Toiminko väärin, kun vastailen....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
asumisyksikön asukkaille, kun he kysyvät jotain henkilökohtaisia kysymyksiä?

Esim; mikä oli nimesi, entä sukunimesi, onko lapsia?, minkä nimisiä, minkä ikäisiä?, onko lapsi hoidossa?, mikä on miehesi nimi?, mitä töitä hän tekee?, missä sinä asut? jne jne.

Vai olenko toiminut jo typerästi, kun olen kertoillut noita edellä mainittuja tietoja heille?

Kun minä olen lähinnä vain halunnut luoda hyvän yhteyden asukkaisiin ja että heidän olisi helpompi tulla minulle juttelemaan omasta elämästään niin iloista kuin suruista.

Minkälaisia asukkaita?

Eipä kai se väärin ole, jokainen ihan itse päättää mitä haluaa itsestään kertoa.

Mun asukit on mielenterveysongelmaisia, ja heille en ole kertonut mitään henkilökohtaista/mitään mistä voisi yhdistää mut tms...

Eipä kannata kovin kertoilla. Hyvin ympäripyöreästi vain. Itse psyk. asukkaitten kanssa työskentelen ja lasten, sekä ylipäätään perheeni turvallisuuden kannalta en kerro henk koht asioita.

Olet ilmeisesti vasta äskettäin aloittanut työssä ja ehtinyt jo kertoilla melko paljon? Sinulla on vaitiolovelvollisuus, asiakkailla ei. He voivat levitellä ja vääristellä sinun asioitasi mennen tullen. Jos kyse on mielenterveyspotilaista, sitä suuremmalla syyllä välttäisin kertomasta liikaa. Etenkään perheestä yms.

Itse olen opettaja ja oppilaat välillä innostuvat kyselemään yhtä sun toista. Osaan vastailen, osaan sanon suoraan, etten kerro, koska kaikki asiat eivät heille kuulu.

Et saa sekoittaa perhettäsi työhösi. Etkä perheenjäsenten tietoja. Kysymys on sinun, perheesi ja myös hoidokkiesi yksityisyydestä. Voi aiheuttaa itsellesi ja perheellesi harmia, jos et saa tiettyä etäisyyttä pidettyä.

Yhteistyössä