Hae Anna.fi-sivustolta

Tositarinat ja uskomukset sekä Paranormaalit tapaukset, onko niissä yhteistä?

Viestiketju osiossa 'Elämänkatsomus' , käynnistäjänä valentino, 24.04.2007.

1. valentino Älä usko kaikkea mitä näe

Saadut tykkäykset:
    0
    Kerrompa tässä pienen, minulle sattuneen tapauksen, jonka olen kokenut ja tämä on vain yksi niistä: Oli kesän lämmin lauantai-iltapäivä ja päätin siistiä pienen varastorakennuksemme, kun sinne oli kertynyt -kuten jokainen tietää - tavaraa niin, että sekaan ei tahtonut mahtua. Varustauduin peräti kolmella 1/2 Lt;n olut tölkillä jotta ei jano yllättäisi. Kun astuin sisälle varastoon, niin otin ensimmäisen tölkin ja avasin sen ja muut kaksi asetin varaston lattialle muovikassissa. Kun hetken päästä siemaisin tölkistä ja siirsin sen hyllylle, -tyhjään kohtaan. Käännettyäni selkäni niin kuulin kun tölkki putosi hyllyltä ja kas kummaa, lattialla oli putoamiskohtaa kaksi kukkaruukkua sisäkkäin ja sisämmäinen juuri niin pieni, että tölkki putosi tähän väliin ja tyhjeni lähes kokonaa, tölkin pohjalle jäi olutta n. 2-3 cm. Vähän kummeksuin syytä tölkin putoamiseen. Otin tämänjälkeen lattialta muovikassin ja päätin laittaa ne kaksi muuta tölkkiä hyllylle. Mutta toinen purkeista oli saanut reijän kylkeen ja olutta oli vuotanut kassinpohjalle niin, että tölkkiin jäi 2-3 cm. olutta. join sen lopun pois ja viimeisen tölkin asetin hyllylle odottamaan saapuvaa janoa. Tässäkohtaa kyllä mietin miksi näin kävi, mutta laitoin sen sattuman tiliin enkä päätäni sen enempää sillä vaivannut.
    Kului jonkin aikaa kun "korkkasin" viimeisenkin tölkin ja siemaisuni jälkeen asetin sen hyllylle.
    Varmistuakseni, että tämä viimeinen tölkki pysyisi hyllyllä, asetin sen hyllyn keskikohdalle, nyt olin varma, että saisin nauttia tölkin sisällön kokonaisuudessaan. Toisin kuitenkin kävi. Käännettyäni tölkille selkäni, kuului ääni, joka muistutti ensimmäisen tölkin kohtalosta ja kun katsoin lattialla viruvia kukkaruukkuja, niin siellähän se tölkki lojui suu alaspäin. Napattuani tölkin pois ruukkujen välistä, oli sisällöstä jäljellä 2-3 cm;ä.
    Nyt mietin tätä asiaa tarkemmin, sattumaa se ei missään tapauksessa ollut. Kun vaimoni kuuli asiasta, niin hänelle "leikkasi" heti. Vaimoni sanoi nuoremman tyttäremme tulevan käymään kotona ja kun tytär ei sietänyt alkoholia,oli asia selvä. Joku vain tahtoi, että en juopunut oluesta.
    Tämä oli yksi monista tapauksista joita kohdallani on sattunut pitkän elämäni varrella.
    Myöskin tuo keuhkojeni nopea paraneminen monien vuosien jälkeen on sellainen asia, jonka panen "ihmeiden" piikkiin. En voi kuvitella, että keuhkojeni tilavuudessa (Se on keuhkojen laajeneminen "kimmoisuus", tavallaan yht´äkkiä paranisi "hokkus pokkus" periaatteella) tapahtuisi näinkin nopea muutos. Tuntuu kuin minulla olisi jonkinlainen hyväntahtoinen suojelija, se tulee viimeistään selväksi jos tästä kilpirauhas jutusta selviän.

Tässä oli pieni vähäpätöinen asia, kuitenkin kun näitä pieniä "sattumia" muistelee, niin tuo hyväntekijäni on hyväntahtoinen ja vähän ilkikurinen. Nämä tapaukset, joita minulle on sattunut, ovat ns. käsinkosketeltavia. Jos kuulen jotain tai näen jotain, pistän ne yleensä omanpään kontolle, koska näitä sattuu aivotoiminnassa. Kun tapauksesta jää jälki, joka on käsinkosketeltavissa, niin silloin asia on toisin.
    Tiedän, että tällaisia ei kaikille tapahdu. Kuitenkin kun minä yleensä kyseenalaistan paljon asioita, niin nämä sattuneet tapaukset kyllä pistävät miettimään.

