Toisista naisista

  • Viestiketjun aloittaja Niina
  • Ensimmäinen viesti
Niina
Ketjuissa, joissa käsitellään näitä sivusuhteita ja toisia naisia, kertovat toiset naiset yleensä miten ihana mies tämä varattu on. Puhutaan myös luottamuksesta ja siitä miten varattu mies vakuuttaa rakkauttaan ja yhteistä tulevaisuutta. Jäinkin miettimään miten nämä toiset naiset vakuuttavat itsensä siitä, että tuo varattu mies puhuu totta? Mikä on se asia, joka saa toisen naisen uskomaan, että mies on tosissaan sanoessaan rakastavansa, kun kuitenkin on tiedossa, että hän valehtelee jo vaimolleenkin. Tai kun mies lähettelee ah niin ihania tekstiviestejä niin millä toinen nainen vakuuttaa itsensä, ettei vaimo saa samanlaisia? Tai kun mies sanoo, että kotona menee huonosti niin mikä saa naisen uskomaan, vaikkei mies kuitenkaan eroa vaimostaan ota? Miksi siis toiset naiset kuvittelevat miehen kohtelevan heitä yhtään paremmin kuin vaimoaan?
 
wonder
Mietit äärimmäisiä kysymyksiä. Itselläni tulee mieleen, että noilla toisilla naisilla on varmasti todella heikko itsetunto. (Vaikka muuta varmasti väittävät..) Kun varattu mies sitten ylistää tällaista naista maasta taivaisiin, se hivelee itsetuntoa. ""Voih, minä olen napannut saaliin, joka kelpaa muillekin!""
 
Harri
Avainsana on logiikka ja sen puute. ""Toiset naiset"" perustavat elämänsä uskomiselle ja väreilyille, telepatialle ja kohtalolle.
Muut , jotka eivät sekoa ukkomiehiin ajattelevat logiikalla. He näkevät sen isomman kuvaruudun, ja osaavat asettua katsomaan asioita pitemmälle kuin yhden tekstiviestin kerrallaan.
He tietävät että jos miehen vaimo tulee raskaaksi vaikka parin ""seksielämä on kuihtunut jo vuosia sitten"" niin silloin akti on tapahtunut, ja mies puhuu paskaa. He myös tietävät että jos valehtelee toiselle, on kyvykäs valehtelemaan myös toiselle. Jos tietty rehellisyyden periaate ihmiseltä puuttuu, se ei synny jälkikäteen erikoistilauksesta jonkun ""toisen naisen"" kohdallakaan.
Yksi syy on ""toisten naisten"" syvä ja vilpitön kaikenylittävä halu uskoa olevansa pätevämpi kuin muut naiset. Tästä oli kerran hyvä artikkeli netissä..kuulosti jopa miehisen kaltaiselta kilpailuvietiltä. Eli kun kalun saamisen lisäksi nainen tietää että se on alunperin jonkun muun naisen kalu, Samalla kun saa kyrpää, voittaa samalla jonkun kanssasisarensa kilpailussa.

Jotkut, (yllättävän monet) toiset naiset ovat rumia kuin perse. Olen nähnyt. Yllättävää kyllä, jotkut miehet eivät vaihdakaan akkaansa kauniinpaan vaan rumempaan. Joskus tämä perseennäköinen nainen on toki nuorempi, ja ihailee miestä siten enemmän kuin kokeneempi muija. Siksi mies vaihtaa. Perseen näköisten toisten naisten pykologinen ongelma lienee se, että kauneuskilpailussa ei tulla voittamaan. Siksi valitaaan yksi nainen, jolta viedään mies. Ei voiteta miljardeja naisia jotka ovat kauniimpia, vaan vain se yksi nainen jolla on tyhmä mies.
""Toiset naiset"" eivät myöskään ole huomanneet, että maailmassa TODELLA ON miljardeja naisia, joilla on kaikilla värkki jalkojensa välissä, vieläpä ihan kelpo sellainen.
He luulevat olevansa monilla muillakin tavoin poikkeuksia, ja omaavansa ainoana näistä miljardeista naisista ominaisuuksia ,jotka ohittavat perustavaa lajia olevat inhimilliset, psykologiset ja biologiset lainalaisuudet.

 
rilla
Minuun on ihastunut mies, jonka suhde ilmeisesti vetää viimeisiään. Tunnen hänen avovaimonsa etäisesti, yhteisien tuttujen kanssa kuulen sitten enemmän heidän kuulumisia.

