Toukokuiset 2009

  • Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
c¨,)~
Täällä eka plussa pamahti lauantaina kp 29/27 vuoden (tjot)yrityksen tuloksena ja äsken tehty toinen testi sai rohkaisemaan mielen tähän toukokuun ketjuun.. :) Laskettu aika olis 8.5. luultavasti.
 
Istarx
Alkuperäinen kirjoittaja :
Täällä eka plussa pamahti lauantaina kp 29/27 vuoden (tjot)yrityksen tuloksena ja äsken tehty toinen testi sai rohkaisemaan mielen tähän toukokuun ketjuun.. :) Laskettu aika olis 8.5. luultavasti.
LA 9.5 kakkosta odotellaan.


 
ekakertalainen
Juu, testi näytti positiivista 21.8, ja jonkun laskurin mukaan laskettuaika ois 1.5.09. Jännittää, ja olo on ristiriitainen. Vanhemmille en ole edes uskaltanut vielä kertoa. Tupakointia yritän kovasti lopettaa.... millon teillä on neuvola-aika? Mulle annettiin aika vasta 25.9. Välillä tuntuu, etten edes varmaan ole raskaana. Pitäis varmaan tehdä toinen testi! =) Rinnat on kyllä arat, mutta pahaa oloakaan ei oo ollu nyt moneen päivään. Tämä lapsi olis toivottu - jännittää vaan!
 
c¨,)~
Kiitokset nostosta. :)

Onnittelut ekakertalainen! Piti munkin tehdä toinen testi, että uskoin että totta se on. Vielä ois kaks testiä jemmassa.. :)

Mulla eka neuvola on vasta 7.10. ja ultra sitten 27.10. Tuntuu että tuo aika matelee..

Oireet mulla on melkolailla samanlaiset kuin sulla. Tissit on niin kipeet että välillä meinaa huuto tulla. Lauantaina hetken pihalla tuulessa seisoin niin alkoi pakottamaan tosissaan, kamala tunne..

Lykkyä tupakoinnin lopettamiseen! Ite lopetin jo pari vuotta sitten, niin ei sitä taistelua ole edessä. Mulla onnistu kerrasta poikki, eli eräänä maanantaiaamuna päätin vaan että enää en vedä. =o)
 
simpsa
Täällä myös yksi mukaan tulija. Neuvotädille soitettuani laskettuaika kuukautisten alun perusteella on 27.4.09, mutta koska tikuttelin oviksen, niin todellisuudessa laskettuaika tulee olemaan 5.5.-9.5.09 tienoilla. Siksi liityn mieluummin tähän toukokuun ketjuun kuin huhtikuisiin. Esikoista odotetaan ja eka kunnon plussa pamahti 24.8.08. Onnea muille toukokuisille!
 
miida
Mulla la 8.5. tai vähän myöhemmin.
Onnea kaikille! Eikös olekin aika outoa ja ei oikein meinaa uskoa todeksi vielä? Toivottavasti kaikilla menee odotus hyvin. :) Meillä myös esikoista odotetaan, joten kaikki on vähän uutta ja ihmeellistä. 29.9. mennään neuvolaan käymään ekaa kertaa.
 
c¨,)~
Heippa! Onnittelut simpsalle ja miidalle! :) Laittelin meitä nyt vähän niinku listamuodostelmaan. Kukanenkin saa korjailla tietojansa........


ekakertalainen 1.5.09
simpsa 5.5.-9.5.09 esikoinen
miida 8.5.09 esikoinen
c¨,)~ 8.5.09 esikoinen
Istarx 9.5.09 kakkosta odotellaan
 
c¨,)~
Miida; Tää on kyllä outoa.. :) Mulla heittelee hormoonit tosissaan, välillä itkettää ja välillä oon niin raivona kun olla ja voi. Ja tissit on ihan sairaan kipeät. Se onkin oikeestaan ainoa oikea oire. Pahaa oloa ei yökkimiseen asti vielä ole ollut, sellaista pientä kuvotusta vain. Ja tietysti väsymys on aika hurja, mutta voi johtua tästä syksystäkin. :) Mitenkäs muilla oireilut? Onko yökityttäny jo?
 
