Töihinmenosta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Oiskohan multa ihan tuhoontuomittu ajatus mennä viikonloppu- tai iltatöihin?
Jotain siivousta tai jotain jos vaikka löytäis... paikkoja täällä ois ainakin avoinna iltasiivoukseen 2,5 - 3,5 tuntia illassa ma-pe + joitain viikonloppuvuoroja.
Ja ois kanssa yks avustajan paikka, jossa ois töitä la-su 8 tuntia molempina päivinä.

Mie vaan mietin sitä, että kun siis rahan puolesta ei ois ihan pakko mennä töihin, että oisko tuo sit kuitenkin vikaliike - jos sitä on illat itse pois tai viikonloppuisin lähes koko päivän molempina päivinä, niin yhteinen aika koko perheen kesken vähenis huomattavasti.

Kouluunkin mie mielisin, että saisin tän ammatin luettua ns. valmiiksi, mutta ainakaan vielä ei ole tullut tästä läheltä sellaista koulupaikkaa vastaan, missä ois mahdollista opiskella ilta- ja monimuoto-opiskeluna, mikä ois oikeastaan ainoa hyvä vaihtoehto mulle, kun en noita lapsia kuitenkaan aio vielä päivähoitoon missään nimessä laittaa.

Tälläisistä ajatuksista huomaa, että kevät se on taas tekemässä tuloaan: sitä huomaamattaan suunnittelee aina jotain pientä uudistusta kotiin ja sisustukseen ja mieli alkaa halajata sekin aina jotain uutta haastetta ja sisältöä elämään.

Mulla oli 80km koululle, matkat taitoin junalla. Mulle se sopi loistavasti, koska koulumatkojen aikana tuli luettua ja tehtyä läksyt. Kotona pystyi sitten keskittymään täysin perheeseen.

Mulla oli ongelmana tuossa koulussa just tuo matka ja se koulun alkamisaika... kun ensin piti odottaa mies töistä kotiin ja sit lennossa vaihtaa ovella vahtivuoro ja me lähdin kiiruhtamaan vauvan kanssa kohti koulua ja aina mie vähän myöhästyin, kun miehellä oli... ja on yhä, tuo samainen 80km työmatkaa suuntaansa.
Junalla eikä millään bussilla ei ollut mitään mahdollisuuksia kulkea.

Yhteistyössä