toisen raskauden neuvolakäynnit, tuliko mies/esikoinen mukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
voiko toisen raskauden neuvolakäynneille ottaa esikoisen mukaan? oon vielä kotona joten hankala olis saada esikoiselle hoitopaikkaa käynneille.

mies kävi ekassa raskaudessa neuvolassa aina mukana, mutta nyt ei ole niin kiinnostunut. miten teillä muilla?

tuleeko neuvolakäynneistä mitää jos siellä on mukana 2 vuotias..

Mies on ollut mukana jos on kerjennyt,viimeisimmässä ei tainnut olla kuin ultrissa. Toista odottaessa esikoinen oli aina tavis käynneillä mukana,lääkärikerroilla oli joko kotona tai sitten mies tuli mukaan vahtimaan. Esikoinen oli 2v kun kakkonen syntyi,ihan hyvin meni neuvolakerrat hänen kanssa.

Mulla oli esikoinen mukana aina neuvolassa, ainoastaan lääkärikäynneille ja ultran ajaksi hommattiin joku hoitaja. Eikä ollut ikinä mitään ongelmaa, ainoastana kun ekaa kertaa kuunneltiin sydänääniä niin vähän säikähti. Tosin meillä muksuilla ikäeroa 1.5 vuotta joten ekoilla käynneillä poika oli vielä reilusti alle vuoden ikäinen. Eikä ollut mies mukana kuin vissiin kerran, ei ollut tosin esikoisenkaan odotusaikana kun oli aina töissä.

Meillä isompi sisarus mukana ekoilla kerroilla. Rupesi aina hysteerisesti itkemään kun vauvan sydänääniä kuunneltiin ja kuului se jumputus. Ei auttanut vaikka oli sylissä. Siitä kehitti kammon että aina kun sinne neuvolatädin huoneeseen astuttiin, alkoi itku. En sitten enää ottanut mukaan vaan koitin järkätä niin että mies on kotona silloin.

Kyllä sinne siis saa ottaa ja meidän lapsi oli silloin 1,5v eli 2v voi jo kuitenkin enemmän ymmärtää ja tajuaa ettei tarvitse pelätä :)

Esikoinen tietenki pakko ottaa mukaan jos ei oo hoitajaa. Mies ei oo ollu yhdeltäkään mukana muuta kuin ultrissa ja synnytyksissä. Jotenki tuntuu turhalta haalata sitä ukkoa joka neuvolakäynnille perässä, eihän siellä yleensä mitään ihmeitä tapahdu :D

Ekalla käynnillä oli mukana 3v esikoinen ja mies, myöhemmin kävin yksin ja mies (tai isovanhemmat jos mies ei töiltä ehtinyt) vahti esikoista. Ultrissa oli mies mukana kyllä ja esikoisen odotusaikana melkein kaikilla neuvolakäynneilläkin.

Tokalla kerralla mies oli joitain kertoja mukana, miten nyt työvuorot sattu sopimaan. Jouduin käymään useasti sairaalassakin ultrassa, ja niihin mies tuli joka kerta mukaan.

Esikoinen (2-vuotias) oli aina välillä mukana neuvolakäynneillä. Hyvin suju, nätisti leikki huoneen nurkassa tai istu penkillä.

Ekalla käynnillä vain mies, seuraavasta lähtien luultavasti vain lapsi... Tai sit yksin... Molemmilla vuorotyöt, mä nyt voin mennä työajallakin mut mies ei.

rv 12+2

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs tulossa;26957027:
Esikoinen tietenki pakko ottaa mukaan jos ei oo hoitajaa. Mies ei oo ollu yhdeltäkään mukana muuta kuin ultrissa ja synnytyksissä. Jotenki tuntuu turhalta haalata sitä ukkoa joka neuvolakäynnille perässä, eihän siellä yleensä mitään ihmeitä tapahdu :D

Joo, mä en ole ihan ymmärtänyt, mitä se mies siellä neuvolassa tekisi. Ultrat ja synnytys toki erikseen. Mun neuvolat on ainakin ollut tosi tylsiä, en todellakaan edes pyytänyt miestä mukaan. Mutta jokainen toki omalla tavallaan :)

Yhteistyössä