"Toisen kierroksen" häät, millaiset teillä olleet?

Itse en oo mennyt toista kertaa naimisiin, mutta monet tuntemani ihmiset ovat pitäneet tosi pienet juhlat ja matalalla profiililla, tai jopa ei juhlia ollenkaan. Ja minusta se on hyvä tapa, toisen kierroksen häitä ei kehtais mun mielestä juhlia yhtä suuresti kuin ensimmäisiä. Olen kuullut monen sukulaisen itseasiassa puhuvan jotain tyyliin että "jos x meinaa nyt mennä toisen kerran naimisiin ja tulee kutsu, niin me ei ainakaan niihin häihin mennä." Eli ilmeisesti potentiaaliset vieraatkaan ei oo kovin innostuneita siitä että toisia häitä juhlittais kuten ensimmäisiä

Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29386699:
Eihän sitä koskaan tiedä.
Mulle kyllä riitti et yhet häät on järkänny ei kiinnosta toisia pitää, kauhee homma.

No meil ei ollu ekoissa mitään että tekis mieli "kermkakku"häät joskus saada :) SIllä vois sen ekan avioliitonkin vähän jättää varjoonsa ;)

Ekat häät oli isot, toisista tuli pienet, mutta ei siksi, että olisi mitenkään haluttu mitään "häpeähäitä" matalalla profiililla :laugh:

Vaikka pitäisi viidennet häät, niin niitä on ihan yhtä suuri oikeus juhlia mahtavasti kuin niitä ekojakin.

Mutta siis omissa toisissa häissä joita juhlittiin "pienesti", oli noin 40 vierasta. Vihkiminen kirkossa, sitten ruokailu merenrantaravintolassa. Paljon kukkia, miljöö tosi kaunis, pientä ja intiimiä. Sellaiset näköisemme häät haluttiin.

Ensimmäisellä kierroksella menimme maistraatissa naimisiin kotona aika pienesti juhlien syynä silloisen miehen puolen suku suuttui naurettavista asioista (mm siitä että morsiamen suvun olisi kuulunut kustantaa kaikki jopa ulkomailla asuvia ei niin läheisiä lentolippuineen paikalle, minun sukuani pitivät mukamas rikkaana jolla olisi muka ollut varaa)
hääpukukin oli valkoinen paita ja hame eli ei ns kunnon hääpuku hiukset vaan kampasin itse jotenkin pampulalle.

Toisella kierroksella minulla oli sellainen kunnon juhlapuku (niin vannehemaineen ja tiaroineen, tiara lähinnä kun parturkampaajani/stailistini mielestä se sopi minulle hyvin pukuuni ja kampaukseen) ja kirkkohäät, juhlat oli "isommat" vaikka veiraita ei itseasiassa kovinpaljoa ollut (30) mutta nyt oli molempien puoleleta ja ne tärkeimmät :)

Meidän tokan kierroksen häissä paikalla oli sisarukset ja vanhempamme sekä molempien vanhemmat sekä lähimmät ystävämme. Nämä kaikki perheineen. Vieraita oli 24.

Häät järjestettiin omalla pihallamme sään suosiessa. Tarjoiltiin kinkku- ja juustopiirakkaa, kolmioleipiä, kakkua ja keksiä.

Yhteistyössä