Olen itse tehnyt selväksi miehelle, että voin tuntea kaikkea samaa häntä kohtaan, mutta vasta sitten kun hänen vanha suhteensa on totaalisen ohi. En halua edes antaa pikkusormea, etten itse huomaa kohta olevani korviani myöten rakastunut. Ajattelen, että jos minut ja tämä mies on tarkoitettu yhteen, niin tapahtuu ilmankin, että alamme hänen avovaimonsa takana puuhailemaan. Aika näyttää.
 
Sinkkumies
Harri, puhut täyttä asiaa! Lisään tuohon vielä omista kokemuksista, että tapailin tälläistä ex-toista naista aikani, joka oli juuri sellainen että kuvitteli olevansa jotenkin ihmeellinen ja speciaali. Ja että jokainen mies lankeaa hänen jalkojensa juureen. Joo, kyllä ne lankesi, nimittäin varatut ukkomiehet jotka kävit lounastunnilla nussimassa toista naistaan ja muistivat kiittää kauniisti jälkikäteen. Lienee selvää, että laitoin suhteen hyvin nopeasti jäihin kun kuulin hänen menneisyydestä...
 
ex petturi
Minä olen ollut joskus tuollainen toista naista pitävä sika ja kokemuksesta voin sanoa, että ainakin tämä toinen nainen oli äärimmäisen taitava kuulemaan vakuutteluja yhteisestä tulevaisuudesta vaikka itse niitä tietoisesti varoin antamasta. Eli nainen (myös toinen) kuulee aika paljon sitä mitä toivoo kuulevansa.

Kun ero (siis tästä kakkosesta) tuli hän oli kovin katkera siitä, että olin herättänyt hänessä ""turhia toiveita yhteisestä tulevaisuudesta"" yms. Ja kun minä sanoin, että minähän olen koko ajan sanonut, että tällä suhteella ei ole tulevaisuutta, vaan ainoastaan nykyhetki, niin kuitenkin olin kuulemma rivien välistä antanut ymmärtää toista.

Ja varmasti olin paljon ihanampi mies tälle toiselle naiselle kuin omalleni. Toisen naisen kanssa kun ei keskustella lainojen lyhentämisestä eikä roskien viemisestä tai koska pitää mennä ei-niin-kiinnostavia sukulaisia tapaamaan jne. Arki arkipäiväistää myös ihmiset, joiden kanssa sitä elää, mutta toisen naisen kanssa voi elää iri-arjesta fiilistelyä pikaisine kutumatkoineen ja sampanjaillallisineen.

Eli vaikka toiset naiset vakuuttaa meidän ukkomiesten puhuvan mitä tahansa, niin mukana voi olla enemmän tulkintaa kuin tämän ukkomiehen sanomaa tai tarkoittamaa.
 
