Tosi ystävä(kö)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tiina"

Vieras
Ystävyydestä. Olemme mieheni kanssa uurtaneet taloamme koko talven,tehdään mielestämme unelmiemme kotia.Ollaan tehty lähes yötä päivää ja se on meille todella tärkeä.
Talo on aika reilun kokoinen,tilava ja avara.Isot ikkunat,vaaleita materiaaleja.
Ystäväni mies on meillä töissä.Mies maksaa hälle hyvin. ystäväni mies tarviaa rahaa harrastukseensa.Pärjäisimme ilman tuota ystäväni miestäkin...
No mutta tuo ystävä on ollut minulle tärkeä,olen tuntenut hänet vuosia. Lapset ovat ystäviä yms..

Olen tukenut ystävääni hänen asioissaan,iloinnut kun on iloittavaa yms..
Olen huomannut että sitä mukaan kun talomme on valmiimpi niin ystävä on etäisempi.
No toinen hyvä ystäväni oli hänen kanssaan kahvilla. Ja oli tullut puhetta rakentamisesta ja talostamme. Tämä ystäväni oli todella negatiiviseen sävyyn haukkunut kaikkia ratkaisujamme talossamme,jopa että on liian valoisa yms.. vaikka hän itse tykkää myös valoisasta. No hän oli myös sanonut että ei koskaan voida maksaa sitä taloa oikeesti ja ei voida edes asua siinä pitkään.Liian iso pala meille muka.
No totuushan ei ole tuo,kaikki on laskettu tarkkaan.
Hän asuu tämän miehensä kanssa kaksiossa ja oli todennut että enemmin asuu kaksiossa kuin meidän talossamme...puhui myös miehestään joka on meillä töissä että mieheni saisi maksaa enemmän yms yms yms....Mieheni maksaa hänelle todella hyvin työhön nähden.

Tuli mieleen jotkut ylä-aste ajat. Luulin että ystävyyteen kuuluu iloita yhdessä,hän tietää miten tärkeä tuo talo on meille. Tämä toinen ystävä soitti minulle ja kertoi nämä,juuri siksi että tietää miten hyvänä ystävänä olen pitänyt tätä ystävääni(siis jonka mies on meillä töissä)
Hänellä oli suu loksahtanut auki kun oli tullut niin negatiivistä settiä...

Lähinnä mietin annanko olla tämän asian vai mitä?

en ehkä osaisi itsekään ottaa suoraan puheeksi. Jotenkin olisin noloa, myötähäpeää? mutta, todellakaan ei jatkusi ystävyys, ennenkuin tämä henkilö itse tajuaisi ottaa asian puheeksi.

Mä nostaisin kissan pöydälle. Kutsuisin ystävän kahville tms. ja kysyisin että mikä mättää ja että miksi haukkuu selän takana. Kysyisin myös hänen mieheltään, että onko hänenkin mielestään teidän maksamanne korvaus liian pieni. Ja tarjoaisin mahdollisuutta jäädä pois teidän hommistanne, jos katsoo korvauken tehdystä työstä liian pieneksi...Totuushan on se, että ystäväsi on kateellinen ja ehkä kettuuntunut miehensä jatkuvasta poissolosta (teidän rakennusprojektinne vuoksi). Jos et nosta kissaa pöydälle, niin tuo tapaus jää kaivamaan välejänne. Toisaalta kun kysyt asiasta suoraan ystävältäsi, niin hän saa kertoa oman totuutensa. Toinen ystäväsi on voinut värittää kertomustaan...

Tosi sääli. :( Inhottavaa juoruiluakin kaikin puolin...

Vaikea sanoa, että mitä tuossa tilanteessa tekisi, sillä se toinen kaveri on tosiaan voinut pikkaisen värittää kertomusta, ja tämä läheinen ystäväsi on varmaan saattanut osittain puhua ohi suunsa. Toisaalta, jos noi asiat ovat menneet juuri niinkuin kerrot, niin saattaisin itse tosiaan tarkemmin miettiä, että kannattaako tämän ystävän kanssa enää olla tekemisissä, ja sitten joko lopettaa yhteistyö siihen, tai sitten kun projekti on ohi.