No niin hyvät kanssaveljeni ja -siskoni. Mitä mieltä olette, onko tämä Jumalan aikaansaamaa vai onko tämä sitten jonkin muun vastaavan "henkiolennon" työtä. Oma mielipiteeni on, että on olemassa ns. toinen taso. Mitä se sitten onkaan, on meille tuntematon asia.
    Aikanaan kun Raamattu syntyi, niin tiedämmehän sen, että "Jumala" ilmestyi ns. Opetuslapsille, jotka sitten panivat asioita muistiin. Kun silloinen aika oli sitä mitä se oli, niin ymmärretään hyvin, miten taikauskoisesti ihmiset ottivat asiat, joita heidän aivonsa eivät sulattaneet.
    Olemme yhdessä teidän - hyvät palstalaiset - käsitelleet Jumaluutta ja sen olemassa oloa tai toisinpäin, olemassaolemattomuutta. Kuitenkin on ns. Paranormaalit tapaukset monille tuttuja, onko näissä kaikissa yhtäläisyyksiä? Liittyvätkö nämä Paranormaalit tapahtumat Uskoon ja onko raamattu vain kiehtova kirja tarinoista, jotka voidaan yhdistää Paranormaaliin tapahtumiin. Onko sitten asia niin, että vain ne ihmiset, jotka eivät ole niitä tosiuskovia, näkevät ja kokevat näitä Paranormaaleja tapahtumia. Ehkä myös Kristitty ihminen kokee Paranormaaleja juttuja, mutta laittaaa ne Jumaluuden piikkiin?

Paljon toin asioita esille, mutta mitä mieltä olette tästä "henkimaailman asiasta" Sinä Oikea Aatami, (Aito Ateisti) mitä olet mieltä näistä oudoista tapahtumista ja onko sinulle näitä sattunut ja jos ei ole, niin miksihän ei?
    Myös Arto Tuunala, vastakkaisen ryhmittymän vankka kannattaja, mitä olet mieltä?
    Myös muidenkin mielipiteet olisi kiva kuulla.
    Pitkä tuli jutusta, mutta koettakaa kestää!

2. Maagikko Vierailija

Parikymmentä vuotta sitten oltiin Lontoossa porukalla ja nautittiin eväät, jonkun katetraalin seinustalla, laiskana en lähtenyt limpsatölkkiä viemään roskikseen. Se olisi ensin pitänyt etsiä.
    Ruttasin tölkin ja laitoin sen tiiviisti rännin ja seinän väliin. Niin me poistuimme paikalta. Käveltyämme n 5m tämä samainen tölkki lensi osuen selkääni.
    No nöyränä nostin sen ja vein roskiin.
    Naurettiin että kirkon haltia ei halunnut roskia asuntonsa ympärille.
    Ja tämä on totinen tosi.
    Olkot ateistit tai uskovaiset selityksineen mitä mieltä tahansa. Niin mielelläni luen heidän mielipiteensä.

3. valentino Älä usko kaikkea mitä näe

Saadut tykkäykset:
    0
    On varmaa, että monelle ihmiselle tapahtuu näitä samantapaisia juttuja. Kun yleensä tällaiset ihmiset luetaan hullujen kirjaan kuuluvaksi, niin eivät tohdi kertoa näistä asioista. Miksi sitten miljardit ihmiset julistavat totuutta, joka tapahtumana on kaukainen illuusio, näitä varten on luotu temppeleitä jossa rukoillaan oman henkilökohtaisen edun saamiseksi. Miksi pelätään kertoa tapahtumista, jotka ovat tässä ja nyt? Kun tuntemattomia asioita käsitellään, niin useimmiten puhutaan - siis nyky yhteiskunnassa - sattuvista näkö-/kuuloharhoista ja jos intät tarpeeksi kauan, niin piipaa auto on hyvin lähellä.
    Uskon tarinaasi, sillä se on looginen. Et ehkä kuitenkaan ottanut sitä sillä hetkellä todeksi, niin, että olisit miettinyt koko tapahtumaan liittyvää, syvempää tarkoitusta. Onko sinulle tapahtunut ennenkin vastaavaa? Vai oliko tämä yksi yksittäinen tapaus ja voihan olla, että vastaisuudessa näitä tulet saamaan enemmänkin, mene ja tiedä.

Paranormaalit tapaukset ovat vastakkaiset Kristinuskon kanssa. Kristinuskossa on kysymys samantapaisesta tapahtumasta kuin näillä paranormaaleillakin tapahtumilla on, ero on siinä, että Kristinuskossa palvotaan ja odotetaan ja rukoillaan oman henkilökohtaisen edun saamiseksi ulkopuolelta. Paranormaalit ilmiöt ovat ja ne vaan tulevat - mielestäni - ohjausta ihmisen suunnan ohjaamiseksi oikeaan suuntaan. Mitään synninpäästöä ei tarvita kunhan tiesi on oikea.
    Kristityn ja ohjausta muualta saaneen ihmisen välinen kuilu on syvä. Mielestäni nämä jotka saavat "ohjausta" "taustavoimilta" ovat niitä, jotka - valitettavasti hyvät kristityt - joilla on se "toinen valtakunta" edessään. Tämä on totinen tosi! :) vahvistaa Valentino. Vai mitä tähän sanoo Oikea Aatami?

