Toisenkin synnytyksen käynnistäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poppeliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Poppeliini

Aktiivinen jäsen
16.08.2009
1 840
0
36
Esikoinen käynnistettiin yliaikaisena rv 42+1 aamulla ja syntyi seuraavana päivänä klo 12. Lähtötilanne oli kohdusuu 2 sormelle auki, kanavaa 2-3cm jäljellä. Itse käynnistys oli ihan ok kokemus, supistukset alkoivat tiheentyä ja koveta pikku hiljaa. Muu sitten ei mennytkään ihan nappiin ja vauva oli iso (4580g/56cm). Ensi viikolla olisi tulossa tämän seuraavan tulokkaan häätöyritykset, silloin rv 39+5. Syitä käynnistykseen mm. mun raskaudenaikainen dm ja isohko vauva jälleen. Tällä hetkellä kohdunsuu 1 sormelle auki + pehmeä ja kanavaa 2cm jäljellä. Onko kokemusta, miten toinen käynnistys meni? Oliko nopeampi käynnistys kuin edellisestä? Menikö käynnistys "saman kaavan mukaan"? Lääkäri arvio, ettei pidempään pitäisi mennä, mutta onko jollain kokemusta :wave: ?

Minulla takana 3 käynnistystä.
1. Aamulla pilleri klo.8. ei vaikutusta. klo.14 toinen=lapsivesi meni klo.16 ja alas synnärille. Epiduraali klo.01 ja poika syntyi 02.30. Kätilöiden mukaan todella nopea ensimmäinen käynnistettynä, alkutilanne tasan 0! Synnytyksen kesto 10h.

2. Aamulla pilleri ei vaikutusta, päivällä pilleri ei vaikutusta. Seuraavana aamuna pilleri ei vaikutusta, päivällä alkoi supistella. Iltasella synnärille ja yö supistellessa. Aamulla epiduraali klo.9 ja tyttö syntyi klo.10.
Alkutilanne tasan sama 0! Synnytksen kesto 10h.

3. 1 päivä käynnistelyä, ei tulosta. Toinen päivä ei tulosta, mutta yöllä vähän supisteli. Aamuyöstä synnärille mutta kaikki pysähty. Iltapäivällä kalvojen puhkaisu, epiduraali ja poika syntyi klo.15.
Alkutilanne tasan sama 0! Synnytyksen kesto 7h.

Mulla on kestänyt aina pidempään ennenkuin synnytys pääsee vauhtiin, itse synnytyksen kesto onneksi lyhenee eikä viimeistä tarvinnut niin paljon pillereillä käynnistellä. Saas nähdä kuinka tämä nro.4 sit haluaa maailmaan tulla...

Tietysti nämä on yksilöllisiä ihan kuin synnytykset muutenkin, itse tiedän jollain asteella hidastavani synnytystä enkä ole tarpeeksi rento.

Yhteistyössä