Hae Anna.fi-sivustolta

Toistuva huono olo

Viestiketju osiossa 'Lastentaudit' , käynnistäjänä 9veen äiti, 05.01.2006.

1. 9veen äiti Vierailija

mistähän voisi johtua toistuva huonon olon tunne? Yleensä aina iltaisin kun on päässyt sänkyyn. Lapsi valittaa pahaa oloa (oksettava) eikä voi olla makuullaan. Istuu pytyllä, kakka ei tule mutta pissaa sitäkin enemmän. Tähän liittyy myös pientä päänsärkyä ja ahdistusta rinnassa.
    Vaiva on toistunut nyt joulupäivän illasta alkaen 4-5 iltana! Lopulta kun on niin väsynyt ettei enää silmät pysy auki, pystyy nukahtamaan.

2. :) Vierailija

Juoko paljon? Voi olla monia syitä.
    Kannattaa käyttää lääkärissä. Eka mikä mieleen tuli on diabetes.Mutta en ole lääkäri:)

3. 9veen äiti Vierailija

ei juo, pissaa vaan. Ei ole janon tunnetta. Läkäri on varattu jo eilen.

4. tyty Vierailija

Onko testattu onko jotain psyykkistä, kouluvaikeuksia tms? Harmittaako joku juttu? MInulla itselläni oli paha luulotauti nuorempana, joka alkoi oireilla siinä 9v. Oli pahimmillaan 10-11v. En saanut nukuttua ja illalla tuli aina huono/epämääräinen olo. Ei oksettanut kuitenkaan ei ollut ripulia tms. Joskus koksi mahaa/päätä tai sitten oli epämääräisiä rintakipuja. Luulin että vika on sydämessä koska silloin pelkäsin kauheasti sydänjuttuja. Olin myös ahdistunut. Myöhemmin tuli paniikkihäiriö, jonka kanssa pärjään kyllä nykyään jo melkoisen hyvin. Kannattaa kysellä lapselta tarkemmin.

5. alkuper. Vierailija

on käynyt sama mielessä mullakin. Tietääkseni ei kuitenkaan ole mitään murheita päällä ja aina on voitu ihan kaikki asiat puhua toistemma kanssa. 5-vuotiaana oireili kyllä kuumeella ja päänsäryllä kun oli ongelmia (avioero) mutta sen jälkeen elämä on ollut tasaista ja turvallista.

6. Kokemus Vierailija

Vatsa pitäisi saada toimimaan... maitohappobakteeritabut voisi auttaa.

Kun ei kakkaa niin kakasta joka makaa suolistossa alkaa imeytymään elimistöön sinne kuulumattomia aineita ja aiheuttaa huonoa oloa.

Näin minullakin käy. Silloin on todella etova, jopa oksettava olo. Mutta kun on saanut suolen tyhjäksi, olo helpottuu.

7. alkupr. Vierailija

lääkärin tutkimuksissa ei löytynyt mitään. Huono olo iltaisin jatkuu taas. Pissaa tulee koko ajan eikä nukkumisesta meinaa tulla mitään. Miten pitäisi toimia? Onko opettaja vai terv.hoitaja seuraavana järjestyksessä? Kohtahan tuo alkaa vaikuttaa jaksamiseen koulussa, jos ei saa kunnolla nukkua =( Jonkun verran lapsi on puhunut siitä, kuinka välitunnilla jotkut kiusaavat. Kyseessä on lähinnä ilmeisesti lällättely. Olen puhunut joskus open kanssa asiasta, mutta ilmeisesti asialle ei ole tehty tai voitu tehdä mitään. Henkilö t ovat eri luokalla. Näiden vuoksi jouduttiin lopettamaan 1 harrastus, koska lapseni tuli itkien kotiin tämän lällättelyn ja harrastuksessa tapahtuneen tönimisen ym vuoksi. Olen aika neuvoton. Auttakaa Ellit.

