Hae Anna.fi-sivustolta

Toimiiko energiahoito.

Viestiketju osiossa 'Vaihtoehtoiset hoitomuodot' , käynnistäjänä EräsKansanparantaja, 25.07.2009.

1. EräsKansanparantaja Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    minä... kirjoitti ”Harry Potter-fani….”

http://www.iltalehti.fi/viihde/2009080210018660_vi.shtml

Nyt ymmärrän skepojen viittaukset viihdepalveluihin puhuttaessa vaihtoehtohoidoista. Toki jokainen voi uskoa mihin haluaa, mutta ottaessaan ’Harry Potterit’ vakavasti ajatusten pohjalle ja siiitä tehdään ns. tieteellistä tutkimusta ollaan aika kaukana todellisuudesta. Tai ylipäätään annetaan mielikuvituksen sekoittaa terveen skeptisen ajattelun luotaessa selityksiä energiahoidoista.

Eikö jo ole korkea aika skepojenkin tunnustaa energiahoitojen hoitovaikutukset, tulla todellisuuteen ja aivan tavallisten skeptisesti ajattelevien joukkoon. Tehdä tutkimus, joka vastaa todellista hoitotilannetta, eikä keksittyjä koetilanteita ja selityksiä. Tämä maailmankatsomuksen muutos voisi pelastaa terveydenhoidon tämänhetkisestä kriisistä ja avaisi aivan uuden ulottuvuuden ihmisten terveyden ylläpitoon.

2. minä... Vierailija

Niin kauan, kun ei ole olemassa riittäviä puolueettomia tieteellisiä todisteita näiden "henkienergioiden" olemassaolosta, en minä, eivätkä muut skeptikot sekä tiedemiehet niihin usko. Tieteellisiä todisteita vaaditaan siksi, että ne ovat luotettavimpia, ja tieteellisten todisteiden pätevyys voidaan aina testata uusimalla koe, jolla jokin asia on todistettu.

Niin kauan, kun ei ole olemassa riittäviä puolueettomia tieteellisiä todisteita "energiahoitojen" tehosta, ei puheisiin energiahoidoista tule suhtautua sen vakavammin kuin muihin mielikuvituksen tuotteisiin, kuten esimerkiksi Harry Potter magiaan.

Luonnon olemuksen ymmärtäminen on tarkentunut tieteellisen tutkimuksen takia niin paljon, että jo nykytiedon valossa voimme ymmärtää, ettei mitään väittämiäsi "energioita" ole olemassa, ja koska niitä ei ole, ei niillä voida ainakaan hoitaa mitään.

3. ´Karuna Vierailija

Onhan se toki niinkin, että ihminen ei mihinkään muuhun usko kuin siihen, minkä kykenee omilla aisteillaan toteamaan. Mutta ne, jotka ovat jo saaneet apua näistä energiahoidoistakin, tietävät kyllä mistä täälläkin puhutaan. Eli omakohtaiset kokemukset usein ratkaisevat sen mihin kukakin uskoo päällä maan eikä sen välttämättä tarvitse muuten ollakaan.
    Itse en esimerkiksi usko länsimaisen lääketieteen saavutuksiin, koska näen työssäni todella niin paljon niitäkin ihmisiä, joita se ei kykene mitenkään auttamaan. Ja olen sentään töissä akuuttisairaalassa, jossa tieteellisiä tapoja noudatetaan. :)

4. minä... Vierailija

Ihminen uskoo vain siihen, minkä kykenee omilla aisteillaan toteamaan?? Ihminen ei aisti esimerkiksi UV- tai röntgensäteilyä. Joten ajattelumallillasi niihin ei tule uskoa. Ne on kuitenkin pystytty havaitsemaan laitteilla ja vaikuttavat meitä ympäröivään luontoon, vaikka eivät kuulu siihen elektromagneettiseen aallonpituusalueeseen, jonka ihmisen näköaisti pystyy havaitsemaan.

Suurten yleistysten tekeminen yksittäisten omakohtaisten johtopäätöksen perusteella oli juuri eräs syy siihen, että ihmiskunnan kehitys tapahtui monella osa-alueella ennen niin hitaasti, ja välillä juututtiin pitkäksi aikaa pimeään keskiaikaan. Kun mututuntumalla heitetyt yleistykset hylättiin, ja yleistykset alettiin tekemään tieteellisen metodin perusteella, on edellisen parin sadan vuoden aikana päästy aika paljon eteenpäin ;) usko tai älä.
    Omakohtaiset kokemukset voivat ratkaista sen mihin ihminen itse uskoo, mutta tämä uskomus ei välttämättä ole totta! Lapsetkin uskovat ihan tosissaan joulupukkiin. Ja yhtälailla jotkin ihmiset uskovat energiahoitoihin. Näistä uskomuksista erillisenä on sitten todellisuus.

