Toppavaatteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jokos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jokos

Vieras
laitatteko lapselle jo toppavaatteet, jos on alle +5 astetta lämmintä?? Tää on kyllä niin hankalaa ku ei tiiä mitä lapselle päälle laittais.. ettei tulis liian kuuma tai sit vilu :whistle:

Minä en laittanut toppavaatetta 1.v tytölle...
Välikausihaalarin alle pitkäh body collegehuppari(paksu),puolipotkarit ja collegehousut,sit viel lisäsukat ja vuorettomat kengät.kypärämyssy+hattu +lapaset.Nyt kyl mietiyttää että onko kuitenkin liian vähän vaatetta :/ Päiväkodissa siis on.Toki mukana on villavaatetta myös jos tarvii alle lisätä.
Kun katsoin toisten vaatetusta,niin oli jo kevyttoppaa ja vuorellisia talvikenkiä.
Toivottavasti pieni nyt pärjää!Asteita on nyt 5.Ja kun vein niin oli 3

Missä päin suomea toppa- ja villavaatteiden käyttäjät asuvat?

Minä olen kyllä väärällä palstalla, kun tenava on jo 3 v mutta .. no, olen silti täällä kun on välillä kiva lukea pienemmistä taaperoista.

No, meillä ei 3 v vielä ole toppavaatteita, eikä villavaatteitakaan: MITÄ IHMETTÄ MINÄ PUEN HÄNELLE PÄÄLLE PAKKASELLA, JOS JO NYT PUEN VILLA- JA TOPPAVAATTEISIIN JA OLLAAN PLUS-ASTEISSA????

Ei ole edes kevyttoppaa, takin osalta kohtapuoliin kyllä harkitsen sen käyttöön ottoa. Pakkasilla sillä ei tarkene, on liian ohut siihen.

Meillä on syyshaalari, jonka alla on collariasu. Tai sitten vuorelliset housut + takki, alla on sitten pitkäh.pusero (ei kalsareita). Ohut puuvillapipo on. Hanskat laitoin tänään mukaan päiväkotiin.
Ja coretex-lenkkarit, koska varrellisia syyskenkiä ei löytynyt koossa 28. Iso jalka on.

Näillä pärjää kun täällä eteläsuomessa on vielä plussaa, ollaan kuitenkin sisämaassa eikä hki meren läheisyydessä.

Jos lapsi on kovin liikkuvainen niinkun meillä ni en aio laittaa toppapukua vielä alle +5 lämpötilassa varsinkaan jos ei ole lunta maassa. Meillä on N&N Easytec vk-haalari ja sinne alle laitan näin +10 paikkeillä pelkät sisävaatteet ( plus sukkahousut) ja sit kun kylmenee enempi, ni villapuku käyttöön. Toppapuvun otan käyttöön todennäkösesti kun lumi maassa ja ollaan pakkasen puolella. Eräs ystäväni sanoi kokemuksesta et vk-haalarilla pärjää vielä muutaman asteen pakkasessakin jos haalari kunnollinen ja alla asianmukainen vaatetus.

Yhteistyössä