4. valentino Älä usko kaikkea mitä näe

Saadut tykkäykset:
    0

On varmaa, että monelle ihmiselle tapahtuu näitä samantapaisia juttuja. Kun yleensä tällaiset ihmiset luetaan hullujen kirjaan kuuluvaksi, niin eivät tohdi kertoa näistä asioista.

Näinköhän minäkin jouduin "mustalle listalle" kun yksikään ei vastannut kirjoitukseeni. Hyvät ihmiset, ei teidän tarvitse pelätä, sillä jos näistä paranormaaleista asioista vaijetaan, niin vaijettakoon myös tuhansia vuosia sitten kootuista teoksista, sillä minun juttuni ovat tästä ajasta, mutta miten on laita Raamatun kirjoitusten.
    Jos on olemassa näkymätön Jumala, niin miksi ei olisi myös olemassa tapahtumia tässä ajassa?
    Niistä tapahtumista jotka olen jossakin vaiheessa kirjoittanutkin joitakin, on osalla todistajia jopa ulkopuolisiakin. Joten en huuhaata harjoita.
    Toisaalta taas jotkut ihmiset ovat ihmeellisesti kaikonneet, kun ovat sairaudestani kuulleet, mutta paljon on niitäkin, jotka pystyvät keskustelemaan kanssani aivan kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan. Kunnia ja kiitokseni näille ihmisille.

5. valentino Älä usko kaikkea mitä näe

Saadut tykkäykset:
    0

6. hilda. Henkinen johdannainen

Saadut tykkäykset:
    0
    On näitä "paranormaaleja" ilmioitä varmaan sattunut varmaan itse kullekin, minullekin – ovat esim. seinät puhuneet ja lompakot kadonneet tyhjiin. Erotuksena vain se, että näille on löytynyt loppujen lopuksi aina varsin maallinen selitys.

Ihmisillä on tapana "täyttää" tapahtumien aukkokohtia itse edes sitä tiedostamatta. Maagikon tölkki ei kenties ollutkaan ihan niin tiiviisti paikallaan, eikä hän itse ollutkaan kenties päässyt niin kovin pitkälle ennen kuin selkään posahti: purkki on laajentunut ihan itsekseen ja edelleen fysiikan lakien mukaan singahtanut paikoiltaan aika vauhdilla. Samoin itse sanot, että vaja oli täynnä kamaa: olet ehkä kääntyessäsi potkaissut rimaa, joka tönäisi sahaa, joka tutaisi tennispalloa, joka huitaisi painepesuria, joka tönäisi hyllyä, jolta sitten tölkkisi putosi. Sen tarkemmin lavastusta tuntematta en sulkisi pois edes seinälautojen väli operoivaa naapurin kersaa - vaimosi lähettämänä, kenties :)

7. merja06. Vierailija

Minulle ei ole tapahtunut mitään sellaista, että olisi pakko uskoa jonkun paranormaalin ilmiön olevan tapahtuman takana. Mutta tämä ei toki tarkoita, etteivät yliluonnolliset asiat ole minusta mahdollisia. Se, mitä minä havaitsen ja ajattelen, ei ole totuuden mittapuu. Suhtaudun kuitenkin suurella epäilyllä kaikkiin henkimaailman kertomuksiin, toiset kun tuntuvat luottavan kaikenmaailman enkeleihin enemmän kuin omiin aisteihinsa ja ajattelukykyynsä. Toisaalta olisi tosi riemastuttavaa itse olla osallisena jossakin tapahtumassa, johon en näkisi mitään järjellistä selitystä. Jos vaikka heräisin siihen, kun sanomalehti olisi leijaillut postilaatikosta viereeni.

Minulla on ystävä, jonka jalat maassa järkeä kunniotan suuresti. Silti hän näkee ja vaistoaa sellaisia asioita, jotka ovat minusta täysin käsittämättömiä. Tuntee energiakenttiä ja vaistoaa henkiä ympärillään. Ja puhuu niistä kuin ne olisivat täysin tavallisia asioita. Kaiken lisäksi hän on joskus avannut minun shakrojani (joista en juuri perusta) ja saanut oloni oikein mukavaksi tapaamistemme jälkeen. Kun vaikutus on ollut hyvä, niin minulle on täysin sama, onko takana ne shakrat vai joku muu.

8. valentino Älä usko kaikkea mitä näe

Saadut tykkäykset:
    0
    "ovat esim. seinät puhuneet ja lompakot kadonneet tyhjiin. Erotuksena vain se, että näille on löytynyt loppujen lopuksi aina varsin maallinen selitys."

