Toimiiko ovulaatiotestit oikeasti??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei plussaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei plussaa

Vieras
Toimiiko nuo ovulaatiotestit oikeasti, vai onko ne ihan huuhaata? Testien mukaan mulla olisi viimeisen 4 kk:n aikana ollut vain yksi ovulaatio. Tässä kuussa tuli haalea viiva, joka hävisi sitten kokonaan parin päivän päästä. Testin mukaan ei siis ovulaatiota.

Miten olette raskautuneet käyttämällä testejä? Voiko plussan puuttuminen (vain haalea viiva 3:na kuukautena, yhtenä kuukautena 3-4 päivää voimakas plussa) olla erehtymätön merkki vaikeuksista tulla raskaaksi?

Minä tikutin ovulaatiota jo ennen kuin yritimme lasta, ihan uteliaisuuttani, koska minulla oli hyvin epäsäännöllinen kierto enkä tiennyt ovuloinko lainkaan normaalisti. Koskaan en ole saanut ovistestiin selkeää plussaa, pari kertaa olen saanut jotain sinne päin, ja kaksi lasta olen kuitenkin tähän maailmaan saattanut. Ensimmäinen tärppäsi 3. kierrosta ja toinen ensimmäisestä ei-ehkäistystä yhdynnästä. En olisi siis ovistestien takia huolissani.

Meillä yritetty lasta toukokuusta lähtien, eikä ole tärpännyt. Toisaalta ollut kova stressi, joka laukesi nyt hiljattain, saa nähdä vaikuttaako raskautumiseen.

Minä uskon että ne ovat luotettavia. Tämän perustan siihen että meillä käytettiin ovistestejä kun varmistettiin oikea ajankohta alkionsiirtoa varten. Olin suorastaan äimistynyt kun hoitaja antoi ohjeen testien tekemiseen, kuvittelin etukäteen että ovulaation ajankohta varmistetaan verikokeilla tms, mutta ihan tavallista marketin ovistestiä siis käytin. Muuten ei kokemusta testeistä tai niillä raskautumisesta, meillä oli niin hankala tapaus että siinä ei niistä muutoin ollut hyötyä.

En ole koskaan ovistestejä käyttänyt mutta ihan mielenkiinnosta, että miten se käytännössä toimii? Pissaatko tikkuun juuri kaksi viikkoa edellisistä menkoista vai kuinka?

Ovulaatiohan voi tulla muulloinkin, että sekin voi olla syynä siihen ettei näy puolessa välissä kiertoa. En kyllä tiedä sitten mitä noi hailakat viivat ja muut noissa ovistesteissä tarkoittaa, että vesittääkö tän teorian sun kohdalla :p

Mulla itellä aina ollut kierto melko tarkalleen 30-31 päivää mutta molemmat lapset on saaneet alkunsa viikon myöhässä eli ovulaatio on ollut ainakin noissa kierroissa viikkoa ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Tosin meillä esikoinen sai alkunsa vasta 3 vuotta ehkäisyn pois jätön jälkeen, mutta tämä toinen raskaus taas alkoi ekasta kierrosta. Että mee nyt sit sanomaan onko ongelmia tuon ovulaation suhteen vai ei, kun en ole koskaan tutkinut/tutkituttanut :p Epäilen kyllä että muut elämänmuutokset ennen esikoisen tuloa vaikutti enemmän, mut en voi sanoa varmaksi.

Toisaalta nyt kun kiinnostuin googlettamaan niin löytyi tälläinen:
Ovulaatiotesti ei plussaa - Vauvakuume - Suomi24

Eli onko sitten kauheen luotettavia noi ovistestit, ainakaan halvimmat?

Onnea kuitenkin yritykselle! :)

Kyllä ne mulla on toimineet. Mulla on pitkä ja epäsäännöllinen kierto ja pco-tyyppiset munasarjat. Ovistesteillä raskaus alkanut kahdesti, ilmankin on yritetty ekaa 8kk ja heti ensimmäisestä ovistesti kokeilusta tärppäsi. Toista yritettiin 10kk ilman testejä, sit kahdessa viimeisessä kierrossa testit mukana ja jälkimmäisestä tärppäsi.

Uusimmat

Yhteistyössä