Töistä irtisanoutuminen, apuja..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja calm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

calm

Vieras
olen koeajalla kamalassa työpaikassa ja sain uudentyöpaikan. olen tällähetkellä sairauslomalla kun ihan oikeastikin loukkasin itseni, minun ei tarvitsisi mennä enää kun vain irtisanoutumaan. pomo on todella mukava. nyt on kuitenkin niin että en pääse sinne ennenkun lauantaina jolloin pomo ei ole paikalla. voinko jättää hänelle kirjeen jossa on kirjallinen irtisanoutuminen ja sitten vaikka soittaa/laittaa viestiä asiasta maanantaina arkipäivänä. avaimen jättäisin samalla lauantaina kirjekuoreen.

vai voiko puhelimitse irtisanoutua? eikös se ole pakko tehdä kirjallisesti, onko s.posti kirjallinen?

olen koeajalla kamalassa työpaikassa ja sain uudentyöpaikan. olen tällähetkellä sairauslomalla kun ihan oikeastikin loukkasin itseni, minun ei tarvitsisi mennä enää kun vain irtisanoutumaan. pomo on todella mukava. nyt on kuitenkin niin että en pääse sinne ennenkun lauantaina jolloin pomo ei ole paikalla. voinko jättää hänelle kirjeen jossa on kirjallinen irtisanoutuminen ja sitten vaikka soittaa/laittaa viestiä asiasta maanantaina arkipäivänä. avaimen jättäisin samalla lauantaina kirjekuoreen.

vai voiko puhelimitse irtisanoutua? eikös se ole pakko tehdä kirjallisesti, onko s.posti kirjallinen?

Voithan vaikka soittaa ja kysyä pomolta, miten hoituu. Yleensä sähköposti riittää, mutta käytäntöjä on erilaisia.

Voit vain ilmoittaa pomolle esim. soittamalla, ettei työ ollutkaan sinulle sopivaa.

Mutta muista että koeajalla myös työntekijällä on irtisanomiseen sääntöjä. Et esim. voi ilmoittaa että lopetat työt koska saat toiselta työnantajalta parempaa palkkaa.

" Työsopimuksen purkaminen koeaikana

Tulosta Sähköposti

Koeajaksi tehty työsopimus voidaan päättää ilman irtisanomis- tai purkamisperusteita. Työsuhteen päättäminen koeaikana ei edellytä irtisanomisajan noudattamista. Työsuhde päättyy välittömästi samana päivänä, jolloin joko työnantaja tai työntekijä ilmoittaa käyttävänsä koeaikaehtoa työsuhteen päättämisperusteena.

Työsopimuksen osapuolilla ei ole oikeutta purkaa työsopimusta koeajan tarkoitukseen nähden epäasiallisin perustein. Epäasiallisena syynä on pidetty mm. aiheettomia sairausepäilyjä tai raskautta. Työntekijän puolelta epäasiallisena perusteena on pidetty työsopimuksen purkamista pelkästään sillä perusteella, että työntekijä sai uuden työnantajan palveluksesta sovittua paremman vastikkeen.

Sallittu työsopimuksen purkamisen syy koeaikana on esimerkiksi työntekijän henkilöön tai hänen työsuoritukseensa liittyvä sellainen syy, jonka vuoksi työntekijän työsuoritus ei vastaa työnantajan sille oikeutetusti asettamia edellytyksiä."

Uusimmat

Yhteistyössä