Toivoton tapausko ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mama

Vieras
Osaako teidän 9-11 vuotiaat lapset pitää huoneensa edes kutakuinkin siistinä. Siis että vievät likapyykin oma-aloitteisesti pyykkikoriin, roskat roskiin, kirjoituspöytä siinä kunnossa, että mahtuu läksyt tekemään jne.

Musta tuntuu että tuo meidän 11-v poika on ihan toivoton tapaus. Muuten ihana ja kiltti lapsi, liikunnallinen, mutta voi jee tuota sen huonetta ! Siivosin sen nyt taas kerran aamulla ja sieltä löytyi kyllä taas vaikka mitä, no ei nyt sentään ruokaa tms. mutta roskia kassillinen !

Millä ihmeellä mä saan hänet oppimaan. Meillä on muuten aina siistiä ja olen itse siisti ihminen ja järjestys pysyy yllä muualla, joten esimerkkiä en moiseen sotkuiluun ole antanut.

Neuvoja ?

Lopeta holhoaminen, ehkä sitten oppii. :D Itse olen joutunut 12 vuotiaasta pesemään ite pyykkini. Silloin, jos vaatteiden likaantuessa laitoin pyykkikoriin äiti pesi. Jos vein kolme koneellista pyykkiä yhdellä kertaa pesuhuoneeseen, jouduin ne itse peseen. Jossain vaiheessa äiti kyllästyi myös siihen, ettei astioita ei laittettu tiskikoneeseen. Hän alkoi sitten roudaan niitä meidän lasten pöydille, poissa silmistä. Jonkun ajan niitä jaksoi katella ja sitten oli pakko alkaa koneeseen laittaa. Vitsit oon ollut ihana.., nyt oon sitten tosi tarkka järjestyksestä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Huvitutti:
Lopeta holhoaminen, ehkä sitten oppii. :D Itse olen joutunut 12 vuotiaasta pesemään ite pyykkini. Silloin, jos vaatteiden likaantuessa laitoin pyykkikoriin äiti pesi. Jos vein kolme koneellista pyykkiä yhdellä kertaa pesuhuoneeseen, jouduin ne itse peseen. Jossain vaiheessa äiti kyllästyi myös siihen, ettei astioita ei laittettu tiskikoneeseen. Hän alkoi sitten roudaan niitä meidän lasten pöydille, poissa silmistä. Jonkun ajan niitä jaksoi katella ja sitten oli pakko alkaa koneeseen laittaa. Vitsit oon ollut ihana.., nyt oon sitten tosi tarkka järjestyksestä. =)

siivoan, koska onhan se jo epähygieenistä, niin en mielestäni holhoa todellakaan. Meillä on kolme vanhempaa lasta ja he kaikki ovat 13-14 vuotiaasta esim. pesseet omat pyykkinsä itse.

Mut ehkä tää on se meidän vaavi. :D

Alkuperäinen kirjoittaja caysa:
:laugh: Et ehkä saa.... mahdollisesti sit kun sillä on tyttöystävä jonka se haluaa tuoda kotiin....

Tähän minäkin toivoni laitan =)

Kaikilla enemmän tai vähemmän kaaos huoneessa. Siivoavat kyllä kun tarpeeksi komennan, mutta tavarat leviävät tuotapikaa takaisin lattialle.

Olin kuuntelemassa erästä lasten kasvatuksen luentoa, jossa luennoitsija sanoi, että lapset tarvitsevat kaaosta ympärilleen, siten heistä kehittyy luovia ja ajattelevia yksilöitä!

Joten jokainen saa pitää huoneensa sellaisena kuin haluaa (jouluksi yms sitten taas siivotaan), ovenhan voi aina laittaa kiinni kun sekasotku alkaa minua ahdistamaan...

Yhteistyössä