Itse vaan muistan, kun kerran kävin ystävälläni, joka oli juuri maalannut seinänsä... Se väri oli mielestäni aivan kuvottava. Ei varmaan siis monen muun mielestä, mutta jostain syystä kuuluu minun vihaamieni sävyjen joukkoon. En nyt tietenkään sen kummemmin kommentoinut asiaa, sillä kyllähän minä nyt oikeasti tiedän, että ei kaikilla vaan ole sama maku, eikä siinä mitään. Hetki tämän jälkeen satuin kuitenkin tapaamaan yhden toisen tuttuni, joka kysyi miltä tällä ystävällämme oli näyttänyt... Asia, joka tietenkin heti ensimmäisenä tuli mieleeni oli se oksettava väri seinässä, ja se tosiaan pulpahti silloin suustani ulos yhtään asiaa kaunistelematta. En siinä hetkessä vaan osannut yhtään ajatella, kun se väri sai minussa tosiaan niin voimakkaan tunnevyöryn aikaiseksi. :D Olen ajatellut tuota hetkeä jälkikäteen, ja vasta sitten tajunnut, kuinka tyhmä saatoin ollakaan. Minua hävettää kovasti. :( En edes tiedä, onko tuo ystäväni saanut asiasta tietää, ja varmaan ei ole, mutta silti harmittaa, että olin noin tyhmä. Asia ei siis varmaan nyt ole ihan samanlainen kuin ap:n, kun ap:n tilanteeseen liittyy muutakin, mutta kuitenkin kaikennäköistä tuollaista hassua voi sattua... :/

Hm. maksatteko oikeasti palkkaa vai pimeästi silloin tällöin vähän rahaa, käyttäen ehkä hyväksi ystäväsi ja hänen miehensä huonoa rahatilannetta?

oletko varma, että itse olet oikea ystävä. se ei hyväksikäytä.

[QUOTE="www";23106534]Mä nostaisin kissan pöydälle. Kutsuisin ystävän kahville tms. ja kysyisin että mikä mättää ja että miksi haukkuu selän takana. Kysyisin myös hänen mieheltään, että onko hänenkin mielestään teidän maksamanne korvaus liian pieni. Ja tarjoaisin mahdollisuutta jäädä pois teidän hommistanne, jos katsoo korvauken tehdystä työstä liian pieneksi...Totuushan on se, että ystäväsi on kateellinen ja ehkä kettuuntunut miehensä jatkuvasta poissolosta (teidän rakennusprojektinne vuoksi). Jos et nosta kissaa pöydälle, niin tuo tapaus jää kaivamaan välejänne. Toisaalta kun kysyt asiasta suoraan ystävältäsi, niin hän saa kertoa oman totuutensa. Toinen ystäväsi on voinut värittää kertomustaan...[/QUOTE]

peesi!

Kaverisi on kateellinen, mutta ei itsekään tajua olevansa kateellinen. Tuo on just petollisinta kateutta, kun haukkuu muita omasta mielestään oikeutetusti, vaikka pohjimmainen syy on itseä jäytävä kateellisuus. Mä kiertäisin kaukaa kyseisen tyypin.

[QUOTE="vieras";23109532]Raha-asioita ja ystävyysuhteita ei pitäisi sotkea. Ystävän miehen palkkaaminenoli alunperinkin huono idea.[/QUOTE]

Mies itse pyysi että jos olisi jotain hommia hänelle kun hän haluaa extrarahaa harrastukseensa.Niin mieheni hyvää hyvyyttää keksi jotain hommia. Me ei edes juuri tarvittas tuota miestä.Hän onkin silloin tällöin ja saa ihan tuntipalkan joka menee verottajan kautta.
NO mutta se ei ollut pointti vaan tuon ystäväni ilkeään sävyyn puhuminen ja miksi edes pitää haukkua taloa joka ei ole valmis?
Jätin asian sikseen,joskus puhun hälle ja kun vastaavaa on ollut aikasemminkin.Monen suusta olen saanut kuulla että aina keksimällä keksii jotain negatiivistä meistä,onko ystävä sellainen ettei iloitse mukana kun jotain hyvää tapahtuu???

Yhteistyössä