c¨,)~
Kävin kuikkimassa tuolta huhtimasujen ketjusta, niin niillä oli siellä synnytyssairaalatkin. Lyhenteet meni näin:

EKKS= Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS= Hyvinkään aluesairaala
JS= Jorvin Sairaala
K-HKS= Kanta-Hämeen keskussairaala
K-SKS= Keski-Suomen keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
KOKS= Kymenlaakson sairaala
KPKS= Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KYS= Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS= Kätilöopisto
KOS/H= Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS= Loimaan aluesairaala
LKS= Lapin Keskussairaala
LPKS= Länsi-Pohjan keskussairaala
LUS= Länsi-Uudenmaan aluesairaala (Tammisaari)
LS= Lohjan Sairaala
MKS= Mikkelin keskussairaala
NKL= Naistenklinikka
OYS= Oulun Yliopistollinen sairaala
PHKS= Päijät-Hämeen keskussairaala
PKKS= Pohjois-Karjalan keskussairaala
PS= Porvoon sairaala
RAS= Raahen aluesairaala
SAS=Salon aluesairaala
SATKS= Satakunnan keskussairaala
SEKS= Seinäjoen keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
TAYS= Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS= Turun yliopistollinen sairaala
VAS= Vammalan aluesairaala
VKS= Vaasan keskussairaala
 
simpsa
Meillä eka neuvola on tulossa 24.9., jolloin varmaan tarkentuu tuo laskettuaika ja viimeistään varmaankin ekassa ultrassa r.viikolla 12.

Mukava, että ketjuun alkaa pikkuhiljaa tulemaan väkeä.

Täällä oireina on arat rinnat, alavatsa juilinnat, vatsa vähän väliä kuralla, paleleminen, hirveä väsymys ja ajoittain tuleva kuvotuksen ailahdukset. Onneksi mitään kamalaa pahoinvointia ei ole. Tämä väsymys vaan on todella totaalista...

Melkein vuosi yritettiin saada esikoista alulle, joten en myöskään meinaa uskoa todeksi, että nyt sitä ollaan raskaana. Olen vielä kerran viikossa tehnyt r.testin ihan vain vakuutellakseni itselleni. Aika epätoivoista, myönnetään. ;)
 
Istarx
Onnea kaikille ketjuun liittyneille!

Minä varasin puolestani juuri alkuraskauden ultran perjantaiksi 19.9. Tällöin laskujeni mukaan olen 6+6. Toivottavasti siellä näkyy silloin jo elämää..

simpsalle lohdutukseksi: Ip- lehden mukaan Jennifer Lopez testasi 20 kertaa ennekuin uskoi olevansa raskaana. Lisäksi laittoi miehensäkin pissaamaan testipuikkoon.. Ihan vaan nähdäkseen miltä "Ei raskaana" tulos näyttää. Olet siis aika kaukana epätoivoisesta vielä :)
 
c¨,)~
Voi kun minäkin tahtoisin varhaisultraan.. Päätin kuitenki että en käy. Pitää vaan malttaa vielä muutama viikko että pääsee np-ultraan. :) Tuntuu että tää aika matelee ku oottelee paniikissa että nää ekat kuukaudet vaavi pysyy kyydissä.

Kuulostaapa aika seonneelta tuo JLo:n toiminta.. :) Toisaalta, ei sitä ittekkään ekaan testiin luottanu...mutta että 20 ja Marc Anthony pissimään tikkuun vielä lisäksi.. :D *reps*

Mutta taas työn touhuun. Minkäslaisessa työssä te muut muuten olette? Mulla ihan toimistohommia, eli suhteellisen rentoa noin fyysisesti.

T. c¨,)~ rv 5+5 (laskurin mukaan näinä päivinä pikkuisen sydän alkaa lyömään) :)
 
Haikara80
Liityn joukkoon ja toivon pysyväni loppuun saakka :) Takana keskenmeno kesäkuussa, muuten yritystä jo melkein 2 vuotta.
Nyt viikolla 6 mennään, parin viikon päästä eka neuvolakäynti edessä.