Hanna
Erittäin hyvin sanottu harrilta! Juuri tuo kilpailuvietti kuulostaa niin tutulta, kun on vierestä seurannut näiden toisten naisten sekoilua. Jotenkin on ylemmyyttä todistettava, kun oma itsetunto syystä tai toisesta on alempana. Jonkinlaisen onnistumisen tunteen varmasti saa siitä, kun mies on jossain ihan muualla kuin vaimo luulee.
Räikeimmissä tapauksissa toinen nainen on ihan suoraan todennut, että pakko on ottaa varattu mies kun vapaat ovat vapaina vain siksi, että heissä on jotain vikaa. Mikä uskomaton logiikka! Toinen nainen on itsekin vapaa ja varattu, mutta pettävä mies ei todellakaan ole lähelläkään täydellistä. Että jonkinlaisesta logiikan puutteesta tosiaan on oltava kyse.
 
ex-toinen nainen
Yhtä paljon on näitä ketjuja, joissa ihmetellään toisten naisten moraalia jne. Ei koskaan pidä sanoa ei koskaan, sen olen ainakin itse kokenut. Minun moraalini kyllä kestää tarkemmankin tutkiskelun, olen ollut itse ensin petetty vaimo että paaaljon myöhemmin toinen nainen.

Samalla lailla toinen nainen luottaa rakkauden tunnustukseen kuin kuka muu tahansa :) Kaikki on kuitenkin luottamuksesta kiinni.

Eikä kukaan ei pääse hyvää suhdetta rikkomaan. Voin sen sanoa nähtyäni asiaa kummaltakin kantilta.

Kun ex-mieheni petti minua, otin eron ja toivotin onnea jatkossa - ihan vilpittömästi. En minä mitään katkeruutta tai vihaa tuntenut. Toivottavasti olisi onnellinen tulevaisuudessa, koska me emme toisillemme sopineet.

Minun oloni toisena naisena alkoi vahingossa. Minuun rakastuttiin ja sitten kävi myös niin, että itse rakastuin. Olin toisena naisena muutaman kuukauden ja sen jälkeen nykyinen mieheni otti eron ex-vaimostaan.

Ja kyllä minä luotan, olemme onnellisia ja ihmeen rakastuneita edelleen - monen vuodenkin jälkeen.

Täällä kirjoittavat katkerat ihmiset. Ei taida Niinakaan tosi rakkaudesta mitään tietää, kun moisia asioita ihmettelee. Ja mikäs erottaa sen, että toinen nainen ei saisi uskoa tätä miestä, jonka vaimo kuitenkin ottaisi pettäneenä avosylin vastaan ?
 
Honey
Onko aivan totta, että kaikki salarakkaat vakuuttelevat yhteistä tulevaisuutta? Ei kai.

Minulla on ihana salarakas, ja luotan häneen täydellisesti. En välttämättä naisasioissa, mutta kaikessa muussa, ja sehän on tärkeintä. Hän kenties saattaisi pettää minua jonkun kolmannen kanssa, mutta sekään ei ole niin vaarallista, kun tiedän, että hän on silti valtavan hyvä ystävä, joka ei jättäisi todellisen hädän hetkellä pulaan.

Luotan tuohon mieheen esim siksi, että hän teki suhteen alussa täysin selväksi, ettei missään nimessä jätä perhettään vuokseni. En minäkään ihan yhtäkkiä heittäisi ""tavallista"" elämääni menemään. Hän myös kertoo kohtelevansa vaimoaan yhtä kauniisti kuin minua. Se oli reilu diili, eikä asiasta ole sen jälkeen keskusteltu, mitä nyt heitetty leikillistä läppää. Kun kumpikin tietää pelisäännöt, juttu pysyy kasassa.

Jos ryhdytte salasuhteeseen, jutelkaa tämä asia selväksi. Älkää uskoko liian hempeitä lepertelyjä!
 
Niina
""Samalla lailla toinen nainen luottaa rakkauden tunnustukseen kuin kuka muu tahansa ""

Kukaan jolla vähänkin on järkeä ei luota pettävän ihmisen rakkauden tunnustukseen. En uskoisi sitäkään jos varas sanoisi minulle, ettei koskaan enää varasta.