Ja on lapsellista sanoa ettei "usko" lääketieteen saavutuksiin, koska haluaa uskoa mieluummin taikuuteen ja jos vielä sattuu olemaan katkera lääketieteelle. Ei ole "uskon" asia, vaan todellisuutta, että lääketieteen saavutuksiin kuuluu suurelta osin mm. lapsikuolleisuuden väheneminen, elin-iän pidentyminen, infektiotautien määrän romahtaminen, nopean diagnostiikan kehittyminen ja listaa voi jatkaa pitkälle.
    Jos tarkoitat sillä että et "usko" lääketieteeseen sitä, että se ei pysty parantamaan kaikkia sairauksia, niin ei pysty huuhaahoidotkaan. Huuhaahoidolla ihmisen parantava taikuri voisi samantien käydä hakemassa James Randin 1$ miljoonan palkinnon, kun suorittaa parannuksen valvotusti ilman vilppiä.

5. Skeptikko Vierailija

Suomen Skepsis tarjoaa myös rahaa tuollaisesta parannuksesta, sillä rahalla voi sitten matkustaa USAhan toistamaan parannuksen saadakseen tuon miljoonan.

6. minä... Vierailija

Jep! Jännä juttu, että kun puhuu tästä Randin 1$ miljoonan haasteesta vaihtoehtoilijoille, he reagoivat kahdella vaihtoehtoisella tavalla:

1) Ovat hiljaa, ja pyrkivät vaihtamaan puheenaihetta.

2) Väittävät, että koko rahapalkinto on huijausta, eikä sitä kuitenkaan annettaisi. Tai että haaste olisi jotenkin peukaloitu vaihtoehtoilijoita vastaan, ettei kukaan muka saisi sitä palkintoa.

Jos oikeasti pystytte parantelemaan niinkuin väitätte, niin käykää ihmeessä hakemassa Skepsiksen sekä Randin rahapalkinnot! Ette pelkästään rikastu, vaan samalla todistatte energiahoitojenne toimivuuden, pääsette näyttävään asemaan lehtiartikkeleissa ympäri maailmaa, ja energiahoidot saisivat sitä huomiota, mitä mielestänne siltä puuttuu.
    Kyllähän tuota palkintoa varmaankin moni energiatyyppi on yrittänyt, mutta kukaan ei ole ollut valvotuissa oloissa niin "taitava" parantaja kuin mitä itsekseen omissa oloissaan.

7. asiasta tietävä.. Vierailija

Totta osa.
    Hoito on aina oma kokemuksena. Koskaan ei ole eikä tule samanlaista hoitokertaa tai hoidettavaa.
    Energiahoito perustuu ikivanhoihin tietoihin. Ei kait kukaan olisi pari tuhatta vuotta tehnyt asiaa, mikä ei toimisi. Ei kait maapallolla voi olla miljoonia niin älyvapaita ihmisiä.
    Ja sikäli..
    Energiaa todellakin voidaan mitata!!!
    Viime aikoina olen kuullut ainakin Reconnective Healingia tutkittavan muutaman yliopiston voimin. Lisäksi venäläinen tutkimusryhmä seuraa tämän hoitomuodon "isää", Eric Pearlia, ympäri maailmaa mitatakseen energioita koulutusta ennen, sen aikana, hoitojen aikana ja sen jälkeen. He tutkivat lisäksi vaikka mitä muutakin asiaa. Eli ihan on todennettu asia jo aika päiviä sitten.

Ja lisäksi energiasta ja kaikesta sellaisesta mitä emme näe...
    On hyvin uskomatonta että on vielä niin naiiveja ihmisiä, jotka ajattelevat kuin tarhalainen konsanaan.. Mitä ei näe, sitä ei ole olemassa.
    Jos näin olisi, miten selittäisitte sellaisen ilmiön kuin Tuulen? Puhumattakaan sateenkaaresta tai vaikkapa ihmisten ajatuksista. Eikö niitäkään ole olemassa kun niitä ei voi mitata?!?

