Töihin paluu ja kouluttautuminen oppisopimuksella (tai muuten). Kokemuksia kaipaa hän!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BJ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

BJ

Vieras
Olen ollut neljä vuotta kotona (sykyllä lähemmäs 5v.). Tänä aikana on maailmaan putkahtanut kolme lasta. Nyt olisi siis kuitenkin töihin paluu edessä.

Minulla on edelleen paikka toimistossa jossa työskentelin 5vuotta ennen ä-lomalle jäämistä. Olin töissä vastaanotossa ja puhelinvaihteessa. Koulutukseltani olen vain ylioppilas. Joskus vuosia sitten mulle vinkattiin että voisin opiskella merkonomiksi työn ohessa ja näin ollen varmaan työnkuvakin muuttuisi haastavampaan suuntaan. Ajattelinkin ottaa asian puheeksi nyt kun menen keskustelemaan pomon kanssa ensi syksystä.

Kaipaisin nyt kokemuksia muilta perheellisiltä jotka ovat opiskelleen oppisopimuksella. Oliko koulua iltaisin vai oliko esim.määrätty määrä opiskelupäiviä kuukaudessa? Luulen, että iltaopiskelu kaatuisi heti alkuunsa, koska en halua olla niin paljoa erossa lapsista (enkä myöskään halua kuormittaa miestä niin paljoa). Kuinka paljon kotona tekemistä opiskelu vaatii (tähän olen kyllä valmis uhraamaan iltojani)?

Entäs sitten jatko? Oletteko saaneet uuden koulutuksen myötä vastuullisempiä työtehtäviä tai sitä kuuluisaa palkankorotusta? ;)

Mua kiinnostaisi periaatteessa opiskella tradenomiksi asti, mutten tiedä kuinka tämä on mahdollista... Kokopäiväiseksi opiskelijaksi ei ole varaa heittäytyä ja aikuiskoulutukseen pääseminen näyttää edellyttävän aikamoisen määrän avoimen AMK:n kursseja... Tietääkö joku tarkemmin opintotuista? Asumistukea ei saada kuitenkaan miehen tulojen vuoksi, mutta olisikohan ne tarhamaksut sitten pienemmät...

Kauheasti kysymyksiä, ajattelin että täällä olisi linjoilla joku joka osaisi vastata! Kaikkitietävä palsta! B)

Yhteistyössä