Ymmärrän hyvin niitä ihmisiä, joiden elämä soluu arkisissa askareissa ja joille tärkein on Jumalan sana ja Jumalan teot. Kuten olen ennenkin kirjoittanut. Olen hyvin asioita kyseenalaistava henkilö ja jokaisessa tapauksessa joka kohdalleni on sattunut, olen "puinut" tapahtuman hyvin tarkkaan. Tässä olut tölkki tapauksessakin, kun asetin viimeisen tölkin hyllylle, niin katsoin, että jos se putoaa, niin kyseessä ei ole myöskään sattuma. Tämä hylly oli hyvin vankkaa tekoa ja kiinteä toisekseen jos tölkki olisi kaatunut, niin sekin olisi ollut -ei minusta riippuva tapahtuma. Ymmärrän myöskin, että ne henkilöt, joille elämän varrella ei tapahdu mitään erikoista, eivät myöskään näitä asioita tajua.
    Sitten toisekseen, kun ajattelee miten moni täällä maanpäällä kuvittelee Paratiisin olemassa oloa, edes sitä kyseenalaistamatta, heidän perustelunsa on hyvin kaukaisuudesta otettu ja ilman mitään todisteita.
    Nuo sinun mainitsemasi "ihmeet" "seinien puhumiset lompakon tyhjenemiset"ovat loogista tapahtumaa, eivät sovi paranormaaliin tapahtumiin. Kait sen itsekin tajusit?! Toisaalta maagikon tapaus voitaisiin tulkita niinkuin sanoit, mutta ota huomioon missä se purkki sijaitsi ja tuskin se lentää niinkauas, eli lähes vaakasuorassa viisimetriä, myös kitka purkin ja rännin pinnalla tuskin on kovin pieni ja miksi ränni yht´äkkiä saisi sellaisen voiman aikaan, ellei sitten ole ihme kysymyksessä, eikö niin?

Loppujen lopuksi tiedän itse mitä minulle on tapahtunut ja niistä olen kirjoittanut toivosssa, että joillakin muillakin olisi vastaavia tapahtumia. Tosiasia on se, että useinkin joutuu pilkankohteeksi kun näistä keskustelee, mutta jumalista maanpäällä kerrotaan estoitta ja jotkut nekin kyseenalaistaa, itse en vo sitäkään tyrmätä, sillä minulla ei ole päteviä todisteita jumalien olemassa olosta. Voin kuitenkin ne mielessäni kyseenalaistaa, niinkauan kunnes toisin todistetaan.

9. valentino Älä usko kaikkea mitä näe

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen, kuten Hildallekkin kirjoitin, hyvin paljon asioita kyseenalaistava henkilö, mutta on sellaisia asioita, joita yksinkertaisesti ei voi painaa villaiselle. Olen joskus aijemmin kirjoittanut ns. käsilaukusta, jonka pinnalta vuosi vedentapaista ainetta, joka siitä valui lattialle ja tämän aineen silminnähtävästi korkeamalla kuin veden. Lisäksi tapahtuma sattui meillä vieraana olleelle rouvashenkilölle, hänen nostaessaan laukun lattialta hän järkyttyi syvästi tapahtumasta (Olin itse hänen vieressään tämän tapahduttua ja näin kaiken hyvin selvästi) Pyyhin itse tämän aineen lattialta talouspyyhkeillä. Myöhemmin soitin myös VTT:lle (Valtion tieteellinen tutkimuslaitos) kysäisin että voivatko he saada selville talouspyykeestä, jos siinä on vieraita aineita. Vastaus oli "kyllä" mutta sanoi samaan syssyyn, että hinta tutkimuksesta on 1000€. Jätin asian silleen.

Minulla on keuhkoastma sekä keuhko ahtautuma. Astma saattaa joskus jopa hellittää lähes kokonaisuudessan, varsinkin jos se on allergiapitoinen minulla on rasitus astma, joka on ja pysyy, mutta keuhko ahtautuma on sellainen ilmiö, että se tuhoaa keuhkot pikkuhiljalleen. Spiriva on aine joka hidastaa tätä prosessia. Minulla on ollut viisi keuhkokuume tapahtumaa vajaan vuoden sisällä ja viimeinen oli helmikuun lopulla jolloin makasin sairaalassa kaksiviikkoa, ensimmäinen viikko kului 39 -40 ast. vallassa. Kävin loppuvaiheessa viikonloppulomalla kotona. Oli lauantai päivä, kun makasin sohvalla kotona ja katselin telkkua. (Lauantai aamuulla lähtiessäni sairaalasta, olotilani oli poikkeuksellisen huono keuhkojeni kannalta, liikuin kuin satavuotias muumio, henkitys oli vaikeaa.) yht´äkkiä huomasin jotain outoa, tunsin miten helppoa oli hengittää. Keuhkoisssani oli tapahtunut jotain merkillistä. Päätin tarkistaa asian Peh -mittarilla ja todentotta, puhalluskoe näytti keuhkojeni tilavuudeksi n. 4,5 lt kun se oli vielä aamuulla n. 3,00lt (2,80 on raja, sen alle tilanne on sellainen, että potilas ei pysty itse liikkumaan). Vaimonikin sanoi, että henkityksesi ei enään "vingu" myöskin hän näki, että olin kuin toinen ihminen, mitä tulee aamuulliseen kuntooni.
    Kerroin lääkäreilleni mitä oli tapahtunut, mutta näin, että he eivät oikein uskoneet, kysyessäni tätä heiltä, he vastasivat, (kaksi mieslääkäriä) että ilmeisesti keuhkoissa oleva Bakteeri olisi poistunut ja nuori naislääkäri epäili keuhko lihaksessa olleen nestettä joka sitten poistui.
    Päätin että otan yhteyttä erääseen keuhkotauteihin perehtyneeseen naislääkäriin, kun saan tietooni missä hän tällähetkellä liikkuu. Hän nimittäin taitaa kierellä maakunnissa luennoimassa keuhkoista ja keuhkosairauksista.

