Toinen rinta kipee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolestunut mamma

Vieras
Minulla on nyt noin viikon ajan ollut vasen rinta kipeä/aristava, lähinnä ulkosivulta sekä rinnan päältä. Varsinkin eilen illalla oli tosi kipeä ja mies sanoi että se tuntuu kovemmalta mitä toinen.
Edellisenä yönä heräilin kun kääntyilin siihen kun rintaan sattui, viime yönä nukuin ihan hyvin ja aamulla kun heräsin rinta ei enää ollutkaan niin kipeä. Aamuisin se on ollut niin kipeä että ilman liivejä on pahaa tehnyt olla, tänä aamuna ei ollut.
Viime kuukautiset olivat vähän oudot, niukemmat ja kestävit pidempään sekä alkoivat paljon aikasemmin. Niistä laskien nyt olisi kierron puoliväli, voisiko olla joku hormonaalinen juttu? Yleensä ennen kuukautisten alkua minulla on rinnat kipeät.
Ikää on 36v ja mitään hormonaalista ehkäisyä tai lääkitystä ei ole käytössä.
Onko muilla kokemuksia tämmöisestä? Gynelle olen menossa parin viikon päästä. Niin ja en imetä, imetyksestä on kolme vuotta aikaa.

Oletko tehnyt vasemmalla kädellä jotain erikoista??
Mulla oli kerran molemmat rinnat ihan älyttömän kipeet ja arat.... Syykin selvisi sit myöhemmin: Olin parin viikon Kyproksen reissulla tanssinut niin paljon kyproslaisia tansseja missä kuuluu pitää kädet ylhäällä ja napsutella sormia....... :laugh:
Kaikki noi lihakset kiinnittyy rintojen alueelle....
Ehdin kyllä ajatella vaikka mitä ennenkuin selvisi. Ja tosi kipee olin ainakin viikon verran.

Mielestäni en ole tehnyt mitään sen erikoisempaa, varastoa olen lähinnä siivoillut. Mutta minusta tämä kipu tuntuu lähinnä semmoiselta kuin menkkojen alkaessa, mutta silloin on yleensä molemmat rinnat arat. Nyt vaan tuo toinen ja rinnan ulkosyrjä tällä hetkellä. Toisaalta mietin sitäkin että minulla on tosi epäsäännölliset kuukautiset ja kun nuo viime kuukautiset olivat niin oudot, niin mietin että jos ne olivatkin jotain välivuotoa ja "oikeat" kuukautiset olisivatkin nyt alkamassa. En tiedä, mutta tällä hetkellä rinta on jo paljon parempi mitä eilen oli. Huolestuttaa vaan että mitä tää oikein on.

Mulla oli vihlovaa kipua etenkin toisessa rinnassa aika ajoin. Asia vaivasi niin, että pyysin lähetteen mammografiaan, varmuuden vuoksi. Siellä sanottiin että kipu on yleensä hormooniperäistä mutta ikäni huomioiden (38) + se, että en ollut koskaan moisessa käynyt, oli ihan hyvä varmistua asiasta kuitenkin,

eli: aniharvoin kipu mitään vakavaa, yleisin syy lihasperäinen tai hormonnaalinen,