tosi surullinen tilanne, alkoholisti-isä ja lapsi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minävaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minävaan"

Vieras
Hei,

Mun ex-mies on alkoholisti, lapsensa edellisestä liitosta hänellä joka toinen vko. Taas on putket päällä, juo siis pojan siellä ollessa (8 vuotias). Pojan äidille olen ilmoittanut, tietää tilanteen, ei kuitenkaan hae lasta pois ja vie aina vaan uudestaan ja uudestaan vaikka tilanteen tietää. Säälittää niin tuo poika, en haluaisi puuttua mutta niin tekisi mieli soittaa lastensuojeluun yms. Eikö tuossa jo lapsen äitikin osallistu "rikokseen" kun lapsen moisessa kunnossa olevalle antaa ja tilanteen tietää. Lapsi hädissään koittaa valehdella ja suojella isänsä touhuja, sydäntä sattuu sen puolesta. Miten tämmöiseen voi puuttua vai puuttuisitteko lainkaan? Vaikee vaan jotenkin sulkee silmänsä vaikka mun ex-elämään molemmat kuuluukin.

just oliki uutisissa, että ihmiset ei puutu tarpeeks helposti vieraiden lapsen hätään.. eli kannattas varmaan tehä jonkinlainen ilmoitus, ettei pääse sattumaan mitään..

Tiedätkö onko se äijä kokoajan kännissä vai vaan esim. illalla? Nimittäin kannattaa soittaa sinne poliisi ja sossut silloin kun se on konttauskunnossa niin silloin se ei saa selitettyä asioita paremmin päin. Tuollainen on nimittäin tosi helppo selittää paremminpäin.

Älä työnnä nenääsi asioihin jotka eivät sinulle kuulu. Miksi ihmeessä jotkut naiset kuvittelevat omaavansa poliisin valtuudet mitä tulee muiden ihmisten asioihin ja se nenä on aina PAKKO työntää asioihin joista he kuvittelevat tietävänsä kaikki faktat ja kokevat olevansa jollain käsittämättömällä tavalla vastuussa?

Tee vaan ilmoitus. Kyse on lapsen parhaasta ja sillä lapsella ei ole kovin hyvä olla, jos isä juo. Jos lastensuojelu on sitä mieltä, että kaikki on ok, niin ainakin sä olet huolesi osoittanut.

Näin minäkin oon asian ajatellut. Tosiaan en haluais puuttua mutta tuntuu että pakko kun äiti ei näköjään tajua/välitä. Ja tosiaan konttauskuntoon itsensä vetää, soitin viime vkolla, poika vastas että iskä nukkuu. Kysyin onko juonut kaljaa niin suuttui oikein että ei varmasti ole. Koittaa raasu isäänsä suojella ja peitellä. Kauhea tilanne kaikenkaikkiaan.

Yhteistyössä