Nämä asiat ovat sellaisia, että niistä kertominen on mahdollista vain anonyymina. Olen kuitenkin kertonut näistä ihmisille, jotka ovat laajakatseisia ja pitävät minua täysijärkisenä. Myöskin jos ihminen on kapea-alainen ajattelutavaltaan, on hänen vaikea mieltää ja ymmärtää näitä asioita. myös mielikuvituksettoman ihmisen laita on samoin. Laajan elämänkokemuksen omaavat ihmiset ovat niitä, jotka kuuntelevat ensin, ennekuin tyrmäävät.
    En yhtään ihmettele jos palstalaisetkin salaavat näitä, pelkona joutua sekopään kirjoihin. Minä en siitä piittaa, sillä tosiasiat ovat tosiasioita, eivätkä ne muuksi muutu. kiitps kuitenkin kun ymmärsit, että pilkkanut. ;-)

10. hilda. Henkinen johdannainen

Saadut tykkäykset:
    0
    Se, ettet ole itse keksinyt selitystä, ei tarkoita sitä ettei sellaista voisi olla.

Ilman aikakonetta ja mahdollisuutta havainnoida ympäristöä tarkkaan minun on turhaa lähteä arvelemaan, miksi ja miten tölkkisi putosi ja mistä vesi ilmestyi. Varsinkin kun odottamattomiin tilanteisiin on usein odottamaton syy, ei tarkkakaan kertomuksesi auta asiaa.

Keksitkö muuten itse, miksi seinä puhui? Kyseessä oli sähkötön mökki ja lähin naapuri usean sadan metrin päässä. Paikalla vain minä ja ystäväni, teinejä molemmat. Arvaa pelottiko - jos olisimme lähteneet heti hanikkaan, luulisimme vieläkin kummituksia olevan olemassa.

Lompakon "katoaminen" oli esimerkki siitä, kuinka ihmiset täydentävät muistojaan. Olin valmis vannomaan nähneeni ystäväni lompakon hänen kädessään aiemmin illalla, kun hän yhtäkkiä ei sitä löytänytkään. Seuraavana päivänä se kuitenkin löytyi kotipöydältä, eli en mitenkään ole voinut nähdä sitä. Ystäväni oli aivan varma pidelleensä sitä kädessään... eikä alkoholilla ollut osuutta asiaan. Lompakon olisi kuulunut olla mukana, joten me oletimme että se myös oli, vaikka oikeasti hän oli kaivanut rahoja taskuistaan.

Tämä ei ole mikään poikkeustapaus emmekä me erityisen tyhmiä, vaan tällaista tapahtuu jatkuvasti. Muutaman tutkimuksen aiheesta saat esiin scholar.google.comista esim. hakusanoilla "false memories" ja "fill". Tämä pätee myös tarinankerronnassa, sekä tahallaan että tiedostamatta, ja siksi ajan kuluessa nämä "ihme"tarinat vahvistuvat ja muuttuvat kertojallensakin varmemmiksi.

11. Valentino
    Soitappas amerikkalaiselle huijareiden paljastajalle James Randille ja kysyt ,tapahtuuko maailmassa ihmeitä?

12. :mur Vierailija

HIlda, olisi mukavaa jos kertoisit tarkemmin tuosta puhuvasta seinästä.

13. valentino Älä usko kaikkea mitä näe

Saadut tykkäykset:
    0
    Se, ettet ole itse keksinyt selitystä, ei tarkoita sitä ettei sellaista voisi olla.

Ilman aikakonetta ja mahdollisuutta havainnoida ympäristöä tarkkaan minun on turhaa lähteä arvelemaan, miksi ja miten tölkkisi putosi ja mistä vesi ilmestyi. Varsinkin kun odottamattomiin tilanteisiin on usein odottamaton syy, ei tarkkakaan kertomuksesi auta asiaa.

Ei tarvitse tarkkaa kertomusta, kunhan keksit sen, miten kuivassa tilassa, jossa vesikin on hanan takana ja hanaan n. neljä metriä, voi vesi tulla laukun sivuun, josta se valui lattialle. Tätä ilmiötä olemme perheeni ja tuttavamme kanssa käyneet läpi ja mitään järjellistä syytä emme ole keksineet. Tuskimpa kukaan muukaan siihen pystyy sanomaan mitään järjellistä syytä.

