Toinen raskaus ja ennakoivat supistukset - miten käynnistyi synnytys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja amiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

amiina

Vieras
Mä olen kärsiny ennakoivista supistuksista alkaen rv 36+, jolloin toki eivät olleet vielä kovin kipeitä. Nyt mennään rv 41+ ja vauvan pää oli edelleen korkealla, mutta sisätutkimuksen jälkeen on alkanut tulla kipeämpiä supistuksia. Muutamaan on pitänyt jo ihan keskittyä, kun sattuvat sen verran. Mutta supistuksia tulee noin 10min välein ainoastaan 1-2h kerrallaan pari kertaa päivässä ja loppuvat sitten... Niin ihmettelen tässä, että odottelenko jotain vesien menoa vai meneekö tämäkin raskaus niin, että kun olen supistellut parina päivänä kipeästi, niin joku päivä supistukset eivät lopukaan. Miten teillä on käynnistyneet synnytykset? Mulla supisteli esikoisestakin pari edellistä päivää ja aina loppuivat supparit, kunnes yhtenä päivänä ne alkoivat erikoiseen aikaan ja päättyivät synnytykseen :)

Mulla oikeastaan ollut nyt niin päin, että makuulla supistelee ja jos olen pystyssä, saattaa jäädä suppareita "väliin". Huono yhtälö siihen, että pitäisi yrittää levätä ja nukkua nyt kun vielä voi...

Mulla oikeastaan ollut nyt niin päin, että makuulla supistelee ja jos olen pystyssä, saattaa jäädä suppareita "väliin". Huono yhtälö siihen, että pitäisi yrittää levätä ja nukkua nyt kun vielä voi...

Ite en oo koskaan osannut ajatella "lepään vielä kun voin" mutta hienoa jos joku pystyy keräämän ylimääräistä lepoa. Tosin minusta henkilökohtaisesti siitä ei ole mitään hyötyä, kohta on taas yhtä koomassa kun on yöheräilyä. Me käytiin sillon edellisenä päivänä vielä luontopolku kiertää ja kävelyllä. Joo olin hyvin kypsä olooni :D

Täällä kans esikoisella repaleinen yö takana ja mua väsyttää NIIN. Mies nousi sen kans mut joka krrta ku meinaan nukahtaa, tulee suppari. No jos torkkus edes nuo välit. Ja jos nää jatkuu pidempää ku pari tuntia, täyytyy harkita aamiaista et syö kans viel ku pystyy.

Toisesta lapsesta tuli öisin supistuksia vajaan viikon ennen synnytystä. Päiväksi kivasti loppuivat, mutta yöt pitivät hereillä. Eräs yö ne sitten vaan alkoi kovenemaan ja tihentymään ja synnytys alkoi.

Mullakin ihan normaalia että näin aamuisin supistelee, mutta ovat kipeämpiä nyt kuon mitä ovat tähän mennessä olleet. Lisäksi reilu tunti menty samoin välein eivätkä tihene. Ja nyt jopa tuntuu, että jää taas yksi väliin... Rankkaa tämä odottelu kun alkaa olla niin väsynyt kun joko supparit tai esikoinen valvottavat.

Yhteistyössä