Totaalisen uupunut äiti tarvitsee TARJOILUVINKKEJÄ huomisille vieraille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsy

Vieras
Auttakaa ja kertokaa mitä voin tarjota huomenna vieraille kun minulla ei ole yhtään sekunttia aikaa mitään tehdä. Olen niin NIIN väsynyt, uniongelmat palanneet tämän raskauden myötä ja alkuraskaus menossa ja väsymys aivan sairas! Kolme pientä lasta meillä ja asutaan väliaikaisessa kämpässä raksahommien takia ja kämppä (kuvottava sellainen) kuin pommin jäljiltä ja pitäisi edes hiukan siivotakin ja sitten tarjota jotain vieraille.

Tarkoitus tarjota jotain iltapäivällä kun tulevat, kaksi aikuista siis tulee. Ja illalla sitten enempi jotain yöpalan tapaista. Huoh, en pysy hereillä ja mies raksalla koko illan. Kun saan lapset nukkumaan niin olenkin jo valmista kamaa itse nukkumaan ja vieraat odottaa olohuoneessa, että nyt aletaan jutella ja varmasti parit kaljatkin kumoavat. En kehtaa perua heidän tuloaa, mutta olen aivan totaalisen väsy.

Siis mitä tarjoan heille? Jotain tyyliin lämpimiä voileipiä vois olla sit myöhemmällä kun lapset on jo nukahtaneet, mutta mitä sitten kun tulevat. En kyllä ajatellut mitään ruokaa tehdä.

Nämä vieraat eivät ymmärrä meidän elämäntilannetta, miten väsyneitä ollaan. Miestä ei illan aikana näy, raksalla nyt paha tilanne. Eli olen itse emäntänä ja samalla hoidan perheen rutiinit ja ruokin kaikki. Jos kehtaisin, pyytäisi olemaan tulematta, mutta en kehtaa. Olen satavarma, että tulevat mäyräkoiran kanssa, heillä aina mukana jotain juomista. Me ei itse harrasteta juomista, koska ei muuten arkea jaksa. Ja nyt tietty kun olen raskaanakin homma on pannassa. Mutta, en kertakaikkiaan tiedä, pakastealtaasta taidan katsella tarjottavat. Tai sitten laitan vieraat tekemään safkaa kun lähden lapsia nukuttamaan.

Pannaria vois kyllä tehdä pitkästä aikaa. Hemmetti kun tässä läävässä ei ole edes kiertoilmauunia niin saa paistella pellin kerrallaan.

Nimim. hermot HIUKAN kireellä ja TOTAALIUUPUNUT äiti

suolainen iltapala on jotain uunimakkara ja ranskalaiset -tyyliä. Jos ovat sinun omia, vanhoja kavereita, niin varmasti ymmärtävät kun sanot olevasi väsy. Ja varmasti haluavat itse auttaa sinua tarjottavien kanssa.(iltapalalla voivat tehdä vaikka salaatin? jos ei, niin valmis salaatti kaupan tiskiltä) Ja kahvin kanssa tosiaan jäätelö on aivan hyvä tarjottava. ja kaupan pullaa. Meidän perheen vitsi on, että pullasta kommentoidaan: että IHAN ITSE ostettua..? :D enkä ole edes raskautettu.

Voi ei, tsemppiä huomiselle!

Lämpivät voileivät illalle kuulostaa kyllä ihan hyville! =)

Ja iltapäiväksi paketti jätskiä ja pullapussi pakastealtaasta. Tai jos jotain suolasta 'itsetehtyä' haluat tarjota, niin voitaikina levy puoliksi, kumpaankin puoliskoon sisälle kinkkuviipale ja juustoa ja taitat sen kolmioksi. Saat semmosia pikapasteijoita näppärästi.

Mä tein just kesälomareissulla sellasen piirakan, että ostin kaupasta valmiin piirakkapohjan, vaahdotin mansikanmakuisen kermavaahdon ja tuoreet mansikat päälle. Valmis 3 minuutissa ja oli muuten hyvää. :p

Yhteistyössä