Totuus Pandemrixista lopultakin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huolestunut äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei jaksa edes kuunnella.
En ole vielä kuullut yhtään varteenotettavaa vaihtoehtoa siitä MITEN asia olisi pitänyt hoitaa? Ja, että eikös riskilaskelmien mukaan ilman roketetta olisi ihmisiä kuollut enemmän kuin nyt sairastui. MITÄ olisi pitänyt päättää?

jotkut typerykset antoivat rokotteen lapsilleen tai ottivat raskausaikana. Kun meillä ehdotettiin neuvolassa, niin kävin vähän googlettelemassa ensin (ei kovin vaikeaa), niin esimerkiksi Tanska ei lähtenyt rokotusohjelmaan mahdollisten haittavaikutusten vuoksi. Turhaa nyt vikistä tai vaatia korvauksia, vai onko järjenkäyttö kiellettyä ?

jotkut typerykset antoivat rokotteen lapsilleen tai ottivat raskausaikana. Kun meillä ehdotettiin neuvolassa, niin kävin vähän googlettelemassa ensin (ei kovin vaikeaa), niin esimerkiksi Tanska ei lähtenyt rokotusohjelmaan mahdollisten haittavaikutusten vuoksi. Turhaa nyt vikistä tai vaatia korvauksia, vai onko järjenkäyttö kiellettyä ?

No, mutta ongelmahan on ratkaistu! Sinähän voit ottaa vastuun seuraavan epidemian iskiessä! Kun kerran asiantuntemuksesi on niin loistavaa tasoa, että osaat googlettaa!!!!

Mä olen ottanut aina influenssarokotteet, myös raskausaikoina. Ja otan edelleenkin kaiken mitä suositellaan. Myös lapsilleni.

Erittäin varteenotetava vaihtoehto olisi ollut jättää rokottamatta. Ainoat todetut kuolintapaukset Suomessa ( 37) kärsivät jo jostain muusta perussairauksesta. Kuten proffamme sanoi, että olisivat kuolleet kausiflunssaan joka tapauksessa.

No, mutta ongelmahan on ratkaistu! Sinähän voit ottaa vastuun seuraavan epidemian iskiessä! Kun kerran asiantuntemuksesi on niin loistavaa tasoa, että osaat googlettaa!!!!

Mä olen ottanut aina influenssarokotteet, myös raskausaikoina. Ja otan edelleenkin kaiken mitä suositellaan. Myös lapsilleni

No se ero meillä on, että minun ei tarvitse googlettaa narkolepsian oireistoa =) Toivottavasti ei tietysti teidänkään =) =) =)

Mut esim. uhkailtiin ottamaan toi rokote kun olin raskaana. Olin kyllä googlettanut ja tutkinut, ja sen takia en ois sitä halunnutkaan, mutta kun kerroin neuvolassa mielipiteni, mut leimattiin salaliittoteoria-hörhöksi, ja neuvolantäti melko suoraan ilmaisi että musta voi sillä perusteella tehdä jopa lastensuojeluilmoituksen...

Alkuperäinen kirjoittaja hföohf;24554233:
Erittäin varteenotetava vaihtoehto olisi ollut jättää rokottamatta. Ainoat todetut kuolintapaukset Suomessa ( 37) kärsivät jo jostain muusta perussairauksesta. Kuten proffamme sanoi, että olisivat kuolleet kausiflunssaan joka tapauksessa.

Paitsi se 11v(?) torniolainen tyttö yms.

Mulle kävi aivan samoin !!! Kun olin epäileväinen, niin terkkatäti sanoi, että olen typerä ja että vaarannan oman ja syntyvän lapseni terveyden ! Olin rokotejonossa terveyskeskuksessa, mutta tunnin odotettuani lähdin pois ja rokote jäi ottamatta. Tekisi kyllä mennä neuvolatädille antamaan hieman palautetta.

Mut esim. uhkailtiin ottamaan toi rokote kun olin raskaana. Olin kyllä googlettanut ja tutkinut, ja sen takia en ois sitä halunnutkaan, mutta kun kerroin neuvolassa mielipiteni, mut leimattiin salaliittoteoria-hörhöksi, ja neuvolantäti melko suoraan ilmaisi että musta voi sillä perusteella tehdä jopa lastensuojeluilmoituksen...

Siis aivan sairasta, oikeastiko oli tuommoisia neuvolassa? Jotenkin niin käsittämätöntä.

Mulle kävi aivan samoin !!! Kun olin epäileväinen, niin terkkatäti sanoi, että olen typerä ja että vaarannan oman ja syntyvän lapseni terveyden ! Olin rokotejonossa terveyskeskuksessa, mutta tunnin odotettuani lähdin pois ja rokote jäi ottamatta. Tekisi kyllä mennä neuvolatädille antamaan hieman palautetta.

Joo, siis mäkin lopulta suostuin siihen rokotteeseen, ja mietin että lähden siitä jonosta sitten menemään, niin eikös tää neuvolatäti jäänyt kyttäämään mua etten poistu paikalta. :O

Alkuperäinen kirjoittaja hföohf;24554233:

Kuolleita olisi ollut aika paljon enemmän ilman rokotetta. Mutta älkääs mammat huokaisko helpotuksestavielä. Talvella tulossa suomeenkin rajumpi influenssa kuin sikainfluenssa.

Hirveä mitä kohtelua jotkut saaneet :( Minä en edes aikonut antaa pistää koko rokotetta. Neuvolassa täti kysyi, että ette näköjään ole ottaneet rokotetta, laitetaanko nyt samalla reissulla. Kun kieltäydyin niin th vaan sanoi, että niin, eihän siitä rokotteesta oikein tiedä...

Joko unohtui, että sairastumiseen vaikutti myös perinnöllinen alttius ja muut ulkoiset tekijät? Muutenhan kaikki rokotetut olisivat sairastuneet :whistle:

En vaan jaksa ymmärtää tätä hysterisointia. Jossain oli maininta, että jopa 80 000 ihmistä säilyi hengissä rokotuksen vuoksi.

Viimekin talvena kuoli 13 ihmistä sikainfluenssaan ja he kaikki olivat rokottamattomia. Näkisin, että rokotuksen ottaminen oli pienempi riski kuin sairastua narkolepsiaan. Me otimme kaikki rokotuksen enkä tunne ketään, jolle rokotuksesta olisi tullut mitään ongelmia, edes lihassärkyä tai flunssan oireita. Mutta jokainen tekee itse valintansa.

Yhteistyössä