8. Healer Luajan lapsi

Saadut tykkäykset:
    0
    Miettikääpä hetki esim kännykän toimintaa ja kuinka selittäisitte sitä vaikkapa sellaiselle joka ei ole koskaan puhelinta nähnytkään....niin? =)

9. Valkoinen susi Ikuinen opiskelija

Saadut tykkäykset:
    0

Tämä nyt ei ehkä kuulu tähän ketjuun, mutta kun tieteellisistä todisteista on puhe, niin miksiköhän niiden tiedemiesten "ennustukset menivätkin mönkään, jotka ennustivat Himalajan jäätiköiden sulamisen vuonna 2035. Oikea arvio oli ollutkin 2350, oli nollat vaihtaneet paikkaa, että se siitä tieteellisestä tutkimuksista. Eikä kukaan ollut osannut epäillä mitään. Siitä oli sitten hyvin pieni kirjoitus, että arviot onkin menneet mönkään.

10. Ihan kiva anekdootti mutta ei liittynyt aiheeseen eikä ollut ihan totta. Murali Lal ei käyttänyt tuossa lähteenä tieteellisiä tutkimuksia ollenkaan, kirjoittajilla ei ollut alan asiantuntemusta ja he eivät edes viitsineet perehtyä aiheeseen. Lukijat huomasivat kyllä, että raapustus oli luokaton.

Vähän samaa kuin joku väittäisi parantavansa sairauksia energiansiirrolla.

11. huono uskovainen Vierailija

Heipä hei!
    Kävin ihan vain huvikseni ja mielenkiinnosta, yleissivistykseksi noin viisi vuotta sitten reikihoidossa, kurkkaamassa, mitä se hoito oikein on, ei ollut mitään kipuja, sairauksia tai kolotuksia.
    Tapahtuma oli rentouttava, mutten mitään energioiden virtausta itsessäni tuntenut, sainpahan omakohtaisen kokemuksen, mitä reiki on.

Viime kesänä mulla alkoi kammottava selkäsärky, akuutti vaihe kesti kolme viikkoa, etten päässyt kunnolla ylös tai alas, saati eteen tai taaksepäin.

Pikku hiljaa vaiva parani, lääkitys, fysioterapia ja lepo.
    Mutta lääkitys oli sen verran kova, jotta puhkesi lääkeaineallergia.

Nyt joulun alla tunsin keskiselässä samanlaisia kipupisteitä, joita tunsin kesälläkin ennen taudin puhkeamista. Mietin keinoja, miten välttää vahvoja lääkkeitä.

Silloin mä muistin reikin.
    Päätin ottaa muutaman kerran reikikuurin, ajattelin, että josko ei tehoa, ei ainakaan haittaakaan ole, ja onhan se ihanan rentouttava hetki, hämärässä, tuoksuvassa, hiljainen kaunis musiikki taustalla soiden.

Kivut katosivat jo ensimmäisen hoidon yhteydessä.
    En osaa selittää asiaa.
    Enkä mä voi asiasta kertoo kenellekään, muuta kuin tällä palstalla, koska kukaan mun tuttavapiirissäni ei uskois moiseen kipujen katoamiseen, jonkun reikihoidon avulla.

12. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    17
    Placebo-efekti toimii, on toiminut pidempäänkin kuin pari tuhatta vuotta.

Laita joku linkki tutkimuksista tai jotain muuta todistetta tästä.

Tuulen voi jopa tuntea ja sen voimakkuutta voidaan mitata. Sateenkaaren näkee, ja se osataan muutenkin selittää tieteellisesti. Ajatuksia ei ehkä varsinaisesti voida mitata, mutta kyllä aivokuvauksella pystytään mittaamaan, mitkä aivojen alueet aktivoituvat tietynlaisen ajattelun aikana.

13. Käsillähoitaja Vierailija

Jotain mielenkiintoa skeptikoillakin tuntuu energiahoitoonkin olevan, kun niin hanakasti keskusteluun aina osallistuvat. Se on ilahduttavaa ja hyvä merkki.

Energiahoio tai miksi sitä haluammekaan kutsua, toimii aina ja kaikkialla, takuuvarmasti. Se, miten se toimii ja millä tavalla ihminen parantuu on hoidettavasta itsestään kiinni. Ei sellaista hoitoa ja sen vaikutuksia pysty mitenkään tieteellisesti todistamaan, eikä tarvitsekaan. Itselläni on kohtuullisen paljon asiakkaita ja kaikille, siis aivan kaikille energia menee perille, toisille helpommin kuin toisille. Vielä ei ole tullut vastaan ketään jolle hoito ei olisi mennyt perille. Toiset ovat saaneet suuren avun jo yhdestä kerrasta, jotkut saavat joka kerta pientä apua ja vähitellen paranevat. Joillekin riittää vaivojen helpottaminen. Koskaan kukaan ei ole sanonut, että olisi tuntunut pahalta, vaan aina päinvastoin.