8. 5xmamma Vierailija

Yhteys kouluun ja jos ei opettaja puutu, rehtorin on puututtava. Kyllä kiusaaminen voi saada aikaan vaikka mitä oireita. Minusta kuulostaa siltä, että tustalla on pelkoa ja traumaa.
    Rohkeasti uudelleen yhteyttä ja vaadi selvittämään tilanne. Lapsesi osaa varmasti myös nimetä kiusaajat, joten ei pitäisi olla koululle liian suuri salapoliisitehtävä.
    VOIMIA:)

9. Äiti-ihminen Vierailija

Onko nukkuminen helpompaa pe ja la iltaisin? Eli silloin kun koulua ei ole seuraavana päivänä?

Tämä vahvistaisi ""koulupelkoa"".

Jos taas paha olo jatkuu viikot ympäriinsä, niin veisin kyllä uudelleen lääkärille.

Tuo pissan tuleminen koko ajan on minusta outoa. Otettiinhan häneltä virtsakoe kun kävitte lääkärissä?

10. ... Vierailija

...Niin kai tekivät kokeita lääkäri käynnillä??? Jos eivät niin takasi tutkimuksiin.

Itse lapsena ahdistuin vähäisestäkin kiusoittelusta ja lällättelystä, sellaisesta jota en todellakaan kiusaamisena edes pitänyt. Mutta silti jännitin ja reagoin kaikkeen vähänkin negatiiviseen masullani. Mahaani jopa tutkittiin, ku jatkuvasti kipristeli, ei tajuttu heti että jännittäminen tekee näitä fyysisiä oireita. (en myöntänyt tai tajunnut itsekkään pelkoa ja ahdistusta).

11. meillä myös Vierailija

Meillä oli myös kuvailemasia oireita 9-vuotiaalla pojalla todella kauan ja mitään ei löytynyt. Lisäksi valitti välistä kurkkukipua ja oli kuumeilua. Kaikista pahin olo oli nukkumaanmennessä.

Tutkin sitten nettiä ja itsellä vahvistui tunne, että kyseessä on sellainen juttu, että vatsaportin läppä on löystynyt ja mahahapot pääsee nousemaan väärään paikkaa.

Tilasin lääkärille ajan taas kerran ja kysyin voisiko johtua siitä. Saatiin poretabletit ja heti auttoi. Nyt voidaan oikein hyvin ja tabletitkin on jo poissa käytöstä.

12. Höpölöpö Vierailija

Tuo ei kyllä pidä paikkaansa että täydestä suolesta""liukenisi""elimistöön mitään.

13. Höpölöpö Vierailija

Saattaa olla refluksitauti. Meillä samanikäistä ja -oireista juoksutettiin lääkäreissä ennenkuin tajuttiin tutkia refluksitautina. Oikealla lääkityksellä ja hoidolla oireet pysyvät poissa.

14. mamma+3 Vierailija

siinä pahaolo,väsymys joskus pääkipu.ilmenee pvinen jölkeen jolloin ns.aktiivipäivä-vähän lepoa ja kentie normaalia huonommin syöty tai syöty normaalia enemmän makeaa.

15. alkuper. Vierailija

16. miisa33 Vierailija

masennus? en ole ajatellutkaan et masennusta voidaan diagnosoida noin "pienelle".kuinka se diagnoosi tehtiin?minkä alan lekuri?kuinka hoidetaan?selvisikö sulle mistä masennus johtuu?

mun poika 6v ja samanlaisia oireita..

17. alkuper. Vierailija

tehtiin lastenpsykiatrin toimesta. Käyntejä useita kertoja. Kun kävin lopuksi kuulemassa yhteenvedon, oireet kyllä oli aika selvät. Terapiaa hoidoksi. Meidän kohdalla masennus on useamman vuoden tulosta, johon liittyy mm. avioero ja muutakin elämän stressiä ja kiirettä.

