Toinen raskaus helpompi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Myntti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Myntti

Jäsen
05.10.2007
93
0
6
Hei,

te joilla on jo useampi lapsi, olisin kysellyt kokemuksianne raskauksistanne. Poikkesiko toinen raskaus oireiltaan ensimmäisestä? Menikö lievemmillä oireilla vai oliko kamalampaa?

Esikoinen on nyt 1-vuotias ja olen raskaana rv 5+4. Rupesin testailemaan jo ennen kuin menkkojen piti alkaa ja 3+6 sain jo haamun testiin. Viiva tummui testi testiltä (juu, tein niitä hermostuksissani harva se päivä), kunnes rv 5+2 testiviiva pläjähti testiin jo ennen kontrolliviivaa ja oli myös kontrolliviivaa tummempi.

Silti... epäilyttää ja huolestuttaa. Oireita oli viimeksikin vähänlaisesti; tissit paisuivat hieman, välillä oli kuvottava olo ja kahvi lakkasi maistumasta. Nyt oireita tuntuu olevan vielä vähemmän; muutama kuvotuksenhäivähdys, tissit ehkä hieman paisuneet (ovat kyllä lähtökohtaisesti lörpömmät kuin ennen ekaa raskautta), iltaisin viluttaa ja naamassa on pieniä näppyjä. Mutta kahvi maistuu, eikä hajut tunnu samanlailla muuttuneen epämiellyttävämmiksi kuin viimeksi. Ihan ensimmäinen raskauteni päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon viikoilla 6-7 ja silloin oireita ei oikeastaan ollut, mitä nyt vatsaa väänsi menkkamaisesti aika ajoin.

Olen kyllä menossa varhaisultraan tarkistamaan tilanteen, mutta sinne kannattaa mennä vasta parin viikon kuluttua. Tiedän kyllä, että pitäisi malttaa vaan odottaa rauhassa... :ashamed: Odotellessa olisi kuitenkin kiva kuulla, miten muut ovat kokeneet seuraavan raskauden. :flower:

ei oo kyllä musta tää, mutta yks 21vuotias nainen jonka tunnen; hänelle erikoisen vaikea toinen raskaus nyt menossa. On ollu rv 20asti supistuksia, enemmän ja vähemmän. Nyt hänellä rv 36 ja tiukkaa tekee. Kuulemma ei voi nukkua, siksi tooosi väsynyt, ajatus ei kulje, iho oireilee, vauva väärinpäin, menossa kääntöön. lisäksi liitoskipuja, ei voi kävellä kuin 100m ja siitä ei voi sitten jatkaa, kun niin tekee kipeää.

Onneksiolkoon :flower: . Minullakin oli ihan ekana keskenmeno ja sen jälkeen syntyi kaksi ihanaa lasta. Eka raskaus oli helpompi minulla kuin toinen muttei toinenkaan mikään ihan mahdoton ollut. Synnytyksissä olikin sitten suuri ero... Meidän lapsilla ikäeroa 1v4kk eli mulla oli vielä edellisestä raskaushormonit koholla kun raskauduin uudestaan kun tuo välioli niin pieni. Ehkä tuosta johtuen myös synnytys oli toisella kertaa tooosi nopea :D

Se on ihan yksilöllistä miten raskaudet sujuu. Joillakin kaikki raskaudet samanlaisia ja toisilla niin erilaisia kuin olla ja voi. Itsellä toinen raskaus meneillään ja tämä on ollut alusta asti aivan kamala.. esikoisen raskaus oli tähän verrattuna aivan yli helppo vaikka siinäkin vaivoja oli ihan riittämiin.

Yhteistyössä