toimeentulotuki, miten sitä haetaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miet

Vieras
toimeentulotukiasiaa..
nyt sitten on minun vuoroni vissiin saada toimeentulotukea?
mies menee peruspäivärahalle, ja minä saan minimit kun oon lasten kanssa kotona... jos marraskuun lopulla laitetaan soskuun toimeen tulotuki hakemus, tuleekohan rahat jouluksi(mikäli myöntävät)
laskin tuolla soskun sivuilla niiden tulo ja meno taulukon avulla että jäädään miinukselle noin 100e.. eli toimeentulotuki pitäisi tulla.
sitten toinen juttu, laitanko vaan jonkun kaavakkeen alueeni soskulle vai täytyykö mun varaa joku aika sinne luukulle?
tiukkaa tulee olee just joulu-tammikuu kun uusi asumistuki ei kerkiä sinne tulemaan ja vuokran jos maksaa kokonaan , niinkun ennen jää käteen köytöön huimat 23euroa!

kyllä sinne mun tietääkseni tarvii varata aika (ainakin täällä päin). ja pitää ottaa sekä sun, että miehen tiliotteet 3kk ajalta mukaan. jos ne jotakin sieltä myöntävät maksettavaksi, niin rahat tulevat yleensä seuraavana pankkipäivänä tilille.

Ei tarvitse varata aikaa, ainakaan minä en ole koskaan aikaa varannut. Käyt vaan sen hakemuspaperin sieltä sosiaalitoimiston neuvonnasta hakemassa+ohjelappunen mitä kaikkea liitteitä siihen tarvitaan. Ja voithan toki sieltä neuvonnasta kysyä, että pitääkö varata aika, kun ensimmäistä kertaa olet hakemassa toimeentulotukea. Mulle on yleensä tullut päätös kahden viikon sisällä hakemuksen jättöpäivästä.

Yhteistyössä