Töistä saa olla pois jos alle 10v. lapsi sairaana, mutta mitäs sitten kun lapsi on sen 10v?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huolissaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Huolissaan"

Vieras
Normaalisti tuon ikäinen lapsi varmaankin monella on sitte yksin kotona kun on kipeä, mutta meillä kyse lapsesta jolla on ollut syömishäiriö. Tuo on vielä melko tuore asia eikä tuntuisi hyvältä jättää tuon takia vielä yksin jos tulee kipeäksi. Lapsi ei vielä ole 10v, mutta parin kuukauden päästä on.

Lapsi vietti kevätlukukauden sairaalassa ja oli välillä syömättä, oli nenämahaletkussa. Sairaalasta on päässyt pois alkukesästä eli asia on vielä tuore. Lapsi toki syö nyt kuten pitää, mutta kyllä syömisestä huolehditaan varmasti paremmin kuin normaalisti tuon ikäisen kanssa.

Työnantaja voi myöntää palkatonta perhesyistä äkillisen tilanteen vuoksi. Eli vaihtoehdot ovat palkaton vapaa perhesyistä, käytät lomapäiviä, lapsi on yksin tai saatte apua sukulaisilta / ystäviltä.

Mä olen ollut niin vähän aikaa töissä, että ei lomapäiviä pahemmin ole vielä kertynyt. Eli se olisi sitten tuota palkatonta vapaata. Lapsen isän on ollut todella vaikeaa saada vapaata töistä eikä siellä ymmärretä, että molempien vanhempien pitää olla hoitopalavereissa yms. paikalla.

Erityishoitorahaa? Omaishoidontukea? jos siis enemmän sairastelee... vai puhutaanko nyt vaan perus flunssasta? Jos pieniä tauteja niin ottaisin itse saikkupäiviä..

Erityishoitorahaa? Omaishoidontukea? jos siis enemmän sairastelee... vai puhutaanko nyt vaan perus flunssasta? Jos pieniä tauteja niin ottaisin itse saikkupäiviä..

Ihan perusflunssaa tarkoitan. Lapsen isä on välillä töistä pois, että pääsevät polille käymään pidemmän matkan päähän. Itsellä ei ole autoa niin mun on vaikea tuota tehdä. Sitten perheneuvolan käyntejä, mutta nyt ainakin pari ensimmäistä käyntiä sattui mun vapaapäiville. Eikä sinne aina tarvitse mennä vanhempien vaan lapsi menee välillä yksin.

Yhteistyössä