Toinen lapsi ja hankala 1. raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pöhkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pöhkis

Vieras
Heips! Toinen lapsi olis kovasti toiveissa, mutta kun ensimmäinen raskaus oli hankala, erityisesti kun olin supistusten vuoksi saikulla. Silloin olin sitä mieltä, että laitettiin vähän turhaan kevyestä työstä saikulle, mutta sitten ne oikeat synnytyssupistukset olikin tuntikausia paljon vähemmän kipeitä... Asiaa mutkistaa se, että esikoinen on 9kk ja enkä olisi tällä tietoa menossa töihin välissä. Onko suunnilleen vastaavassa tilanteessa olleita ja miten teillä on mennyt toinen raskaus?

Minä olin ekassa raskaudessa sairaslomalla kesätöistä aika paljon raskauden puolenvälin jälkeen. Supisteli ja oli painontunnetta alamahalla. Koko loppuraskaus oli supistelujen ja levon yhteen sovittamista. Opiskelin joten fyysisesti raskasta homma ei ollut, henkisesti kylläkin. Lapsi syntyikin sitten kolmeviikkoa etuajassa.

Tulin uudelleen raskaaksi kun lapsi oli 1v 1kk. Hän aloitti samaan aikaan päiväkodissa koska minä opiskelin vielä. Ja lapsi oli kotona vain heinäkuun siinä välissä koska minun supisteluni alkoivat rv 32 ja tuli lepo komennus. lapsi palasi hoitoon elokuun alussa ja oli siellä vielä sen muutaman kuukauden kunnes kuopus syntyi. Muutoin raskaus aika oli helpompi. Ei kipuja eikä hankalaa oloa ennenkuin tuolloin rv32. Paikat oli vissiin ekasta kerrasta jo niin venyneet ettei minkäänlaisia ongelmia supistelujen kanssa ollut. Se oli kyllä helpotus että noin pitkälle pääsi ilman ongelmia.

Olen jälleen raskaana ja jännitän itsekkin miten loppu menee jos lepoa komennetaan. Varmaan täytyy pyytää sukua apuun loppu ajaksi. Eihän se mukavaa ole kun kroppa ei "kestä" loppuun asti kunnolla mutta...jospa tämä tästä. Liitoskivut ovat kyllä nyt jo alkaneet eikä raskaus ole vielä kovin pitkällä joten mielenkiintoista nähdä miten nyt käy.

Tsemppiä! toinen raskaus voi olla huomattavasti helpompi kuten minulla. =)

Yhteistyössä