töissä ihminen joka tiuskii tosi inhottavasti päivittäin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työkiusattu?!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työkiusattu?!

Vieras
ollut kyseisessä päiväkodissa jo monta vuotta, minä ja toinen ollaan aloitettu vasta tänä syksynä.
tämän päivän esimerkki kun tulin töihin, niin siellä oli askarteluhommat käynnissä. tää "tiuskija" sitten tiuskas mulle, et "mee auttaan mattia tossa hommassa!!" okei, minä menin.. matin tehtävä oli pistellä sienen kuva irti, mut ei 2v oikein jaksanu keskittyä. kysyin sit lapselta, et jaksatko sä pistellä ja se vastas et en. tää yks sit töksäyttää et "no hae sakset sille ja leikkaa!!" hain ja tein alkua saksilla siihen et lapsen olis helpompi jatkaa, niin tää tiuskasee, et "anna sille ne sakset äläkä puolesta leikkaa!!" sanoin, et laitoin tän vaan alkuun!! ja alettii yhdessä leikkaan. siihenkin piti puuttua sit sanomalla et "auta nyt vähän, et sä noin voi sen antaa leikata!!" eli kääntelin sitä sientä sen mukaan mihin suuntaan lapsi oli leikkaamassa ja välillä ohjasin lapsen kättä oikeaan suuntaan.

sit oli mun vuoro tehdä välipalaa. jääkaapissa 4prk rahkaa ja 2prk kermaa. lapsia 7. laitoin purkin kermaa, purkin rahkaa ja pakkasesta mansikoita. sain huudot kun tein niin vähän, olis kaikki rahkat ja kermat pitäny laittaa, koska NIIN ON OLLUT TAPANA, et täditkin sit saa sitä. no, mullepa ei oltu tällasta kerrottu ja sanoin, et ei oo mitää järkee tehdä perjantaina hirveetä kasaa rahkaa happaneen!!!!! siitähän tää veti herneet nenään ja oli mun kimpussa viis kertaa enemmän. samaa tekee toisellekin hoitajalle. mä olen meidän pomolle tästä puhunut, mutta hänen kantansa oli et tää tyyppi on ollu niin kauan talossa, et voivoi, koittakaa sopeutua.

hiton hienoo kun vihdoin on työ mikä on just mulle ja tykkään, niin sit on työkaverina tollanen. mä pidän lapsia liikaa sylissä ja kaadan maidot laseihin liian aikasin ja olen laiska kun istun itse keinuun ja otan pienimpiä lapsia syliini, näyttää kuulema huonolta vanhemman silmään jos täti vaan keinuu. voi hemmetti mä olen täys tätä!

kiitos kun sain purkaa.. :)

Noita on melkein joka paikassa ja joskus toivoisin eläkeiän olevan paljon paljon alhaisempi. Sekin auttaisi jos nämä työn sankarit jäisivät kipeinä kotiin hoitamaan vaivojansa.

Kiitos kun sain minäkin sanoa sanasen.

:hug:

Minua kanssa pännii tuommoiset ihmiset hirveästi. Muistan vielä itse pentuna kun meillä oli tuommoisia hoitajia eikä ne lapsetkaan niistä tykänneet. Yksikin oli semmoinen negatiivinen äyskijä jokaiselle lapsellekin. Esim. lapsi tulee itkien hoitajan luo "mua sattuuuu..." niin hoitaja pistää oikein vittumaisella äänellä takaisin et "suako sattuuu-uuuuu" eikä lohduta eikä mitään. Hitto että oli rasittava akka :D.

Joka paikassa on yks tommonen. Myös meidän työpaikalla... :heart: Mää aina otan sitä hartioista kiinni ja sanon, että rauhotu hyvä ihminen nyt, kaikki on hienosti. Ei se sitte enää kehtaa kaakattaa ainakaan viiteen minuuttiin. :xmas:

Se on vaan niin että nää vanhat tahtoo tietää parhaiten ja uudet jutut eivät ole mitenkään tervetulleita ja hankalapa mitään on tehdä jos pomokin on jo saanut siitä tarpeekseen ja toteaa vaan että se on... joko kestätä tai sitten vaihdat paikkaa.

Eikä ne rahkat todellakaan kuulu henkilökunnalle, ette te kumminkaan maksa ruoasta maksua. Samaan törmäsin teekoossa kun olin tekemässä esimiesharjoitteluani, olin sitten keittiön lisäksi osastolla ja hoitajat verottelivat potilaiden pullia yms.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Joka paikassa on yks tommonen. Myös meidän työpaikalla... :heart: Mää aina otan sitä hartioista kiinni ja sanon, että rauhotu hyvä ihminen nyt, kaikki on hienosti. Ei se sitte enää kehtaa kaakattaa ainakaan viiteen minuuttiin. :xmas:

Kiitos vinkistä, jos uskallan, teen noin, luultavasti huomenna viimeistään klo11.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:

Kiitos vinkistä, jos uskallan, teen noin, luultavasti huomenna viimeistään klo11.

Joo se eka kerta on jännittävin. :D Et sää menetä mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:

Joo se eka kerta on jännittävin. :D Et sää menetä mitään.

Mutta jos olen sen ihmisen takana, en näe hänen ilmettään. ;)

Pakko kai tunnustaa, että olin alkuviikosta niin väsynyt, että sanoin aika isoon ääneen työpaikalla parista asiasta, joista olin sanonut aiemmin ihan nätisti. :ashamed:

täh missä noin hyvä hoitopaikka että tätejä enemmän kuin lapsia? siis 7 lasta ja se tiuskiva ja sinä ja vielä kolmas?

ja itse teette herkkuruoat eikä mitään keskuskeittiöpaskaa?

eipä tuossa nyt mitään kamalaa ollut, haluaa vaan pomottaa, mutta ei varsinaisesti kiusaa jos tasaisesti tiuskii kaikille.

Yksi mikä vahän auttaa noihin "periaatejuttuihin" on palaverit joissa lastentarhanopettajan kanssa keskustellaan tavotteista ja yleistä jutuista. Kukaan ei tykkää, jos lasten kuulleen "hypitään varpaille". Pyydä johtajalta, että järjestää teille keskusteluaikaa ryhmän aikuisten kesken.

Alkuperäinen kirjoittaja ihan pakko:
Alkuperäinen kirjoittaja työkiusattu?!:
no, mullepa ei oltu tällasta kerrottu ja sanoin, et ei oo mitää järkee tehdä perjantaina hirveetä kasaa rahkaa happaneen!!!!!

Tänään on torstai.... :whistle:

tarkoitin perjantaille ja viikonlopulle, kun huomiseks on varattu jugurtit joiden päiväys menee viikonloppuna.. sori..

ja nimimerkille huh: tänään oli lapsia sairaana ja meilläpäin kaikissa ryhmäperhepäiväkodeissa tehdään itse välipalat ja aamupalat.

Yhteistyössä