Miksi randin miljoona ei kiinnosta? En tarvitse sitä enkä minkäänlaista todistelua maailmalle. Mihin sitä tarvitsisin? Enkä minä voi tietää kuka paranee ja kuka ei. Ei todellisia auttajia kiinnosta julkisuus eikä raha ja huijarit ovat sitten oma lukunsa. Mainosta emme tarvitse, sillä ne joiden on tarkoitus meidän luoksemme tulla, löytävät meidät kyllä.

14. käsipeliä Vierailija

Osaatko sanoa kuinka moni saa siitä apua, vaikkakin tuossa kai väität, että kaikki saa?

Ja nyt väität, että et edes tiedä saako kukaan apua. Ehkei kukaan saa?

15. Healer Luajan lapsi

Saadut tykkäykset:
    0
    KAIKKI saa avun silloin kun ovat valmiita sitä vastaanottamaan..sillä se energia mikä on "lähetetty",on aina vastaanotettavissa.Siihen voi mennä vuosia,itselläkin meni,mutta aikanaan kuitenkin perille tuli ja on vaikuttanut hyvin senjälkeen =)

Ei ole sallittua sorkkia,tai omantahdon mukaisesti muuttaa toisessa mitään,sydämestään työtä tekevät ei toimi niin,,

Mitään sellaista,joka jo toimii ei tarvitse todistella ,ei edes skeptikoille,jos se heitä kiinnostaa ottakoon omakohtaisesti selvää,tivaamalla negatiiviseen sävyyn harvoin mikään kunnolla selviää.

Tästä Randista olen lukenut ettei hän maksa kenellekkään sitä miljoonaa vaan keksii poissulkevat verukkeet,kuka sellaiseen pelleilyyn edes haluaa lähteä,tässä valotyössä kun ei ole rahasta kyse lainkaan.

16. No johan on häröilyä. Siis energiaa lähetettiin ajat sitten, vuosien päästä tapahtui paraneminen. Vaatii todella pimeää ajattelua sorvata tuosta sellainen tulos, että henkiparannus oli tehokasta mutta energia vaan viipyi matkalla.

17. käsipeliä Vierailija

Ei kun vastaanotin ei ollu viritetty oikein.

18. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    17
    Randin miljoonan voi lahjoittaa hyväntekeväisyyteen. Vai etkö kannata hyväntekeväisyyttä? Ja jos kuitenkin otat maksua hoidoistasi, niin kyllähän sinä silloin rahaa tarvitset.

Jos energiaparantajat pystyisivät todistamaan tieteellisesti sen, että heidän hoitonsa toimii, niin silloin loppuisi aiheesta vänkääminen. Minusta olisi ainakin helvetin hienoa jos energiahoidot oikeasti toimisivat.

Etkö muka hoitojasi mainosta mitenkään? Istut kotona, ja odotat että ovikello soi, ja oven takana on ihminen, joka jotenkin sinut löysi, ja tahtoo parantavaa energiaa?

Placebo-efekti toimii, ei sitä meille skeptikoille tarvitsekaan todistella. Mutta väite siitä, että energiahoidoissa olisi kyse jostakin muusta kuin placebosta, vaatii todisteita. Teillä, jotka niin väitätte, on todistamisen taakka.

Samaa propagandaa olen minäkin kuullut. Yleensä sitä levittävät ne tahot, jotka uskoivat pystyvänsä miljoonan saamaan, mutta koetilanteissa heidän taitonsa mystisesti katosivat. Randi ei itse, jos testattava niin haluaa, osallistu koko koetilanteeseen mitenkään. Koetilannekin on molempien osapuolten hyväksyttävä ennen koetta, joten Randikaan ei pääse tuloksiin vaikuttamaan.

19. Healer Luajan lapsi

Saadut tykkäykset:
    0
    Häröilyä? Mistäs lähteestä sinä kanavoit..?

Sanoin että minulle kanavoitiin energiaa..ja että se "saavutti" minut vasta vuosien päästä,eli silloin kun olin itse siihen sen energian moodiin VALMIS,tietänet että meillä kaikilla on valinnan vapaus täällä ja todellinen energiahoitaja ei pakoita ketään parantumaan,vaan ihminen ITSE parantaa itsensä sitten ja vasta sitten kun siihen valmis..mutta toki olin siitäkin energiasta kiitollinen kun sen merkitys minulle avautui.