""Minun oloni toisena naisena alkoi vahingossa. Minuun rakastuttiin ja sitten kävi myös niin, että itse rakastuin. ""
Ja tunteidesi pakottamana ""ihan vahingossa "" aloit suhteeseen varatun miehen kanssa? Ei se ole vahinko! Ihan tarkoituksella siihen ryhdyit, koska ajattelit omien tunteidesi ja itsesi olevan niin tärkeää, että se ohittaa kaiken muun. Ei tullut mieleesi odottaa, että mies ensin eroaa?

""Ja kyllä minä luotan, olemme onnellisia ja ihmeen rakastuneita edelleen - monen vuodenkin jälkeen.""

Toivottavasti ja onnea jatkoonkin.

""Täällä kirjoittavat katkerat ihmiset. Ei taida Niinakaan tosi rakkaudesta mitään tietää, kun moisia asioita ihmettelee.""

Katkerahan siinä väkisinkin täytyy olla jos jotain asiaa ihmettelee. Niinpä.
Ja mitä tosi rakkauteen tulee niin koetko rakkauden olevan aitoa vasta kun se on pettämällä saatu tai suhteessa on petetty? Itse elän suhteessa, jossa rakkautta on runsaasti ja kunnioitusta vähintään yhtä paljon. Ei ole kumpikaan meistä pettänyt eikä tiukan paikan tullen lähtisi ongelmia vieraaseen sänkyyn ratkomaan. Mieluummin sitten erottaisiin rehellisesti ensin.
 
Harri
Mikä on todistettu! Kahdesta edellisestä viestistä loistaa logiikan puute. Esimerkkejä:

""luotan häneen täydellisesti. En välttämättä naisasioissa, mutta kaikessa muussa, ja sehän on tärkeintä.""

Mikä tämä kaikessa muussa on? ""Kävin eilen kioskilla"" ""Sain äsken orgasmin"" ""Lapseni nimi on Nadja"" ""Vaimoni asuu asunnossamme"" ""Pääsen töistä neljältä"" ""Jouduin ylitöihin""?

""valtavan hyvä ystävä, joka ei jättäisi todellisen hädän hetkellä pulaan.""

Mistä tiedät? Jääkö hän pitämään sinua kädestä koko yöksi jos kuulet sairastuneesi , tai kuullut jonkun sukulaisen kuolemasta, vaikka se saattaisi merkitä vaimon epäilyksiä ja suuttumista?
Kumman hän kiskoisi ensin avannosta, sinut vai vaimonsa?

""Hän myös kertoo kohtelevansa vaimoaan yhtä kauniisti kuin minua. Se oli reilu diili, eikä asiasta ole sen jälkeen keskusteltu, mitä nyt heitetty leikillistä läppää. Kun kumpikin tietää pelisäännöt, juttu pysyy kasassa.""

Onko tämä reilua myös vaimolle, vai onko miehen ns. rehellinen luonne kuitenkin täysin tilannesidonnaista? Oletko sinä niin ylevä, että rehellinen mies on sinulle vähän rehellisempi kuin muille? Onko hän tehnyt vaimonsa kanssa myös yhtä reilun diilin? Eli: "" Minä pidän lekkeripeliä selkäsi takana, mutta kohtelen sinua silti hyvin enkä jätä sinua yksin todellisen hädän hetkellä. Kohtelen myös huoraani hyvin, joten kaikki haaremini jäsenet ovat hyvinvoivia ja onnellisia. Olen oikeudenmukainen kuningas kaikille naisille.""

Olette huvittavia. Taitaa olla niin että mies on järkiperäistänyt suhteenne sanallisesti, ja sinä menet mukaan koska et halua olla se tyhmä nainen joka ei käsitä.
Lopulta itket ja koet tulleesi miehen huijaamaksi. Niin naiset aina tekevät.
 
Honeylle
On tietysti hienoa, että mies on tehnyt sinulle selväksi missä mennään. Mutta miksi siedät tuollaista? Mitä sinä suhteelta saat, kun tiedät ettei sillä kuitenkaan ole tulevaisuutta? Olet suostunut miehen ehtoihin vaatimatta mitään todellista vastineeksi eikä se ulkopuolisen korvaan kuulosta kovinkaan reilulta tao loogiselta.