Kerrompa pienen ja vaatimattoman sattuman konserttimatkan aikana tapahtuneesta "ihmeestä", Tsekki ja Sovakian matkalla.
    Olimme kuoron kanssa saapuneet Tsekin maahan ja majoittuneet hotelliin, kun yritin hakea kampaa, saadakseni hiukseni järjestykseen. Eipä kampaa löytynyt ja huomasin myös, että eipä tullut mukaankaan kuin tuo yksi pieni sininen kampa, jonka olin kadottanut. Onnekseni kämppikseltäni sain lainaksi kamman. Tilanne oli pelastettu siltäosin.
    Kului neljä päivää, olimme siirtyneet Slovakian puolelle ja hotelliin saavuttuamme majoituimme ja illalla kokoonnuimme palaveriin sekä vietimme iltaa yhteiselon merkeissä. Keskiyön maissa siirryin hotellihuoneeseen (Olen ilta uninen) jossa sitten päätin täyttää majoitus kaavakkeen, joka piti seuraavana päivänä toimittaa hotellin respaan. Istuin sängyn laidalla pienen yöpöydän äärellä ja täytin paperin. Aukaisin telkkarin ja katselin hetken mitä sieltä tulisi. No eipähän sieltä mitään järjellistä tullut, niinpä ajattelin panna täyttämäni paperin yöpöydän laatikkoon odottamaan aamua. Mutta kas kummaa! Yöpöydälläni oli se kaavake, kynä, lompakkoni, pieni vesilasi ja jostain ilmestynyt pieni sininen kampa. Lausin: "Mistä hel......ä sitten tulitkaan, niin kiitos kuiteskin!". No kun olin tottunut tällaisiin yllätyksiin, niin en siitä yöunia menettänyt: (Huom! olin muuten täysin vesiselvä, joten ei olllut alkoholilla mitään asiaa tapahtumaan).

Myös spiritismiä olen pelannut, mutta siihen sanon: Älkää sitä kokeilko, se on sellaista, mihin ei pidä sekaantua, joskin kaikille ei spiritismikään onnistu, mutta kuitenkin kannattaa pitäytyä siitä.

Olen miettinyt, miksi suurin osa kansasta uskoo Raamatun ihmeisiin ja silloisten ihmisten kertomuksia esimerkiksi veden muuttamisesta viiniksi jne. Mutta nyt nykyaikana ei siis mitään tällaista voi yksinkertaisesti sattua, eikö tässä ole ilmeinen ristiriita? Jo yksin tuo keuhkojeni huomattava ja hyvin nopea parantuminen sairaudesta, josta lääkärit kautta maaailman vakuuttavat, että keuhko ahtautumaan ei ole parannusta, vaan hidas tukehtuminen, jota kuitenkin voidaan hidastaa lääkkeeen avulla. (Spiriva 18 microg).

Eräs tuttavani joka on ammatiltaan kampaaja parturi sekä homeopaatti =vyöhykeparantaja ja tutustunut hyvin paljon tähän ihmisen mystilliseen puoleen, kysyi minulta, oletko kiittänyt parantumisestasi sen aikaansaajaa. Vastasin, että jospa tietäisin ketä, niin kiittäisin kyllä.

Niinpä Hilda, selitäppä miten vesi voi siirtyä suljetun hanan takaa neljänmetrin päähän laukun kylkeen, niin ettei sitä huomaa. Paikka oli muuten rivitalohuoneisto ja niin uusi, että kattokaan ei voinut vielä vuotaa. :)

14. valentino Älä usko kaikkea mitä näe

Saadut tykkäykset:
    0
    Olisipa mielenkiintoista kuulla ko. herran mietteitä ihmeistä. Pidän nimittäin ihmeenä ainoastaan sellaista tapahtumaa, josta jää todisteita tai jossa on todistaja läsnä. Oletko niminm."Ihmeet heh,hehe heh.!" uskovainen ihminen? Uskotko Jumalaan, jota kukaan ei vielä ole tuonut selkeästi esille. Jos et ole uskova, niin uskotko mihinkään?

15. valentino Älä usko kaikkea mitä näe

Saadut tykkäykset:
    0
    Tänään, 08:59
    valentino
    Siis tällainen otsikko piti olla: Vastaus Hildalle Eilen, 15:32
    hilda.

16. valentino Älä usko kaikkea mitä näe

Saadut tykkäykset:
    0
    Myös minä haluaisin kuulla tarkemmin Hildan kokemuksen tuosta puhuvasta seinästä!

17. hilda. Henkinen johdannainen

Saadut tykkäykset:
    0
    Niin, ettei vesi ole peräisin hanasta vaan kukkia kastelemaan mennyt henkilö on pysähtynyt kassin viereen ja parantanut samalla maailmaa niin kiivaasti, ettei ole huomannut läikkymistä. Tai joku on läikyttänyt juomalasia, mutta luullut ettei mitään tapahtunut kun lattialla ei näykään vettä. Tai drinksulasista on pudonnut jääpala aiemmin. Tai taapero on löytänyt sen jääpalan ja laittanut "talteen". Tai joku on tehnyt jekun tahallaan. Tai rouvalla on ollut laukussa pakastekatkarapuja, jotka ovat sulaneet ja pussi on vuotanut. Tai rouva on käynyt vessassa ja sijoittanut laukun liian lähelle lavuaaria. Tai tuhat muuta vaihtoehtoa, joita minun on aivan turha käydä läpi kun en tunne tapahtumapaikkaa ja sen olosuhteita. Jos sinä et ole keksinyt, mistä vesi on ilmestynyt, tuskin pystyt mainitsemaan sitä yksityiskohtaa, joka saisi minut keksimään mistä se on tullut.

