Tokaluokkalainen luulee saavansa päättää mitä tehdä koulussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kirsu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kirsu"

Vieras
Koulussa on nyt uimakoulua 4 kertaa,poika sitten edellisellä uimatunnilla hänen mukaansa meinasi hukkua eli meni veden alle ja joutui nielemään vettä..poika sitten pelästyi eikä enään osallistunut uimatunnille ja hänet passitettiin suihkuun.

Tänään olisi ollut taas uintia ja poika ei enää suostunut uimaan viimekerran tapahtumien takia.Opettaja sitten laittoi viestiä että seuraavaan kahteen kertaa poika ei enää osallistu vaan jää tekemään koululle 6 luokkalaisten kanssa tehtäviä (siis omia tehtäviä)

Tämä on ok,koska eihän opettajilla ole aikaa alkaa pelleilemään yhden oppilaan kanssa,eikä poika edes halua uimaan.

Olen niin pettynyt,poika ei osaa uida eikä viime kesänä suostunut edes veteen menemään,uimahalliinkaan ei halua.

Pitäiskö tästä antaa minkälaista sanktiota kun ei suostu koulussa tekemään niinkuin käsketään vaiko pitäiskö vähän ymmärtää että toinen pelästyi ja antaa hänen päättää siitä ettei uimaan halua,lähtökohtasestihan olen sitä mieltä että koulussa tehdään mitä vaan mitä käsketään vaikka ei olisi mieleinenkään juttu.

Kouluhan antoi jo rangaistuksen.
Itseäni vaan surettaisia lapseni puolesta, joka ei saa mahdollisuutta oppia uimataitoa. Mutta eihän sitä sinne väkisinkään voi raahat.

Niin en tiedä onko tuo rangaistus sinällään kun mielummin varmaan koululle jää.uimataito on tärkeä taito ja täytyy vissiin ensi kesänä kaikki temput kokeilla ja tehdä että poika oppisi uimaan ja HALUAA oppia.

enemmän olisin huolissaan pojan tulevasta uimataidosta kuin rangaistuksesta. eli elä missään nimessä pakota veteen vaan tutustutte sitten yhdessä rauhassa. eikä kannata odottaa kesää vaan kykää uimahallissa perheen kesken

Niin en tiedä onko tuo rangaistus sinällään kun mielummin varmaan koululle jää.uimataito on tärkeä taito ja täytyy vissiin ensi kesänä kaikki temput kokeilla ja tehdä että poika oppisi uimaan ja HALUAA oppia.

Miksi odottaa kesään? Mun mielestä sulla ei tämän ketjun perusteella ole kovin kannustava asenne. Olen pahoillani jos kommentti loukkaa, enhän tietysti voi tietää.

Ei varmasti ole kannustava asenne kun jotenkin nyt kyrsii toi että 2 luokkalainen luulee saavansa päättää asioista ja ei viestisi ole loukkaava.Niinkuin sanoin poika ei halua uimahalliinkaan ja aika mahdoton varmaan lähteä sinne 3 uimataidottoman lapsen kanssa.Mutta kiitoksia viesteistänne.

Yhteistyössä