Töissä vai kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja flower
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

flower

Vieras
Eli onko täällä minkä ikäsiä lapsia teillä jotka olette kotona? Itellä edessä valinta, enkä tiedä kumman valitsen. Lapset 1 ja 3 vuotta. Kotona ollessa tuntuu et töihin olis kiva mennä,hermostun lasten kitinään, mut töissä tuskailen kuinka olis kiva olla kotona, jos esim on kaunis ilma niin voisi kotona ulkoilla tms. En siis tiedä mitä tekisin. Te jotka olette lasten kanssa kotona niin miksi? Yritän tällä nyt vaan selvittää omaa päätäni. Rahan tarvettakin tietysti olisi, muttei mikään pakko. Vaikeaa. Lapset niin pieniä et

Lapset 8v, 6.5v, 4.5v, 3.5v ja 3viikkoinen. Kotona tottakai. Ja siihen asti vähintään kunnes kuopus täyttää 3v. Ja miksi, koska mulle on tärkeää että lapsilla on kotona joku eikä tarvitse viettää kotona yksin aikaansa eikä maksella kalliita hoitomaksuja. Liekö myös kotoa tullutta, meidät vanhemmat on kotihoidettuja ja nautittiin siitä täysillä, halutaan suoda sama omille lapsillemme.

Töissä, lapset 2v9kk ja 4v5kk. Lapset aloittivat pk-ssa viime syksynä, kun kuopus oli 2v2kk ikäinen. Sen pienempää en olisi halunnut hoitoon laittaa.
Kotiäitiys koittaa taas elokuussa, kun jään äippälomalle :)

Jos olisin voinut valita, olisin jäänyt kotiin.

Olisiko sinulla mahdollisuutta tehdä esim. keikkahommia? Se voisi olla hyvä vaihtoehto. Pääsääntöisesti kotona, mutta sillon tällöin kävisi töissä...

Tällä hetkellä olen kotona, koska olen työttömänä, mutta jään tosin kohta äitiyslomalle.
Mulla toinen lapsi koulussa ja toinen eskarissa, heidän kanssa olin kotona, kunnes nuorin täytti sen kolme vuotta. Useita vuosia olin töissä sen jälkeen ja nyt tän uuden tulokkaan kanssa aion olla kotona kans sen kolme vuotta.
Kyllä niitä töitä ehdin tehdä sitten myöhemminkin, aivan varmasti! Mutta jos päättäisin mennä töihin, niin ei sieltä voi sitten noin vain jäädäkään kotiäidiksi, jos siltä alkaisi tuntumaan.

En tiedä oisko keikkatöitä. Ei ainakaan työkkärin sivulta oikein mitään löytyny. Ja tietty voisin soitella ja kysellä josko kunnan sijaislistalle vaikka pääsis. Mut periaatteessa mulla olis vielä 2 vuotta aikaa olla kotona ja niin haluisinkin. Mut...mut...

Yhteistyössä