Toinen lapsi heti perään!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamitus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamitus

Vieras
Mikä siinä on, että haluaa/tahtoo/tekee toisen lapsen melkein heti ekan perään?
Minulla ensimmäinen päälle puolen vuoden iässä ja kovasti haluaisin jo toista. Mutta jokseenkin järki sanoo, että ei vielä. Ei mikään kiire :)
Mutta mikä siinä on, että monella on jo toinen lapsi enneku ensimmäinen kerkee hädin tuskin täyttää yhtä vuotta?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vahinko, kun on kuvitellut, että imetys toimii ehkäisynä.

Juu, harmi ku meillä se näkyy toimivan: imetän puolivuotiasta vauvaa, mutta raskaus silti toiveissa. Ei vielä ainakaan ole tärpännyt, ehkä imetyksestä johtuen.

noh,itelläni on sisaruksiini ikäerot 5-,8- ja 9-vuotta,joten ainahan olen ollut ulkopuolinen tuosta joukosta(no ei nyt enää,mutta oli 10-vuotiaalla ja 15-vuotiaalla "hiukan" eri asiat mielessä;))joten halusin,että omilla lapsillani on seuraa sisaruksista jo pienestä asti..ja yksi syy on myös se,että haluan lapset ennen 30vuoden ikää.

meillä ei ollut toinen lapsi vahinko. ja tiesin,ettei imetys toimi ehkäsynä!(ei tullu maitoa, ni en sit imettäny juurikaan).
Meillä on lapsilla 1v4kk ikäeroa ja tarkotuksella!! on kiva ku niistä on toisille niiiiiiin paljon seuraa, nyt varsinkin ku ovat jo isompia.

mulla on paljon yks-lapsisia kavereita, jotka sanovat että ois pitäny "tehdä" toinen heti perään. ja tämän sanovat siksi, että on suurempi kynnys sit alkaa toista "hommaamaan" ku ensimmäisen kans pääsee jo helpolla.. :)
en tiedä ymmärsittekö sepustusta, mut koitinpa :)

Ei minulle järki mitään tuollaista sanonut. =) Meidän muksuilla on ikäeroa 1 v 9 kk, ja se on ihan hyvä, mutta olisi saanut olla pienempikin. En ole keksinyt ensimmäistäkään ongelmaa, mikä olisi liittynyt lasten pienehköön ikäeroon. =)

Mun tutulla synty lapsi marraskuussa -06 ja seuraava joulukuussa -07.
Itselläni myös 11/06 syntynyt lapsi ja en kyllä kuunaan jaksaisi toista pientä heti samaan syssyyn.
Toisekseen haluan antaa "kaiken" ajan nyt tälle esikolle kun se on pieni.

Meillä sai toinen ihan tarkoituksella tulla niin pian ensimmäisen jälkeen kuin halusi eikä siitä mitään ongelmia ole ollut...

Nyt kun kolmas raskaus kolmeen vuoteen niin huomaa että kroppaa vähän rassaa... mutta eiköhän se tästä. (kolmas on kierrukkavauva)

Alkuperäinen kirjoittaja meiö:
meillä ei ollut toinen lapsi vahinko. ja tiesin,ettei imetys toimi ehkäsynä!(ei tullu maitoa, ni en sit imettäny juurikaan).
Meillä on lapsilla 1v4kk ikäeroa ja tarkotuksella!! on kiva ku niistä on toisille niiiiiiin paljon seuraa, nyt varsinkin ku ovat jo isompia.

mulla on paljon yks-lapsisia kavereita, jotka sanovat että ois pitäny "tehdä" toinen heti perään. ja tämän sanovat siksi, että on suurempi kynnys sit alkaa toista "hommaamaan" ku ensimmäisen kans pääsee jo helpolla.. :)
en tiedä ymmärsittekö sepustusta, mut koitinpa :)