18. tuskissaaaan Vierailija

Oon vast 13 tyttö,ja mulla on melkee joka päivä huono olo =((( en keksi enää mitää ja enkä muutenkaa kestä tätä enää :/ se häiritsee mun elämää suuresti! Mul on oksennuksen tuntuista,niin että melkeen tulee,mut ei kumminkaa tuu! :c mitä mun pitäis tehä? mikään ei auta! teen kohta itsarin… :'(

19. Mademoiselle Vierailija

Jos vaan pystyt juttelemaan vanhempiesi kanssa, kerro ihmeessä olostasi heille. Jos et, niin onko sinulla joku henkilö, jolle voit kertoa olostasi? Täältä voit saada apua anonyyminä Nuortennetti - MLL.

Jaksamisia, toivottavasti saat tukea, kun tämän enempää en voi täältä käsin auttaa.

20. tiinu124 Vierailija

Vaikka en oo aikuinen mut mun huono olo johtuu yleensä alhasista veren sokereista paitsi joskus en tiiä mistä se johtuu ja pahenee jos oon syönny

21. Koulukiusattu Vierailija

Minulla oli tällaista huonoa oloa lapsena (n. 6 vuotiaana ja uudelleen 10-13 vuotiaana). Oksetti, mutten kuitenkaan koskaan oksentanut.

Kävin lähes kaikissa mahdollisissa tutkimuksissa, mutta syytä ei vain löydetty. Jälkikäteen ajateltuna on selvää, että pahoinvointi oli psyykkistä, sillä minua kiusattiin rankasti koulussa. Lisäksi pelkäsin todella paljon oksentamista, mikä tietenkin lisäsi pahoinvointia.

22. pikkutonttu Vierailija

Minulla oli pienenä paljon uniongelmia ja pissavaivat iskivät aina nukkumaan mennessä. Minua kiusattiin pahasti koulussa koko ala-aste, mutta en osannut siitä kertoa vanhemmilleni, koska jollain lailla halusin kai suojella heitä siltä tiedolta, että olen niin surkimus, ettei kukaan halua leikkiä kanssani ja vain haukkuvat ja jättävät ulkopuolelle. Olin todella ahdistunut ja pahin ahdistus iski iltaisin nukkumaan mennessä. Lapsesi ei ehkä vain osaa kertoa kiusaamisen todellista luonnetta. Kannattaa puuttua asiaan välittömästi ja hakea apua esimerkiksi lasten psykologilta, joka voisi osata auttaa lastasi puhumaan ongelmistaan. Tuon ikäisenä on todella vaikeaa käsitellä kiusaamista, koska lapsi helposti luulee, että hänessä on oikeasti jotain vikaa, jonka takia kiusaus on oikeutettua. Minulla ainakin koko ala-asteen kestävään kiusaukseen saatiin stoppi vasta viitosluokalla, kun osasin kertoa asiasta vanhemmilleni.

23. ponilius Vierailija

minullakin on jatkuvasti pahaolo ja olen 12.v.
    Joskus on kuuma mutta kuumetta ei ole ja luulltavasti johtuu stressistä? lääkäriaika on huomenna.
    en tiedä mistä asia voisi johtua mutta kun luin näitä edellisiä kommentteja niin olisiko stressikin syynä? Minulla on yksi poika kenestä tykkään mutta yksi tuttavani sanoo että se puhuu musta pahaa mutta voi olla että tuttavani valehtelee koska itse tykkää samasta henkilöstä.. silti tulee paha olo..

24. Mage Vierailija

Eikä, hirveää;( vihaan kiusaajia jotka kiusaa niin paljon että pitää lopettaa harrastus;(

25. Jere Vierailija

vanhempani eivät usko jos on huono olo taino kyllä ne sillee uskoo mutta ku haluun mennä nuukkuu niitten sänkyy koska se on parempi niin ne ei anna :'(

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri