toinen lapsi ja ahdistus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avantasia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

avantasia

Aktiivinen jäsen
21.11.2009
891
45
28
miten sitä uskaltaa hankkia toisen lapsen kun ensimmäisen jälkeen alkoi ahdistamaan ja tuli paniikkihäiriö..ne meni itsestään parissa kuussa ohitse mutta pelottaa jos ne uusii sitten taas.Ensimmäinen oli kuitenkin todella toivottu ja kauan yritetty mutta kun se syntyi,tuntui etten haluakaan sitä ja tavallaan pelkäsin sitä..Onneksi nuokin on mennyt ohi jo aikapäiviä sitten =) nyt en voisi kuvitellakaan antavani tuota pois..osaisiko joku auttaa,elämäni aikana oon käynyt vaikka millä kallonkutistajalla ilman minkäänlaista vaikutusta..enkä koskaan ole masentunut ollut,pelkästään ahdistunut ja opetellut vaan elämään sen kanssa..lääkkeitäkin on tullut kokeiltua,mutta niiden jälkeen tuo ongelma uusi enkä halunnut lähteä siihen että mukaan että aina kun on vaikeaa turvautuis lääkkeisiin. :headwall:

Itsellä taas toistepäin, paniikkihäiriö katosi lapsen synnyttyä. Lääkkeet olleet käytössä 5 vuotta.

Itse voisin kuvitella että et välttämättä saisi tällä kertaa ahdistusta ja paniikkia. Voisi kuvitella, että tämä ahdistus tuli koska lapsi on ensimmäinen, etkä osannut toimia heti niinkuin "kuuluisi".

Voit miettiä, että mikäli paniikki ja ahdistus iskee, olisko lapsi kuitenkin sen arvoinen? Kun tiedät kuitenkin että oireet menevät ohi omalla painollaan.

kummallinen sairaus tuo paniikkihäiriö :) niin,no jos oikein alkaa miettimään asioita..ensimmäisen kerrankin kun alko seurustelemaan,olin ensimmäisen puol vuotta ihan hirveän ahdistunu ja tokalla kerralla ei taas mitään ongelmaa.
mäkin oon kuvitellut että se johtui siitä että ensimmäinen on kyseessä,eikä sitä saa tietääkään jos ei kokeile. Ja jos se tuntuu että tulee paniikki eikä mene ohi niin ainahan voi pyytää rauhoittavia tai muuta apua.
Kiitos,sun vastaus auttoi todella paljon =) yleensä tulee vaan tuomitsevia kommentteja "mitä te hullut lapsia hankitte"

Onko se toinen lapsi välttämätön sitten, kun nyt on kaikki hienosti? Enkä nyt tuomitse, kunhan kysyn, kun niin moni tuntuu olevan siinä käsityksessä että se on "pakko" hankkia seuraksi tms.

Eihän se ihan välttämätön ole.Itse olen ajatellut että teen ainakin pari vuotta töitä ja katson sitten miltä tuntuu.Mutta jos vauvakuume iskee niin sillehän ei mitään voi ja aina olen ajatellut että jos vain mahdollista niin kaksi lasta tulee.Mut pitäis vaan olla tyytyväinen että edes yhden on saanut.