Ei se puhuva seinä todellakaan ollut yhtään eksoottinen ja paljolti kyse oli juuri kuvailemastani tarinan täydentämisestä. Mutta jos en olisi keksinyt, mistä ääni tulee, kertoisin teille nyt aivan toisenlaista tarinaa, joka menisi suunnilleen näin:

Olimme siis mökillä ystäväni kanssa kahdestaan. Illalla nukkumaan mennessä alkoi kuulua miehen mutinaa. Luulimme molemmat ensin, että toinen pilailee, mutta tästä ei ollut kyse. Olimme molemmat hiljaa ja mutina senkuin jatkui – ja ei, kumpikaan ei ole vatsastapuhuja. Paikallistimme äänen sen seinän suuntaan, jonka vieressä nukuimme ja hetken rohkeutta kerättyämme uskaltauduimme kurkistamaan ulos seinän taakse. Ei ketään. Mutina kuitenkin hiljeni ja saimme lopulta unen päästä kiinni, vaikka päämme täyttikin ikävä kuva talon ympärillä hiippailevasta itsekseen mutisevasta moottorisahamurhaajasta. Seuraavana aamuna tutkimme ympäristöä, eikä mitään jälkiä löytynyt. Myöskään se muutaman sadan metrin päässä majaileva naapuri ei tunnustanut käyneensä hiippailemassa ikkunamme alla. Hiiri se ei ollut, sillä ääni ei tosiaan ollut rapinaa. Ääni ei siis voinut olla mitään muuta kuin parapsykologiaa...

Okei, vaihtoehtoinen loppu: toisen yön kuunneltuamme mutinaa kyllästyimme tosissamme ja tutkimme ympäristön tarkemmin. Ratkaisu oli kerrassaan nolon yksinkertainen kun huomasimme, että...

Arvauksia, kukaan? Ei oo meinaan enää vaikee.

18. merja06. Vierailija

19. hilda. Henkinen johdannainen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ei, ei oo sähköö :) Mut hyvä yritys.

20. merja06. Vierailija

Olen tässä muutaman päivän tarkkaillut tapahtumia ympäristössäni. Muutamia kummallisia sattumuksia on tapahtunut, esim. vastaava esineen joutuminen pöydältä lattialle ilman mitään näkyvää syytä. En olisi kiinnittänyt asiaa sen kummempaa huomiota ilman tätä keskustelua. Ajattelen vain, että sellaista sattuu, oho, ja unohdan koko tapauksen. Olen myös alkanut luottamaan, että asiat sujuvat useimmiten ilman niihin puuttumista.
    Voisiko olla, että ne ihmiset, jotka ovat suuntautuneet parapsykologisesti tai uskonnollisesti, näkevät kaikenlaisia merkkejä ympärillään. Kun taas tavalliset perusrealistit jättävät ko. tapahtumat ilman huomiota. Sitten on tälläisiä ihmemaassa eläviä, joille kaikki arjen tapahtumat ovat pohjimmiltaan mysteerejä. Oikeastaan on lähes samanlainen mysteeri se, että krookus ylipäätään kasvaa kuin se, että krookus ilmestyisi yöpöydälleni lukittujen ovien takaa.

Ihmetellään yhdessä eikä uskota liikaa pieniin aivoihimme.

21. A.Mur Vierailija

Oletukseni on että miehen mutinalta kuulostavan äänen aiheutti veden lorina/tippuminen/virtaus jossakin seinän takana.

22. hilda. Henkinen johdannainen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ei, mutta olet jo tosi lähellä. Ihan varoituksena: ratkaisu on täysi antikliimaksi. Mutta niinpä nuo ratkaistut paranormaaliudet yleensä ovat.

23. Amur. Vierailija

Jokin nestemäinen aine kuitenkin? Oliko sähköttömässä mökissänne kuitenkin vesiputkisto?

24. valentino Älä usko kaikkea mitä näe

Saadut tykkäykset:
    0
    Jotta ei olisi mitään epäilystä asiasta, niin asetetaan kysymys näin. Olkalaukku on asetettu keskelle huonetta, joka on 10X10 kanttiinsa. Missään ei ole vesipistettä laukku on tarkistettu ja vartioitu. Huoneessa on vain kaksi henkilöä, eli minä ja vieraamme. Päätös lähteä huoneesta ja ottaa laukku mukaan. Ystävämme mainitsee, ottavansa laukun ja minä seuraan häntä laukun luokse. Ystävämme nostaa laukun hihnasta kiinnipitäen, lattialta. Kun laukku irtoaa lattiasta lähtee vesi valumaan laukun sivusta tasaisena virtana ja kuin hidastetussa kuvassa. Vesi levittäytyy lattialle roiskumatta. Tämän todistaa niin ystävämme kuin minäkin, että juuri näin tapahtuu. Siis mistä lie vesi tullut? Siihen emme pysty ystävämme kanssa vastaamaan. Siis tässä ei voi olla jossittelua, vaan tämä on yksinkertainen toteamus, vesi tuli tyhjästä. Miksi muuten olisin soittanut VTT:lle? Jos ei asiassa olisi ollut
    perää.Vai pidättekö minua valehtelijana? Silloin myös ystävämme on valehtelija, eikö niin?