Pelkään kauheasti että jotain sattuu - kai se keskenmeno jätti kuitenkin aika syvät jäljet. Muuten olen vielä aika oire-vapaa, on huimausta ja huonovointisuutta verensokerin laskiessa (= pitää syödä koko ajan!) mutta ei aamupahoinvointia tms. Toivon kovasti ettei pahoinvointia tulekaan!

Kierron epäsäännöllisyyden + keskenmenon jälkeen on vaikeaa sanoa tarkkaa laskettua aikaa mutta se on toukokuun ensimmäisillä viikoilla. Edessä siis muhkea talvi - pitää varmaan ostaa uusi takki koska mun erittäin tyköistuva viimevuotinen ei tule mahtumaan päälle kun maha yhtään kasvaa :)
 
c¨,)~
Onnittelut Haikaralle ja tervetuloa (lisää itsesi listaan)! :) Oikein hirveästi vauvaliimaa, että kyytiläinen pysyy tällä kertaa mukana. =o}

Mä kans mietin tuota talvitakkihommaa. Just viime talvena ostin sellaisen aika lyhyen mallisen, johon ei mahdu vauvamasu sisään. :) Isosisko lupas kuitenki lainata, se kun on isompikokoinen kuin minä. :D

Nyt taas töiden pariin!

t. c¨,)~ rv 5+6 (huomenna seiskaviikolle, jeiiii!)
 
simpsa
Pikkuhiljaa näyttää väkea tulevan tähänkin ketjuun, mukavaa. Itse en ollut vielä suonut ajatustakaan talvitakille. Lähinnä tuumin, että kun lask.aika on vasta toukokuussa, sitä on suurimmillaan kevättakin aikana ja talvitakki menisi vanhastaan. Ensikertalainen kun olen en osaa oikein arvioida missä vaiheessa tuo masu sitten pullahtaa esiin... Nyt rv. 7+3, pikkuhiljaa on alkanut tulemaan pahoinvointia, jos verensokeri laskee, eli pitää mussuttaa jotain vähintään parin tunnin välein. Tänä aamuna pukkasi jo hikeä ennen kuin banaanista imeytyi hedelmäsokeri verenkiertoon. Oksentaa ei ole onneksi vielä tarvinnut. Väsymys vaan voimistuu...
Voimia muille!
 
Isabel*
Liitynpä minäkin joukkoon, eli viikkoja tällä hetkellä 4+5, LA laskureiden mukaan siinä 17.5. Ja kakkosta odotellaan, esikoinen on 1 vee 8 kk, tarmokas poika.
Oireita ei pahemmin vielä ole, vähän (todella minimaalisesti) huonoa oloa, jota ei esikoisesta siis ollut ollenkaan missään vaiheessa. Alkuraskauden ultraan en ole menossa, en ollut esikoisestakaan. Ja tuohon takkimietiskelyyn, toivon että vasta keväällä olisi niin iso olo, ettei tarvisi talvella sellaista pähkäillä. OIkeen mitään muutakaan en uskalla miettiä tai suunnitella, pitää nyt ensin toivoa että tämä alku menisi hyvin. Ja molemmat raskaudet ekasta yrityksestä. Siksi onkin ehkä vielä niin epätodellinen olo, kun olin asennoitunut sillain, että tätä toista ehkä joutuisi hieman kauemmin yrittämään. Mutta onnellisia ollaan :)
 
Isabel*
ekakertalainen, 1.5.09
simpsa 5.5.-9.5.09, esikoinen
miida 8.5.09, esikoinen
c¨,)~ 8.5.09, esikoinen, OYS
Istarx 9.5.09, kakkosta odotellaan
Haikara80, esikoinen
Isabel 17.5.09, kakkonen


Lisäsin meidät Haikara listaan : )
Mukavaa viikonloppua kaikille!
 

Yhteistyössä