Ja kuten aina näissä jutuissa, on miehen rehellisyys tilannesidonnaista. Onkohan tuo niin rehellinen mies yhtä rehellisesti vaimolleen kertonut touhuavansa vaimon selän takana vaikka mitä? Eipä tietenkään. Vaimoaan mies ei halua menettää, mutta sinä saat hänen puolestaan mennä, mikäli et hänen rehellisiin ehtoihinsa suostu.
 
Honeylle
<Hän myös kertoo kohtelevansa vaimoaan yhtä kauniisti kuin minua.>

Onko olemassakaan härskimpää olentoa kuin systemaattisesti lähimmäisensä luottamusta hyväksikäyttävä ihminen, ja vielä kehtaa väittää kohtelevansa tätä kauniisti???? On se mulkku ja pillu sekoittanut monen pään melko tavalla.
 
Harri
Eli jokainen kakkos- nainen on poikkeustapaus maailmanhistoriassa, uniikki helmi sikojen joukossa? Pussaa persettäni! Totuus:Ei ole mahdollista että viisi-kuusi miljardia saman lajin edustajaa poikkeaisi niin kovasti toisistaan. Valioyksilöitä ovat ne jotka saavat jotain aikaan, eivät kakkosnaiset.
Silti jopa itse Elvis petti vaimoaan, ja jos hänen ja huorien keskustelut olisivat nauhalla, saattaisitte toiset naiset tunnistaa salakalunne sanankäänteet.Ei se ole niin ainutlaatuista ja yksilöllistä, kuin mitä joku pieni vaatimaton suomalainen maatiaisnainen nimeltä Virtanen tai Lahtinen kuvittelee.
 
Sinkkumies
Justuksen kommentti on kaikenpuhuva niin naisista kuin toisista naisista. Silloin kun asiat perustellaan järkevästi ja vailla hypetystä, niin silloin asioita on katsottava silmästä silmään. Tätä te toiset naiset ette pysty tekemään!
 
Justus
Jokainen suhde on poikkeustapaus. Jos matematiikkaa haluat asiaan vetää, niin laskepa aikas kuluksi montako erilaista 10- merkkistä erilaista jonoa saa aakkosista ja numeroista 0-9...
 
ex-toinen nainen
En minäkään luota pettävän ihmisen rakkauden tunnustukseen. Senpä takia erosin ensimmäisestäni. Mutta sen jätit lukematta, koska ei kykysi riitä näkemään asioita kaikilta kanteilta. Nykyinen mieheni ei minua olekaan pettänyt.

Ja nykyiseeni minä vain sanoin luottavani mieheeni siinä missä sinä uskot vaimojen luottavan :) Niidenkin vaimojen, joiden miehet pettävät ja siinä ei sinusta ole mitään ihmeellistä.

Ongelmia ei minun sängyssäni ratkottukaan ikinä. Ja yhtä rehellinen oli mieheni ero exästään, vaikka olimme jo tavanneet.

Ymmärryksesi mättää, mutta ei se mitään, koska sädekehäsi loistaa kauas.

Toivottavasti miehesi osoittautuu luottamuksen arvoiseksi, varsinkin kun vaimona on tuollainen besserwisser :) Onnea sinullekin jatkossa, sitä tulet tarvitsemaan.
 
Harri
Kaikessa tulee raja vastaan. Jossain vaiheessa laskutoimitusta löytyy logiikka. Jotkut luovuttavat aiemmin, ja alkavat esim. uskoa tosirakkauteen tai henkiin vailla ruumista.
Ihmisellä lainalaisuudet, asioiden toistuvuus ja ennustettavuus alkavat paljon aiemmin kuin mitä eri numerosarjavaihtoehdot loppuvat.
 
Niina
Kyllä se tässä tapauksessa on ihan joku muu kuin minä jonka ymmärrys ei riitä.