Mistä muuten tuo kampa ilmestyi yöpöydälleni? Ehkäpä hihasta :) niinhän ne taikurit tekevät.

Miksi keuhkoni tila parani muutamassa tunnissa, kun sitä ennen sairastin useita vuosia. Miksi lääkäritkään eivät osanneet todistettavasti vastata?

Juurio eilen illalla puhuin ko. ystävämme kanssa puhelimessa ja kysyessäni miten hän näkee tämän laukku+vesitapauksen, niin tulimme samaan tulokseen, että meillä on samantyyppinen Karma?! Hänkin on ajatellut asiaa paljon.

Hidalle kysymys![ Olin lapsi, kun muutimme vanhempieni ja sisarusteni kanssa vielä puolivalmiiseen rintamamies tyyppiseen taloon. Sitten tapahtui seuraavaa: me kaikki kuulimme yöllä, kuin lapsi olisi ulkona valittanut. Tätä jatkui aina silloin tällöin, mutta kesti kauan ennenkuin asia meille selvisi. Olisiko tässä myös vastaus Hildan kysymykseen.
    Toisekseen, olen teroittanut, että jos kuulet tai näet kummajaisia, niin tarkista kuulosi ja näkösi, Mutta jos niistä jää käteen todiste, niin usko silloin, että asialla ovat muut kuin sinä itse.

25. inkeri. Jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Elämssä on paljon vielä selittämätöntä

Näitä kummajaisia ja sattumien sattumia tapahtuu varmasti kaikille, mutta harvemmat alkaa pohtia kovin syvällisesti tapahtumien sanomaa tai niiden erityistä merkitystä. Aina ei voi käsittää miten jokin esine ilmestyy tai katoaa silmistämme. Luulen ja itse olen sitä mieltä, että kaikelle on olemassa aivan luonnollinen selitys.

Esim. tölkin lentäminen tuntuu hyvin luontevalta jos se on jäänyt jonkinlaiseen jännitykseen rännin rakoon ja jokin, pienikin. täräys laukaisi sen.

Minulla on sellainen käsitys näistä "ihmeistä", että ne ovat aivojen aikaansaannoksia. Meillä voi olla hetkellisiä muistikatkoksia tai meillä on monta rautaa tulessa niin emme yksinkertaisesti kykene havannoimaan kaikkea ympärillämme. Myös se, että joskus kun ajattelemme jotain asiaa tai ihmistä hyvin intessiiivisesti niin saattaa olla että tuo asia tai ihminen ilmestyy kuin itsestään eteemme. Mielestäni tuo on vain sattumien summa.

Usein löytyy selitys aivojen sähkökemiasta, koska olemme psykofyysisiä kokonaisuuksia. Sitä ei vain itse aina huomaa.

Olin joitain vuosia sitten silminnäkijän paikalla auto-onnettomuudessa. Oli valo-ohjattu risteys ja minä olin pysähdyksissä, minulla punainen valo ja minusta vastakkaiselta suunnalta tuli ambulanssi vihreällä ja minusta oikealta tuli henk.auto, jolla olisi pitänyt olla punainen. Ambulanssi alkoi heittelehtiä (loiva mäki, josta se tuli) ja kaatui täysin katolleen. Katsoin lähes shokissa tilannetta ja olin täysin varma, että tuo oikealta tullut auto oli syyllinen ja törmäsi ambulanssiin. Valitettavasti olin väärässä, kaikkien muiden samassa risteyksessä olleiden autoilijoiden havainnot tilanteestä olivat toisenlaiset. Eli minä näin tilanteen kenties aivoissa olevien omien muistikuvieni mukaan, en todellisuutta. Kenties hetkellinen happivaje sai havaintoni muuttumaan.

Joskus itse haluamme, että ihmetapahtumalla on meille jokin tarkoitus ja silloin varmasti täytyy ottaa esiin henkimaailma ja miettiä mitä se haluaa viestittää. Useat varmaan löytääkin omaan tilanteeseen tai elämäntapaan koskevan viestin. Muistan kun minulla oli aikoinaan pelkkä pankkikortti ja yhtäkkiä kaikki tieto mangneettinauhalta oli pyyhkiytynyt pois. En saanut mistään automaatilta rahaa. En voinut ymmärtää miten se oli mahdollista, mutta kun tutkin uutta lompakkoani niin havaitsin kiinnitysnupun olevan mangneettia niin selitys oli siinä. Sain sentään pankista uuden kortin ja vaihdoin lompakkoa. Pakkosäästäminen kävi jo mielessä.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri