Toinen lapsi

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
äiti
Miten päästä yli siitä tosiasiasta, että mies ei tahdo lisää lapsia? Meillä on yksi ihana 4v poika ja mies on ehdottomasti sitä mieltä, että toista lasta ei tule. Esikoinen oli vaativa allergia –ja koliikkivauva, eikä mies jaksa kuulemma toista lasta enää. Itse olen niin surun murtama, että meidän ihana pienokainen jää ainoaksi lapseksi. En koskaan ajatellut, että saisin vain yhden lapsen. En halua toisesta lapsesta vain seuraa esikoiselle, vaan haluan lapsen ihan omana itsenään. Olisi siitä seuraa esikolle tai ei. Haluaisin kuulla onko muita samassa tilanteissa olleita? Miten pääsitte asian yli? Muuttiko mies koskaan mieltään?

Erota en tämän asian takia haluaisi ja rikkoa esikoiselta perhettä. Lapsella on todella paljon ikätovereita naapurustossa ja leikkikavereita päiväkodissa. Myös serkkuja on. Tykkää niin paljon leikkiä toisten lasten kanssa. Sattuu, kun melkein jo kaikilla samanikäisillä lapsilla on sisarus. Miehen kanssa tästä on kyllä riidelty paljon, itketty, huudettu, mökötetty ja kaikki tehty. Enää en jaksa jutella aiheesta.

Mies ei kuitenkaan halua antaa esikon vauvavaatteita pois tai jos antaa niin lainaksi. Ei siis ole sanonut ihan lopullista ”ei”:tä mutta kovasti vaikuttaa siltä, että mitä enemmän aika kuluu, niin sitä kielteisempi hän on asian suhteen. Olemme vähän alle kolmekymppisiä, joten aikaa on, mutta en haluaisi iltatähteäkään tehdä. Omaa aikaa mies tarvitsee muutenkin enemmän kuin minä ja sitä myös saa niin paljon kuin haluaa.
 

Yhteistyössä