""Nykyinen mieheni ei minua olekaan pettänyt.

Ja nykyiseeni minä vain sanoin luottavani mieheeni siinä missä sinä uskot vaimojen luottavan :) Niidenkin vaimojen, joiden miehet pettävät ja siinä ei sinusta ole mitään ihmeellistä.""
Sinä luotit ihmiseen, jonka tiesit pettävän vaimoaan parasta aikaa. Juuri tämä oli alkuperäisen viestini pointti. Miten on mahdollista luottaa ihmiseen, jonka tietää valehtelevan? Vaimot luottavat, koska eivät usein näe ja tiedä miehensä touhuista. Aika iso ero näiden kahden välillä. En pitäisi mitenkään ihmeellisenä, että ajan mittaan olisit kasvattanut luottamuksen mieheesi hänen todistettuaan olevansa sen arvoinen. Mutta kummallisena pidän sitä, että luottaa ihmiseen joka valehtelee. Ja jotta et taas käsittäisi väärin niin pitäisin kummallisena myös vaimoa joka luottaa mieheensä saatuaan tietää tämän pettävän. Viestissäni vain ei ollut kyse vaimoista vaan toisista naisista.

""Ongelmia ei minun sängyssäni ratkottukaan ikinä. Ja yhtä rehellinen oli mieheni ero exästään, vaikka olimme jo tavanneet.""
Sen sijaan, että mies olisi ratkonut ongelmansa kotonaan, hän oli sinun sängyssäsi. En myöskään ymmärrä mitä ihmeen rehellistä hänen erossaan oli. Ensin petetään ja sitten erotaan. Onpa todella rehellistä.

""Toivottavasti miehesi osoittautuu luottamuksen arvoiseksi, varsinkin kun vaimona on tuollainen besserwisser :) Onnea sinullekin jatkossa, sitä tulet tarvitsemaan.""
Samaa voisin sanoa sinulle. Kummankin mies saattaisi pettää, sinulla se vain on hiukan todennäköisempää kuin minulla, onhan miehesi jo ennenkin sille tielle lähtenyt.

Ehkä sinun käsityksesi rehellisyydestä vain kertakaikkiaan poikkeaa níin paljon omastani, että sinä sallit itsellesi ja toiselle asioita joita itse en koskaan suhteessa hyväksyisi. Tiedä häntä. Pääasia lienee kuitenkin, että olet nykyisen miehesi kanssa tyytyväinen. Se ei kuitenkaan sulje pois ihmetystäni näiden asioiden suhteen. Eikä sinun sitä kannata henkilökohtaisesti ottaa. En minä sinun elämääsi mieti.


 
Justukselle
MItäs sen ensimmäisen lauseen pitäisi meille kertoa? Kaikki eivät vakuuttele yhteistä tulevaisuutta ja sitä suurin osa toisista naisista toivoo ja odottaa.

Lisäksi on syytä muistaa, että vaikkei mies sano rakastavansa niin kuten aiemmin on todettu, moni nainen löytää senkin tunnustuksen miehen teoista. Jos mies kohtelee toista naistansa kauniisti ja palaa pitkän aikaa silloin tällöin tämän luokse niin mitä naisen pitäisi siitä päätellä. Että nainen ei miehelle mitään merkitse? Nainen näkee tuollaisessa käytöksessä sen, että miehellä on tunteita vaikka niitä ei ehkä yleensä olekaan.
 
Niinalle
<Samaa voisin sanoa sinulle. Kummankin mies saattaisi <pettää, sinulla se vain on hiukan todennäköisempää kuin <minulla, onhan miehesi jo ennenkin sille tielle lähtenyt.

Päinvastoin, Niinaseni :)
Koska virheistäkin voi oppia ja kaikki suhteet ovat erilaisia.

Mutta minun epäonneani ennustaessasi, vältä tukehtumasta omaan paremmuuteesi.
 

Yhteistyössä