopäivätyötä.. Ja sh olen.

Alkuperäinen kirjoittaja ei kannata:
mulla on 3 alle kouluikäistä ja teen vkl satunnaisesti töitä, kun mies on vapaalla. On siis töissä virka-aikana. Nostan kotihoidontukea ja rahallisesti kannattavampaa kuin maksaa 3sta (täydet) hoitomaksut ja tehdä kokopäivätyötä.. Ja sh olen.

Mitäs sitten kun hotihoidontuki loppuu?
Mä en saa kauhean paljoa enempää mutta kotonakaan ei voi olla.

Ihan tätä samaa asiaa mainostaisin! Mäkin olen sh ja kun ä.loma loppuu niin alan taas tekemään keikkaa. Meillä on kaksi lasta ja hoitomaksut olisi täydet (430e vai mitä lie). Kun lapset ei ole hoidossa niin säästää sen ja saa kotihoidontuen. Pärjätään myös vain yhdellä autolla, jos kävisin töissä koko ajan niin olisi pakko olla kaksi autoa. Hoitoalalla niitä keikkoja kuitenkin riittää ja esim. viikonloppuisin saa ihan kivasti rahaakin.

Ite olen ajatellut opiskella sairaanhoitajaksi. Paljonko on sh:n palkka? Riippuu tietysti aika paljon paikasta. Mut noin suunnilleen ilman lisiä? Ja paljon on lisät?

Mulla oli palkka viime huhtikuussa sairaanhoitajan palkka 1956e/kk sairaalassa. Sen jälkeen on tullut kai taas jotain korotuksia, että pikkasen enempi voi olla jo. Lisät sitten riippuu ihan siitä paljonko on mitäkin vuoroja. Parhaimmillaan saa varmasti yli 800e/kk lisiä, jos tekee pelkkää yötyötä.

Vielä tosta sh:sta että pystyykö tekemään päivätyötä vai onko lähes kaikki kolmivuorotyötä? Ja kumminkohan on viisaampaa opiskella kotihoidontuella aikuiskoulutuksessa vai sitte kun on töissä? Taloudellisesti ei ole mahdollista opiskella kokopäiväsesti.

Yhteistyössä