20. Healer Luajan lapsi

Saadut tykkäykset:
    0
    Sivaltaja sinä voit toki pitää energiahoitoa plasebona,,ja minä pidän sitä kuten tähänkin saakka,eli täysin toimivana ja todella perinjuurin tehokkaana valolla eheyttämis muotona.Meillä ei tietääkseni pitäisi olla eturistiriitoja tämän asian suhteen ja jos on niin kertonet,muussa tapauksessa vänkääminen ja väittely turhaa näinkin selvissä olemassa olevissa kannoissa.

21. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    17
    Siis olet kanssani samaa mieltä siitä, että energiahoidon ainoa vaikuttava asia on placeboefekti?

22. Käsillähoitaja Vierailija

Niin, kuten sanoin, en tarvitse randin miljoonaa. Saan kaiken sen minkä tarvitsen ja elämäni on kaikinpuolin yltäkylläistä. Hyväntekeväisyyttä harjoitan paljon. Miten päättäisin kenelle miljoonan lahjoitan? Maailmassa on niin paljon tarvitsevia ja lähipiirissäkin olisi monia, jotka olisivat sitä mieltä, että juuri he tarvitsisivat rahaa. Suuret rahat luovat kateutta ja kaunaa. Randihan voisi itse lahjoittaa miljoonansa hyväntekeväisyyteen, jos hänellä sellainen ylimääräinen kerran on. En myöskään halua minkäänlaista julkisuutta itselleni.

Niin, en voi tietää ketkä kaikki parantuvat tai saavat apua hoidostani. Suurin osa toki kertoo siitä minulle, mutta eivät kaikki. Ja aina ei hoidettava itsekään ymmärrä saaneensa apua, koskapa apu ei tule heti ja heti juuri siihen vaivaan, mihin apua haki. Energiahoidon tarkoitus kun on muukin kuin vain fyysinen parantuminen, se on erittäin syvällistä hoitoa ihmisen kaikilla tasoilla.

Ja kyllä, minä en mainosta missään. Ne asiakkaat löytävät luokseni, joiden on tarkoitus löytää. Miten tämä käytännössä tapahtuu? Puskaradion kautta. Avun saanut kertoo eteenpäin asian ja joku hänen kuulijoistaan päättää myös tulla hoitooni jne. Miksi mainostaisin? En huolehdi huomisesta, asiakkaita tulee sen mitä on tarkoitus ja jos jonain päivänä ei ole enää asiakkaita, niin silloin minun ei ole enää tarkoitus hoitaa, vaan alkaa tekemään jotain muuta. Toistaiseksi hoidettavia riittää ja teen tätä työtä ilolla ja rakkaudella.

Sinäkin "Sivaltaja" olet jo etsijän tiellä. Ellei nämä asiat sinua mitenkään kiinnostaisi, olisit täysin välinpitämätön. Jatka etsimistä avoimin sydämin, ilman mitään ennakkoluuloja.

23. Vai sillä tavalla. Eli jos jonkun siarauden oireet joskus vuosien päästä helpottavat, niin Energiakanava tulee paikalle ja selittää, että minähän sen paransin. Tuo on vähän samaa kuin heittäisi ensin tikkaa seinään ja sen jälkeen piirtäisi maalitaulun siihen kohtaan, mihin tikka lensi. Olisipa helppo kehuskella, miten tarkka on. Tosin joutuisi noudattamaan taas vaihtoehtoista rehellisyyskäsitystä, mutta uskomuslääkinnässä sellainen on kuulemma pedagogisista syistä ihan hyväksyttävää.

24. ´Karuna Vierailija

Minun ei edes tarvitsekaan tietää kuka ketäkin on hoitanut joskus kun aloitan sen oman kanavana olemiseni joskus, koska siellä käsieni takana ainoastaan sen jokaisen avun saajan oma Jumaluus on, jotenka sille kunnia jolle se kuuluu. Ei ihmiselle koskaan, joka itseään esiin tuolla lailla tuo ja toivoo, etteivät toiset sitä parannusta tuo, koska pelkää oman kunniansa menoa silloin. Mutta olemme joka tapauksessa se Jumaluutemmekin itse, jotenka parannutaan, kun jokaisen siihenkin aika on ja silloin kunniamme on suunnaton. :)

25. hevosmies66 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy