Toimitus kysyy: Uudenvuodenlupaukset ja -haaveet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Toimitus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Toimitus

Jäsen
Ylläpidon jäsen
13.09.2010
64
0
6
Hei,

valmistelemme (juu, hyvissä ajoin!) Kaksplussaan juttua uudenvuodenlupauksista, -toiveista ja -haaveista ja kaipaisimme ajatuksianne. Millaisen uudenvuodenlupauksen haluaisit/olet ajatellut tehdä, miksi? Tai mitä odotat ja toivot uudelta vuodelta, minkä asioiden muuttumisesta tai toteutumisesta haaveilet, mistä unelmoit tulevan vuoden osalta? Miksi? Jos et harrasta uudenvuodenlupauksia tai sinulla ei ole uudelle vuodelle erityisiä odotuksia, miksi?

Kirjoita vastauksesi tähän ketjuun. Kiitokset!

Nina Erho
Toimittaja, Kaksplus

Itse en lupaile kyllä mitään, kun tulee sitten vain pieni pettymys, kun lupaus ei sitten pidäkkään.

Mutta toive on ja SUURI, toivon ystävälle vauvaa, itselläni asiat hyvin ja olen ihan tyytyväinen ja onnelinen elämääni (toivon niin toki olevan jatkossakin) eniten kyllä toivon tuota vauvaa nyt..

Seuraavalle vuodelle haaveissa on vauva, jota nyt yritellään saada alulle. Olen jo luvannut itselleni nauttia ja keskittyä raskausaikaan sekä aivan vastasyntyneen kanssa olemiseen, koska mitä todennäköisemmin en niitä sitten enää tule kokemaan. Perhe-elämään rauhoittumista siis toivottu ja luvattu.

En juuri harrasta mitään uudenvuodenlupauksia. Viime vuonna tein kuitenkin poikkeuksen ja päätin, että annan itselleni enemmän aikaa ja alan hurvitella enemmän. Lapset ovat jo 4 ja 6 vuotiaat, eivätkä ole enää koko ajan lahkeessa kiinni, joten nyt oli sopiva aika alkaa taas elämään omaa elämää.

Lupaus toteutui hyvin. Olen käynyt vuoden aikana useasti tanssimassa. Se kannatti, sillä olen ollut rennompi ja sen ansiosta alkoi myös parisuhde miehen kanssa kukoistaa uudelleen.

Ensi vuodelle olisi tarpeen vain yksi lupaus. Vähentää karkin syömistä. Muita paheita minulla ei ole.

Saan pian vauvan ja esikoinen on kolmea. Uuden vuoden lupauksena yritän pitää itseni kunnossa, jotta jaksaisin arjen pyörityksen eli liikkua ja syödä hyvin. Lupaan myös katsoa peiliin, ennen kuin lähden ihmisten ilmoille eli hiukan laittautua omaksi ja muiden iloksi. En halua muuttua ankeaksi tuulipukuäidiksi.

Odotan vuoden vaihtumista innolla. Koska vuosi 2011 on ollut todella rankka ja olen ajautunut talousahdinkoon, niin nyt olen päättänyt vakaasti että selviän taas jaloilleni. Odotan siksi vuoden 2012 vaihtumista. Saan aloittaa koko vuoden puhtaalta pöydältä ja oikein odotan kuinka saan joka kuukausi lyhentää velkaani. Vuoden 2012 lopussa on velkaa vielä jäljellä, mutta suurin osa siitä on maksettu pois. Ihanaa kun vuosi vaihtuu.

Toivon että osaisin elää hetkessä, nauttia siitä mitä minulla on, enkä surra asioita mitä minulla ei ole. Toivon myös etten olisi kenellekkään kateellinen ja vaan osaisin aidosti iloita toisten puolesta elämän hyvistä asioista, huolimatta siitä millainen oma elämäntilanne on. Ovatko nämä lupauksia, sitä ei voi sanoa, mutta toivoa voi :)

Sen lupauksen voin kuitenkin tehdä että YRITÄN etsiä jokaisesta asiasta elämässä edes yhden positiivisen asian :) Lupaan myös olla itselleni armollisempi, ja välillä relata ;)

Toivon ja lupaan, että olen syntymäpäivääni mennessä -25kg hoikempi. Laihdutus on jo hyvällä mallilla, mutta pysyvyyttä tavoittelen. Painonpudotuksen ja terveemmän elämän myötä toivon että esikoisemme saisi alkunsa ensi vuoden aikana. Oma pieni nyytti on haaveissa <3 Haluan olla terve ja hyväkuntoinen nuori äiti. Siinä haaveita ja toiveita ensi vuodelle.

Enemmän kuin mitään muuta toivon sitä, että ystäväni lapsettomuushoidot tuottaisivat tulosta, ja että he saisivat lopultakin oman pienen ihmeen. Siinä se tärkein.

Itselleni toivon mukavaa alkavaa työvuotta ja lupaan nauttia ihkaensimmäisestä kesälomastani ensi kesänä! Lupaan ajaa ajokortin. Lupaan olla lapselleni aidosti läsnä kaiken liikenevän ajan, ja lupaan yrittää olla hermostumatta pienistä. :)

Uudenvuoden lupaukseni tulee olemaan aika "raju". Nimittäin lupaukseni on että aijon rakastella seuraavana vuonna ainakin 10 eri miehen kanssa. Kutsukaa minua miksikä haluatte, mutta ikäkriisi on meneillään ja tarvitsen jotain hienoutta elämään. Löysin tuollaisen sivun Suomi24:sta, onko teillä kokemuksia?

http://suomentreffisivustot.blogspot.com/

Lupauksia en tahdo tehdä, mutta monta toivetta on ensi vuodelle. Eniten toivon että tyttäreni saisi vihdoinkin sen avun jonka tarvitsee. Toivon sitä että saisin elää seesteisen vuoden, että en sairastelisi niin paljon. Toivon myös että parisuhde jatkaa kukoistustaan :)

Lupaukset on helppo järkeillä olemattomiin ja siksi pitäydyn toiveissa. Ensi vuodelta toivon, että lapsipuoleni äiti ottaisi elämänsä haltuun ja olisi lapselleen läsnäoleva ja rakastava vanhempi. Toivon, että onnistun parantamaan elämäntapojani, jotta jaksaisin olla aktiivisempi ja iloisemmalla tuulella. Toivon, että asunto-ongelmamme ratkeaa ja että parisuhteemme ei ratkea vauvavuodesta huolimatta. Paljon on toiveita, mutta vuodessa on myös paljon päiviä.

Uuden vuoden lupausta en tee, mutta toiveissa olisi parempi, terveempi vuosi ja
valoa tunnelin päähän ja paljon uusia voimia taistella tämän pitkään jatkuneen
ja alati pahentuneen paniikkihäiriön kanssa. Lyhyesti; ensi vuodelta odotan
parempaa terveyttä, jota nyt todella osaisin arvostaa aivan uudella tavalla ja
paljon edistystä sairauteni suhteen. -Toivossa on hyvä elää, mutta pessimisti ei
koskaan pety...

Yhteistyössä