Vähän samat aatokset täällä, meillä siis lapset 3v9kk, 2v4kk ja 7kk. :)

onhan se näinkin että lapsista on toisilleen seuraa mut tarkotuksella en lähtis tekemään toista perään.
Musta esikoiselle pitäs antaa kaikki huomio n.2-vuotiaaksi asti ja omalle elimistölle ainakin se 1-vuosi synnytyksestä et muuttuu entiselleen.
Se ei oo kivaa kun taapero ikäinen joka tarvitsee huolenpitoa ja seuraa niin äiti saattaa oksentaa päivät pitkät ja olla väsynyt. (et voi etukäteen tietää miten raskaus menee).

ja mulla on siskon kanssa ikäeroa 3v ja veljen kanssa 4v ja aina on leikitty yhdessä.
samoin omatkin leikkii vaikka ikäeroa on 2-3vuoteen.
mut kukanenkin tekee niinkuin itselle sopii. mulle se ei sopisi.

Vahinko, kun on kuvitellut, että imetys toimii ehkäisynä.

Juu, harmi ku meillä se näkyy toimivan: imetän puolivuotiasta vauvaa, mutta raskaus silti toiveissa. Ei vielä ainakaan ole tärpännyt, ehkä imetyksestä johtuen.

Meillä poju 1v 1,5kk ja imetän 1x päivässä. Taitaa olla meidän kohdalla niin hyvä ehkäsykeino, ettei toista vauvaa kuulu, yritetty 5kk (eka lähti ekasta kierrosta). :(

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
onhan se näinkin että lapsista on toisilleen seuraa mut tarkotuksella en lähtis tekemään toista perään.
Musta esikoiselle pitäs antaa kaikki huomio n.2-vuotiaaksi asti ja omalle elimistölle ainakin se 1-vuosi synnytyksestä et muuttuu entiselleen.
Se ei oo kivaa kun taapero ikäinen joka tarvitsee huolenpitoa ja seuraa niin äiti saattaa oksentaa päivät pitkät ja olla väsynyt. (et voi etukäteen tietää miten raskaus menee).

Muuten ymmärrän tätäkin puolta, mutta miksi esikolle halutaan antaa kaikki huomio pitkän aikaa, kun toisille sitä ei voi kuitenkaan suoda? Vai juuri siksi, eli että edes yksi saa olla ainokaisena hetken aikaa? Toivottavasti ymmärrätte, mitä haen takaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Maalaastolloo:
Alkuperäinen kirjoittaja eräs:

Muuten ymmärrän tätäkin puolta, mutta miksi esikolle halutaan antaa kaikki huomio pitkän aikaa, kun toisille sitä ei voi kuitenkaan suoda? Vai juuri siksi, eli että edes yksi saa olla ainokaisena hetken aikaa? Toivottavasti ymmärrätte, mitä haen takaa.

niin no se ihmettely mitä kaikkea lapsi oppii, itselle kaikki on uutta ja siksi sitä on esikoisen kohdalla ihana seurata.
toki seuraavienkin kohdalla mut esikoinen on harjoituskappale joka asiassa.
ymmärrän kyllä mitä tarkoitat=)

minä olen aina halunnut että kaikki ne kolme haluamaani lasta olisi syntynyt kun olen 25 vuotias. ja näin nyt tulee myös käymään. esikoinen on vauvan synnyttyä 4v keskimmäinen 1v1kk. eikä ollut vahinko tämä,vaan erittäin toivottu ja haluttu.

Minulla ja siskollani on ikäeroa 1v 4kk ja ollaan aina oltu toistemme parhaat kaverit ja ollaan vieläkin todella läheisiä. Siksi olisin halunnut omille lapsillenikin pienet ikäerot, mutta asiat ei aina mee niinkuin suunnittelee.

Me haluttiin miehen kanssa toinen melkein heti perään koska on sitten mukavaa kun on pienellä ikäeroilla.
Ja kyllä sen nyt huomaa kuinka isommat lapset viihtyvät ja leikkivät keskenään toistensa kanssa.
Pojalla ja tytöllä ikäeroa 1v5kk :heart: :heart:
Itse olen aina ns kärsinyt siitä kun sisarukset on niin paljon vanhempia, olisin halunnut itselleni lähes samanikäisen sisaruksen.
Mulla on kaksi isoveljeä joiden kanssa mulla on ikäeroa 9-vuotta ja toisen kanssa 11-vuotta.

Yhteistyössä