Toimeentulotuki ja veronpalautus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kikka

Vieras
Osaisko joku ihan omakohtaisesta kokemuksesta kertoa, miten veronpalautus on otettu tuloina huomioon toimeentulotuessa. Kun siinä on paljon kuntakohtaisia eroja. Joissain otetaan vissiin kokonaan huomioon, joissain vain esim. 100 euroa ylittävä osa.
Pianhan se selviää, kun vien joulukuun hakemuksen, mut olis hauska tietää miten muilla. Siis mulla ihan reilu 80 euroo palautusta, miehellä n.30 euroo, ja toimeentulotukea olemme jo pitkään saaneet. Olishan se kiva saada tommonen summa ihan "ylimääräistä humputtelurahaa" ! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
Kuntakohtaisia eroja? Kyllä ne kriteerit on kaikille samat.

Ei kun siis teidän, että ON kuntakohtaisia eroja. Olisin nyt vaan halunnut tietää, onko kenelläkään kokemusta kuinka paljon on otettu huomioon tuloina. Ja mahdollisesti missä kunnassa.

5.1.3. Veronpalautukset

Veronpalautukset huomioidaan tulona 85 euron ylittävältä osalta pitkäaikaisilla - ja toistuvaisasiakkailla. Muissa tapauksissa veronpalautukset huomioidaan tulona kokonaisuudessaan.

http://www.jkl.fi/sote/sosiaalinentuki/toimeentulotuki/ohje#5

Alkuperäinen kirjoittaja Kikka:
Osaisko joku ihan omakohtaisesta kokemuksesta kertoa, miten veronpalautus on otettu tuloina huomioon toimeentulotuessa. Kun siinä on paljon kuntakohtaisia eroja. Joissain otetaan vissiin kokonaan huomioon, joissain vain esim. 100 euroa ylittävä osa.
Pianhan se selviää, kun vien joulukuun hakemuksen, mut olis hauska tietää miten muilla. Siis mulla ihan reilu 80 euroo palautusta, miehellä n.30 euroo, ja toimeentulotukea olemme jo pitkään saaneet. Olishan se kiva saada tommonen summa ihan "ylimääräistä humputtelurahaa" ! :)

Tampereella
Lapsettomilla mun mielestä raja on 150e mikä saa tulla rahaa muualta, lapsiperheillä (tämä on fakta, kysyimme tiedon perjantaina) 200e. Soita vielä sossuun ja kysy :)

Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:
Meille sanoivat, ettei varonpalautuksia tule ollenkaan jos saa toimeentulotukea. Että menisi valtiolle se palautus. Näin siis sossussa sanoivat. Ei omakohtaisia kokemuksia.

Mulle tulee veronpalautusta työnteosta ja siinä lukee että maksetaan mun tilille. Olen joutunut viemään sossuun verotiedot yms. joista palautus näkyy ja sossu laskee sen tuloksi sitten.. ja jättää sen verran maksamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
5.1.3. Veronpalautukset

Veronpalautukset huomioidaan tulona 85 euron ylittävältä osalta pitkäaikaisilla - ja toistuvaisasiakkailla. Muissa tapauksissa veronpalautukset huomioidaan tulona kokonaisuudessaan.

Kiitos! Tässä oli vastaus mulle. Olemme siis pitkäaikais asiakkaita, eli 85 euroo jää meille sitä "humputtelurahaa"! Kiitos asiallisesta tiedosta. :)

5.1.3. Veronpalautukset

Esim Jyväskylä

Tampereella
Lapsettomilla mun mielestä raja on 150e mikä saa tulla rahaa muualta, lapsiperheillä (tämä on fakta, kysyimme tiedon perjantaina) 200e. Soita vielä sossuun ja kysy :)

no onpa kiva jos muualla ei sitten tuloiksi lasketa kokonaan ja toisaalla lasketaan... eli ne työntekijät voivat sitten kusettaakin kun ei missään lue että miten ne palatukset missäkin huomioidaan

Veronpalautukset voi pyytää itselleen ilman ettei niitä oteta tuloiksi huomioon, täytyy olla hyvä syy mihin palautukset menisivät. Itselläni oli syy ja sossu harkinnanvaraisesti jätti huomioimatta tänä vuonna mun palautukset. Ne lasketaan muulloin tuloiksi :)

5.1.3. Veronpalautukset

Kiitos! Tässä oli vastaus mulle. Olemme siis pitkäaikais asiakkaita, eli 85 euroo jää meille sitä "humputtelurahaa"! Kiitos asiallisesta tiedosta. :)

Toi on vaan jyväskylä..

5.1.3. Veronpalautukset

Mutta tuo oli vain esimerkki.En tiedä onko kaikissa paikoissa noin.
Googleta toimeentulotuki+veronpalautus tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Minskii:
Veronpalautukset voi pyytää itselleen ilman ettei niitä oteta tuloiksi huomioon, täytyy olla hyvä syy mihin palautukset menisivät. Itselläni oli syy ja sossu harkinnanvaraisesti jätti huomioimatta tänä vuonna mun palautukset. Ne lasketaan muulloin tuloiksi :)

jaahas... että tuollainenkin

Yhteistyössä