L
Leila
Vieras
Olen palaamassa ensi viikolla töihin äitiysloman & hoitovapaan jälkeen ja jo muutaman viikon olen ollut asiasta äärettömän ahdistunut. Tilanne on se, että toimin asiantuntijana suurehkon yrityksen pienellä osastolla, jossa on siis lisäkseni 3 asiakaspalvelijaa. Ennen äitiyslomalle jääntiä olin tuossa hommassa noin 2 vuotta. Ongelma on yksi pitkään asiakaspalvelijana ollut työkaverini, joka haki myös tätä asiantuntijan paikkaa ja oli/on äärettömän katkera ettei sitä saanut. Koko tuon kaksi vuotta hän pyrki sabotoimaan minun hommiani. Esim. teki minun vastuulleni kuuluvia töitä mitään kyselemättä selkäni takana, puhui yhteisistä työtehtävistä/projekteista vain esimiehemme kanssa jne... Olen kokenut tämän niin, että hän pyrkii jatkuvasti osoittamaan ettei arvosta pätkääkään minun osaamistani ja yhteisten hommien hoitaminen on vaikeaa, koska luottamusta ei ole.
Esimiehemme ei osaa puuttua tähän mitenkään eikä myöskään henkilöstöpäällikkömme. Aluksi yritin suhtautua tähän henkilöön ystävällisesti ja ymmärtävästi, mutta loppuaikoina meni kyllä hermot totaalisesti pariin kertaan. Ja tästähän tämä nainen vaan näytti nauttivan. Nyt äitiyslomani aikana hän on vielä hoitanut pääasiasssa minun tehtäviäni ja ei varmasti tule luopumaan asemastaan ihan helpolla.
Onko muilla ollut vastaavaa tilannetta? Mitä itse tekisitte tässä tilanteessa? Työpaikan vaihto ei tule kyseeseen, koska koulutustani vastaavia paikkoja ei ole tarjolla.
Esimiehemme ei osaa puuttua tähän mitenkään eikä myöskään henkilöstöpäällikkömme. Aluksi yritin suhtautua tähän henkilöön ystävällisesti ja ymmärtävästi, mutta loppuaikoina meni kyllä hermot totaalisesti pariin kertaan. Ja tästähän tämä nainen vaan näytti nauttivan. Nyt äitiyslomani aikana hän on vielä hoitanut pääasiasssa minun tehtäviäni ja ei varmasti tule luopumaan asemastaan ihan helpolla.
Onko muilla ollut vastaavaa tilannetta? Mitä itse tekisitte tässä tilanteessa? Työpaikan vaihto ei tule kyseeseen, koska koulutustani vastaavia paikkoja ei ole tarjolla.