Toinen lapsi tulossa ja mummo ei ole kertaakaan kysynyt/kommentoinut mitään liittyen tähän raskauteen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja annukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä oli sama juttu. ei edes sukulaisille ollut kertonut raskaudestani. Kun sitten näin pari kuukautta ennen la mieheni sukulaisia, niin kaikki oli että mitäh... pidähän huoli, ettei mummo lelli vain esikoista. mä oon ollut aika jämy, että pitää pienemmänkin päästä mukaan esim. huvipuistoon. varsinkin silloin, kun lapsi alkaa olla sen ikäinen että ymmärtää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en oikeasti ymmärrä että aina pitäisi olla kyselemässä ummetlammet raskaanolevien oloa :(

No eikö se mielestäsi ole outoa, jos ei sanallakaan puhu/kysy raskaudestasi? Ei muuten edes onnittellut.....

Kyllä muut ihmiset on kysyny vointia ja kuinka se vauveli siellä masussa jakselee. Joka on mielestäni ihan normaalia kanssakäymistä.

Mä en oikeasti ymmärrä että aina pitäisi olla kyselemässä ummetlammet raskaanolevien oloa :(

No eiko se ole ihan kohteliasta kysya mita kuuluu tai millainen olo on? Sama juttu, jos oot sairaana tai ihan mita tahansa spesiaalia tai erikoista tapahtuu sun elamassa.

No ei ne enää tulevia raskauksia niin jaksa hehkutella vaikka kuinka odottasivat. Niin se menee, ei ketään kiinnosta niin paljoa kuin esikoisen odotus eikä sitä huomioakaan enää niin tule.

Tottakai siis samallalailla kuin muitakin nähdessä että mitä kuuluu, mutta sen jälkeen voi jatkaa muustakin asista eikä ekaa 10 min käyttää että miten maha kasva aja onko ollut pahoinvointia ja miten lääkäri ja neuvola yms. Kyllä ne mulle muiden raskauksista riittävät tiedot tulee sen ekan vastauksen mukana. Jos ollaan jotain erikoista niin miksei mutta muuten mä en oikein jaksa...

Vaikka olen 3 kertaa ollut itsekin raskaana, musta oli silloinkin ihan kiva jutella pääasiassa muista asioista, lapset ei ole kuitenkaan elämän ainoa puheenaihe. Mutta mä olen tätä mieltä, se ei ole oikea mutta mun mielipide.

Yhteistyössä