Tosi fiksua ajella 6-vuotiaan lapsen kanssa huvikseen yöllä autolla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minni

Vieras
Eilen olin kaupungilla menossa ravintolaan, niin yksi tuttava pysähtyi siihen juttusille. Kello oli vähän vaille 23. Naisella oli mukana 6-vuotias poika. Juteltiin niitä näitä ja nainen iloisesti kertoo kuinka he ovat pojan kanssa ajelleet jo melkein pari tuntia kaupungilla. Minusta tuon ikäisten lasten kuuluu olla nukkumassa tuohon aikaan, eikä olla tsekkailemassa kaupungin yöelämää!

Minä muistan, kun olin tuon ikäinen ja isäni oli reissutyössä, niin joskus äidin kanssa viikonloppuiltana lähdettiin ajelulle ja nautin suunnattomasti. Ajeltiin, katseltiin ja juteltiin kaikkea.

Oho mun 6v ei kyllä kestäis autossa hereillä parin tunnin ajeluja enää ilta kuuden jälkeen ja nukkumassa on ollu jo monta tuntia klo 23 aikaan :o
No kuin tavallaan.

Mitä kamalaa siitä muka voi seurata, jos joskus vaihtelun vuoksi lähdetäänkin ajelulle, eikä laitetakaan kuusivuotiasta petiin jo iltayhdeksältä?

Ei elämän kuulu olla niin vakavaa ja aikataulutettua :)

onko se nyt ihan sama missä sen lapsen kanssa aikaa viettää,kuhan viettää. En ymmärrä käsitystä että pitää olla kotona illalla ettei lapsi vaan mee rikki.

Siis kamalaa :o
Härregaad, kai teit ilmoituksen krp:lle??

Ei mekään tuollaisia ajeluja harrasteta kuin ehkä pari kertaa vuodessa, mutta onhan se nyt JÄRKYTTÄVÄÄ 6-vuotiaalle valvoa silloin tällöin pidempään ja tehdä jotain erikoisempaa.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
onko se nyt ihan sama missä sen lapsen kanssa aikaa viettää,kuhan viettää. En ymmärrä käsitystä että pitää olla kotona illalla ettei lapsi vaan mee rikki.

No tollanen klo 23 on aika myöhäinen aika 6 vuotiaan olla ylipäänsä ollenkaan hereillä :/

Ihan ok olisikin jos tuo tapahtuisi vain joskus. Muutamia kertoja poika on ollut meillä hoidossa ja aina kun olen kysynyt, että "mitä olet puuhaillut?" niin vastaus on, että "ollaan äidin kanssa ajeltu". On toi minusta vähän outoa. Ja samainen poika saa aina katsella äitinsä kanssa myöhäisillan elokuvat ja paaaljon muuta.

kun lapset oli pieniä lähettii monesti ajelulle iltasella kun ei jaksettu sisälläkään keskenään pyöriä. Lapset tykkäs hirveesti ja nyt jo isompia ,niin monesti muistelevat ku oli kivaa ajella,kuunnella musiikkia ja jutella:) Ja näin äitinä se oli minun keino rentoutua. En hirveesti baareissa käynyt kun lapsilla ei hoitajaa ollut ni ajelulla kaikilla hyvä mieli ja rauhallista.

saahan sitä joskus vähn huvitella ja tehdä jotain normaalista poikkeavaa. jos 6v olisi nukkunut vaikka pitkät päikkärit eikä tuohon aikaan vielä väsyttänyt niin mikä siinä, en näe siinä mitään pahaa. ellei ole jotain humalaisia kyydissä kans yms holtitonta menoa ja jos lapsi olisi kaivannut nukkumaan omaan sänkyyn.

kyllä mäkin tykkäsin lapsena olla auton kyydissä ja varsinkin öisin, kun tultiin jostain pidemmältä reissulta ja ajettiin "kaupungin kautta" kotia

kun mies oli bussikuskina niin välillä tulin lapsen kanssa ajelemaan bussilla. täytyy myöntää, oli kivaa myös lapsella. ja kun kysyttiin tuleeko mukaan iskän työpaikalle niin vastaus oli kyllä...

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No tollanen klo 23 on aika myöhäinen aika 6 vuotiaan olla ylipäänsä ollenkaan hereillä :/

Miksi?

Alan olla aina vaan enemmän sitä mieltä että sulla on jotaki pahasti pielessä. Sun juttuja seuranneena aika kummaa tekstiä pienen lapsen vanhemmalta.
Olet kai kuullut edes puhuttavan vuorokausirytmistä?

valvotaan pitkälti yli 24 ja lapset on alle 6 vuotta. Eiköhän se ole jokaisen perheen oma asia moneen valvovat, jos seuraavana päivänä nukkuvat pitempään eikä tarvihe aikaseen heräillä. Hei te jotka täälä heti ootte muita arvostelemassa ni muistakaa sellai asia etttä jokaisella perheellä on omat tapansa ja kaikki perheet eivät onneksi elä kello kaulassa. Joissain perheissä panostetaan ihan siihen olennaiseen elikkäs että kaikilla on hyvä olo...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alan olla aina vaan enemmän sitä mieltä että sulla on jotaki pahasti pielessä. Sun juttuja seuranneena aika kummaa tekstiä pienen lapsen vanhemmalta.
Olet kai kuullut edes puhuttavan vuorokausirytmistä?

No kerro mulle miksi ihmeessä 6-vuotias ei saisi poiketa vuorokausirytmistä viikonloppuna tai lomalla, kun seuraavana aamuna ei tarvitse nousta?

Ei meillä pidetä tiukasti aikatauluista kiinni, kun ollaan vapaalla. Syödään kun nälättää, nukutaan kun nukuttaa...ja kaikilla on mukavaa :)

Kyllä meilläkin lapset saa valvoa joskus viikonloppusin pidempään, eikä niiden rytmit ole siihen kaatunut. Ihan hyvin voisin kuvitella lähteväni ajelulle noiden isompien kanssa illalla. Tuossa tunti sitten tosin aiheutti lievää sydämentykytystä kun nuo isommat (9v ja 11v) oli kadonnu johonkin. Ikinä eivät pihasta lähde ilmoittamatta ja yleensä edes jommallakummalla on puhelin mukana. Etsiskelin autolla ympäriinsä, mutta olivat sitten tulleet kotiin. Täällä kun vielä saattaa pyöriä vaikka mitä hörhöjä etenkin näin viikonloppusin.

Yhteistyössä